Asdl

Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Berichten
1.151
Ik wil een ASDL voor ethernet aansluiten. In de gebuiksaanwijzing staat dat ik een hub moet hebben als ik meerdere pc's wil aansluiten.
Ik wil er dus 4 aansluiten. Moet ik dan niet op 1 machine een proxy-server te installeren?
 
Geplaatst door Robbert1978
Nee

Misschien kan je ook nog even uitleggen wat er _wel_ moet gebeuren? :rolleyes:

Je kan (voor zover ik weet) gewoon internet delen inschakelen op de PC waar je internet verbinding binnenkomt. In 2000 (2000 weet ik niet 100% zeker) en XP zitten wizards die hier voor zorgen maar je kan het uiteraard ook handmatig doen.

Hier kun je een handleiding vinden hoe het precies in zijn werk gaat.

Succes! :thumb:
 
Het is heel simpel.
Je installeert je adsl verbinding op de pc die aan het modem hangt, daarna stel je via de netwerkwizard in dat de andere pc's in het netwerk via de pc met adsl op internet mogen komen.
That's it!
 
of je doet het simpel, koopt een router (router en hub in één), sluit alle pc's hierop aan, configureert wat spul in de router en het werkt op alle pc's :thumb:
als voor proxy server, dat kun je doen...maar dan moet je er ook wat vanaf weten ;)
 
zelf heb ik cable wanadoo en de utp-kabel (vanaf het modem) gaat in de uplink poort van de hub, de twee pc's in de andere gaten van de hub. Vervolgens een ipadres 10.0.0.1 aanmaken op de ene machine en op de andere 10.0.0.2 met subnetmask 255.255.255.0.
Dit werkt goed met cablewanadoo. AnalogX (proxy) heb ik draaien voor de e-mail, zodat je op de andere machine een tweede email kan ophalen.
Ik vraag me af of dit voor ADSL hetzelfde werkt.
By the way, de 4 machines die met die asdl moeten gaan werken zijn verschillend qua OS, de een W98, twee WXP en de laatste W2000.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan