ASP-sessies

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaY.NL

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Hoi,

Ik wil een variabele (klantnummer) opslaan in een sessie die ik vervolgens overal waar ik wil kan oproepen. Volgens mij moet ik dat dan aangeven in de global.asa... kan iemand me iets meer vertellen?

Grtz Kay

Dat kan in global.asa, maar ook in elke andere file vanaf het moment dat je dit nodig hebt.
Hiervoor kun je het volgende doen:

<%session("klantnummer")=klantnummer%>

Uitlezen kan dan door

<%response.write session("klantnummer")%> of
<%=session("klantnummer")%>

Ik kan dus op elke pagina, waar en wanneer ik maar wil een sessie starten en deze vervolgens waar en wanneer ik maar wil weer oproepen?

Dat klopt. Het is natuurlijk wel beter beheersbaar als je niet op elk willekeurig moment een sessie variabele aanmaakt.

Oke dat snap ik. Maar wat is het voordeel van het declareren in een global.asa dan?

global.asa bevat globale instructies o.a. voor het starten en afsluiten van de applicatie. De sessievariabele die je wil maken kan pas gemaakt worden als je de klant hebt aangeklikt of een selectie hebt gemaakt. Die variabele zou ik niet in global.asa opnemen, of alleen met de standaardwaarde (zodat het programma altijd eerst de standaardgegevens weergeeft) die je dan kunt wijzigen bij selectie van een klant.

Ah oke. En kan ik dan in die global.asa gewoon ergens inzetten:
Code:
Session("klantid")="geenklant"

global.asa kent een aantal onderdelen. Die zou je er even bij moeten zoeken en dan deze variabele onder de categorie opstarten onderbrengen.

Ik snap niet precies wat je bedoeld, maar ik zal het eens uitzoeken hoe dat zit met global.asa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan