ASP hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

XenomX

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2002
Ik wil misschien met ASP aan de gang maar is het goed bruikbaar qua code etc. lijkt op VBA toch?
Weet iemand ook waar ik het gratis kan wegkrijgen of goedkoop kan krijgen? [mod]Dit ook niet[/mod]
Helpmij tolereert geen warez sites etc. :p

Mvg, :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de titel aangepast in iets logisch, "Uh" zegt niets over je probleem. De onzin over warez enz. in je bericht slaat nergens op.

ASP staat voor Active Server Pages en kost je niets. Je moet alleen een provider hebben die ASP toestaat.

Geen

Ben totaal n00b op asp gebied, maar je hebt toch ook ASP+ en ASP .NET van Microsoft, geloof niet dat dat gratis is. Als het kan wil ik een prog. met een gedeelte wat gewoon 'visual' is, zodat je tekst(box), plaatjes etc gewoon in kan voegen.

Mvg,

Wat wil je precies met ASP?
Om sites te maken heb je niet meer nodig dan Windows IIS, kennis van de code en een editor waar je de code in kan typen.

Als je een site op basis van ASP wilt laten hosten, kan dat wel gratis, maar dan zit je altijd met advertenties. Kijk anders eens op asp.pagina.nl, daar kan je erg veel informatie vinden.

Succes!

Website

Ik wil er een Website mee maken, maar is er geen 'Visual' editor voor ?

Mvg,

ASP is een programmeertaal en is gratis. Normaal betaal je ook alleen voor de compiler, niet voor de taal.

In principe kun je je programma in "kladblok" schrijven. De IIS (internet information server) die vereist is voor het uitvoeren van Active server pages, zit gratis bij Windows XP Pro, nt4 (met add-on) windows 98SE (op je cd) Het .net framework kun je gratis downloaden via windows update bv.

Als je een knappe editor wilt gebruiken, neem dan dreamweaver of iets dergelijks.

Wel raad ik je aan om een simpel boek in de bibliotheek te halen over de werking van server side scripting en dergelijke.

Succes!

Thnx

OK thnx, helaas geen boelen in bibliotheek :(

Mvg,

ASP werkt vrijwel net als Visual Basic. Maar het grafische gedeelte zul je dus zelf op moeten knappen met, ja hoor, HTML. :) Je doet op een HTML pagina ASP openen dmv <% %> tags. Wel vind ik persoonlijk dat je beter de PHP-richting in kan gaan als je een krachtige website wil maken, ze zijn beiden moeilijk te leren maar PHP is veel populairder, wordt ondersteund door meer servers (de grote meerderheid van servers zin immers Linux servers) en is véél meer documentatie van te vinden op het internet.

http://www.w3schools.com heeft een paar leuke ASP beginner tutorials en voorbeeldjes. Een ADO controltje maken, wat ongeveer net zoals in Visual Basic werkt, is mischien wel leuk om mee te beginnen.

Laatst bewerkt:
Uh? Hier TIPPUH

Kijk dan op de forum www.madness.nl
daar staat alle uitleg over ASP en de basis.

Progiies en editors staan er ook allemaal op

Geplaatst door HarryWitkamp
ASP is een programmeertaal en is gratis. Normaal betaal je ook alleen voor de compiler, niet voor de taal.

In principe kun je je programma in "kladblok" schrijven. De IIS (internet information server) die vereist is voor het uitvoeren van Active server pages, zit gratis bij Windows XP Pro, nt4 (met add-on) windows 98SE (op je cd) Het .net framework kun je gratis downloaden via windows update bv.

Als je een knappe editor wilt gebruiken, neem dan dreamweaver of iets dergelijks.

Wel raad ik je aan om een simpel boek in de bibliotheek te halen over de werking van server side scripting en dergelijke.

Succes!

knappe editor DREAM WEAVER...:confused: damn dreamweaver is net zoals frontpage... maakt allemaal onnodige codes aan.. gebruik gewoon kladblok of anders HomeSite :)

Geplaatst door XenomX
Ik wil misschien met ASP aan de gang maar is het goed bruikbaar qua code etc. lijkt op VBA toch?
Weet iemand ook waar ik het gratis kan wegkrijgen of goedkoop kan krijgen? [mod]Dit ook niet[/mod]
Helpmij tolereert geen warez sites etc. :p

Mvg, :thumb:

klik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan