Ask Toolbar

Status
Niet open voor verdere reacties.

0Rutger

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2013
Hallo,

Blijkbaar is de Ask Toolbar er toch een keertje bij mij doorgeslopen. De virusscanner op mijn laptop (ESET) detecteert de Toolbar. Ik heb de verschillende manieren zoals beschreven op de verschillende fora doorlopen (adwcleaner; junkware removal tool; Malewarebytes Anti-Maleware; etc.), maar ESET blijkt het detecteren. Iemand een idee hoe ik de Ask Toolbar kan verwijderen? Bijgevoegd het HiJackThis bestand.

Thank

Laatst bewerkt door een moderator:
Een mooie tip van andre@home maar als ik toevoegen mag ( ? ) je kan uitproberen ook ToolbaarCleaner

Nou idd. al is de poster van die link wel wat lang van stof.
Voor degenen die ook last hebben van de Ask toolbar én die Windows Vista of 7 hebben zou ik willen zeggen:

configuratiescherm, programma's en onderdelen en dan............. ja, daar staat 'íe gewoon tussen, dus heel simpel daar verwijderen dus.

En vooral geen 'moeilijke' programma's downloaden en gebruiken.

Nee, niet echt, ook ik heb een keer bij het downloaden van het e.o.a. tooltje de ask bar binnengekregen en vervolgens ontdekt dat deze gewoon onder programma's is te verwijderen. Vandaar dat ik de lange uitleg van die meneer in die link wat 'erg' uitgebreid vind.

Ach zo snap ik je, na jah, op andere kant die was een ideetje alleen maar toch, natuurlijk dat ik ASK ken ook en ooit heb dat via normale weg ( uit programma's ) verwijdert maarrr, ken je ook register editor
van Avg TuneUp ? via dit kan je nog paar sporen van ASK in register vinden enz..
En op basis van die daar uitleg bij ToolbaarCleaner heb ik begrepen dat je sporen van ASK ook uit register mee verwijderen kan,( ALS je niet Register editor van AVG TuneUp voor verwijdering gebruiken wil of kan enz...

Na echte en goeie ASK verwijdering ( het maak nu niet uit hoe ) is ook van belang Temp/ en Temporary Internet Files en ev. Prefetch ook legen ( maar dit is net zoals jij zei lange weg ? ) PC her-starten en niet vergeten eigen start-pagina in te stellen .

Daarvoor gebruik ik Ccleaner, m.i een van de veiligste (ic. imho) het meest veilige registertooltje dat er bestaat. Zie ook dit topic.

dit is natuurlijk ook zeer goed

De toolbarcleaner heb ik persoonllijk niet zo'n vertrouwen in, zou eerder gaan voor adwcleaner.

Log verwijderd. Op Helpmij worden geen logjes nagekeken.

De toolbarcleaner heb ik persoonlijk niet zo'n vertrouwen in, zou eerder gaan voor adwcleaner.

:D Persoonlijk is goede antwoord natuurlijk :thumb:

Met ToolbaarCleaner kan je veel meer mee dan alleen maar Toolbaars op goede manier te verwijderen, via die app. je kan eigen start pagina vast stellen en beschermen enz.. enz.
en toch hij is voornamelijk voor toolbaars te verwijderen bestemd, op andere kant hij is relatief nieuw en onbekend in die adware/malware/spam/toolbaars bescherming's branche enz..
AdwCleaner is natuurlijk mijn wel favoriete en met toolbaarCleaner ben zelf ook pas maand of twee - geleden begonnen ..

Toolbaar Cleaner !.jpg

Pas die wat beroemde ComputerTotaal site voorstelt ken ik niet ( en toch lijkt me absoluut doeltreffend en interessant ! ) -->> http://computertotaal.nl/apps-software/helpdesk-ask-toolbar-verwijderen-22470
natuurlijk ik wil nu ook niet dat mijn voorstel betekend of begrepen word, zoals dat ik bedoel dat die gebruikt moet worden :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan