Aspire 3100 screen artifacts. probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Ik heb hier deze notebook. En ik heb er ff onderhoud aan gepleegd. Nieuwste BIOS versie (v3.13) Ram upgrade van 1 gigabyte naar 2 gigabyte, toetsenbord schoongemaakt en heb zelfs de notebook helemaal opengemaakt voor een schoonmaak. Daarna had ik er vista Home premium 32bit opnieuw opgezet en alle drivers erop gegooid waaronder natuurlijk de video drivers voor de integrated video chip RADEON XPRESS 200M

Als ik de laptop opstart is er niks aan de hand. Alles doet het, geen warmte problemen meer die er eerst wel waren en de laptop loopt weer als een tierelier. Enkel is er een probleem. Elke keer wanneer de laptop in Vista hibernation mode gaat en ik maak de computer weer wakkeer begint het beeldscherm als een gek te flikkeren. Als eerste maatregel heb ik dus de videodrivers opnieuw geinstalleerd. Ik heb de drivers een stuk of 3x opnieuw geinstalleerd. Ook heb ik de drivers eerst helemaal eerst verwijderd alvorens ik opnieuw ging installeren. Het mocht helaas niet helpen. Ook heb ik de CCFL backlight gecontroleerd. Maar die functioneren naar behoren. Alle stekkertjes zitten ook op zijn plaats en zijn verre van versleten. Echter ondanks alle maatregelen etc etc is het probleem nog altijd aanwezig. Nu ben ik na lang uitproberen er achter gekomen dat het beeld echter helemaal niet flikkerd.

hetr zijn meer een soort van artifacts. Bijvoorrbeeld Allemaal zwarte taakbalken verticaal over mijn beeldscherm heen geflikkerd. Of gewoon zwarte flikkeringen. Maar echt razendsnel. Soms flikkerd het beeld net zo snel als de refresh rate. Dan zie je soms echt niks meer. Maar meestal kun je nog wel alles zien. Maar het is dus rete irritant. En ik zou nu ff niet meer weten waar ik het probleem moet zoeken. Kan het misschien te maken hebben met het opnieuw installeren van Vista. Ik zou best opnieuw een reinstall willen doen. Maar liever natuurlijk niet dus als er andere oplossingen zijn dan hoor ik deze graag.

Hier verder nog ff de specificaties.

Aspire 3100 15,4inch notebook.
Mobile AMD Semprom 3500+ (1.8GHZ)
2x1Gigabyte RAM
RADEON XPRESS 200M integrated graphics chip.
80gigabyte Hitachi Harddrive
Vista home premium 32bit.

EDIT:Oh ja ene het belangrijkste. Garantie was al verlopen en is natuurlijk dubbel verlopen aangezien het ding nu ook al 2 keer open geschroefd is. De keuze mogelijkheid stuur hem terug naar de fabrikant heb ik dus helaas niet.
 
Laatst bewerkt:
me probleem is tot dusver opgelost. Ik had namelijk de video drivers eerst van de acer site gehaald en toen via een externe link van een andere site. Ik heb voor het eerst de drivers op de site van AMD zelf gedownload. En die schijnen wel te werken op een of andere manier. Maja waarom? het zijn beide drivers voor de RADEON Xpress 200M. Maja ik heb dus niet meer dat geflikker als ik uit de slaapstand kom. Als ik niet meer van me laat horen is alles goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan