Aspire 6530G nieuw lcd is vaag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beatz

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2014
Beste,

Ik heb een lcd vervangen van de Acer Aspire 6530G en dit is verder bijna allemaal goed verlopen.

Nu heb ik 1 vaag probleem. Met opstarten zie je de bios en dat beeld is prima. Dan gaat deze door naar het windows logo en dan is deze ook nog normaal beeld.
Maar op moment dat je mijn account kan aanklikken komt er een soort laag overheen. Beetje grijs achtig en letters bijna niet te lezen.

Hoe is dat mogelijk of heb ik iets vergeten? Of moet er iets verandert worden?

Wat ik gedaan heb:

Alles nagelopen en alles zit aangesloten.
Videokaart getest en ook met vga aangesloten. Dit geeft een prima beeld!

Misschien de inverter?

Alvast bedankt,

Beatz

Hallo

"Met opstarten zie je de bios en dat beeld is prima"

Controleer of de beeldweergave in de b.i.o.s. goed blijft (gedurende enkele minuten)

Start dan eens deze laptop op met een bootbare c.d. ... memtest o.i.d.

Indien de weergave dan korrekt is en blijft , is het een software probleem in uw windows.

"Misschien de inverter?" --> volgens uw omschrijving is dit geen invertor probleem.

Peter

Beste Peter,

Ik ga dit morgenavond even proberen en dan laat ik weten wat er aan de hand is hiermee.
Goeie tips iig en hoop dat het iets gaat opleveren.

Beatz

Hallo

"Met opstarten zie je de bios en dat beeld is prima"

Controleer of de beeldweergave in de b.i.o.s. goed blijft (gedurende enkele minuten)

Start dan eens deze laptop op met een bootbare c.d. ... memtest o.i.d.

Indien de weergave dan korrekt is en blijft , is het een software probleem in uw windows.

"Misschien de inverter?" --> volgens uw omschrijving is dit geen invertor probleem.

Peter

Hey.

Nou van alles geprobeerd en ook windows opnieuw geinstalleerd maar de grijze waas over het beeld blijft.
Wel ben ik er achter dat op moment dat je de klep van de laptop dicht doet dat het beeld ineens normaal wordt. Kan ook zijn dat deze ineens wat groenachtig wordt. Maar het is al iets.
Weet niet of dit ergens door komt dat als de klep dicht is en daarna open weer normaal beeld hebt?
DSC_0188.jpg
Dit is dus als je de klep nog niet dicht hebt gedaan.

Grtz,

Beatz

Hallo

Controleer de aansluiting van het l.c.d. paneel met het motherboard.

Plug deze connector desnoods eens enkele malen in/uit om deze te reinigen.

De aansluiting op het l.c.d. paneel komt zelden of nooit los , dus deze is het zo goed als zeker niet ...

https://www.youtube.com/watch?v=OsjTVN05EBQ

Op 4.56 zie je hoe de afscherming dient te verwijderen ...

op 5.22 zie je deze connectoren afgekoppeld worden ...

Doe dit met de nodige voorzichtigheid ...

Het gaat hier wel om een 6930 , maar deze steekt zo goed als zeker op +/- dezelfde manier in elkaar als uw 6530 (mits de onderdelen ook compatibel zijn)

Mocht dit niet helpen , dan is vermoedelijk de datakabel zelf defekt , en dient te worden vervangen.

Deze kost +/- 15 € 2e hands ...

http://www.benl.ebay.be/itm/Display...3?pt=DE_Computer_Sonstige&hash=item4ad2d83cdf

Controleer dan zeker ook de scharnieren op mogelijke speling , dit is de hoofdoorzaak dat dergelijke kabeltjes sneuvelen.

peter

Laatst bewerkt:
Ok hartstikke bedankt voor jou snelle reactie. Ik ga dit nog eens nalopen. Ik laat ook weten als dit geholpen heeft of niet zodat anderen er straks ook eventueel wat aan hebben.

Grtz,

Beatz

Hierbij even een update... Nou alles nagelopen...dit met geen verandering...de enige verandering die optreed is op moment dat je de klep dicht doet en open doet waardoor de laptop uit en aan gaat en dan verdwijnt het grijze wat te zien is op de bovenstaande foto van mijn vorige reactie...ook valt op dat het beeld daarna ook wat groenachtig kan worden...dus ik ga die kabel wat jij zei even bestellen en kijken of er iets gebeurd...begin nu te twijfelen of ik nou wel de goeie lcd heb maar dan zal die wel niet werken...

Hallo

Controleer de aansluiting van het l.c.d. paneel met het motherboard.

Plug deze connector desnoods eens enkele malen in/uit om deze te reinigen.

De aansluiting op het l.c.d. paneel komt zelden of nooit los , dus deze is het zo goed als zeker niet ...

https://www.youtube.com/watch?v=OsjTVN05EBQ

Op 4.56 zie je hoe de afscherming dient te verwijderen ...

op 5.22 zie je deze connectoren afgekoppeld worden ...

Doe dit met de nodige voorzichtigheid ...

Het gaat hier wel om een 6930 , maar deze steekt zo goed als zeker op +/- dezelfde manier in elkaar als uw 6530 (mits de onderdelen ook compatibel zijn)

Mocht dit niet helpen , dan is vermoedelijk de datakabel zelf defekt , en dient te worden vervangen.

Deze kost +/- 15 € 2e hands ...

http://www.benl.ebay.be/itm/Display...3?pt=DE_Computer_Sonstige&hash=item4ad2d83cdf

Controleer dan zeker ook de scharnieren op mogelijke speling , dit is de hoofdoorzaak dat dergelijke kabeltjes sneuvelen.

peter

Het is gelukt! Bleek een verkeerd LCD te wezen wat ze mij hadden opgestuurd.
Ze hadden een Full HD gestuurd en dat werkt niet met een 1330 WXGA laptop natuurlijk. Dus deze werkt weer.
Wat er fout ging is dus verkeerde beeldscherm en ik die niet oplette toen die binnen kwam en de serienummers vergeleek. Er bleek dus 1 letter niet goed overeen te komen.
Dus bij deze opgelost.
Bedankt voor jou antwoorden en hulp.

Grtz,

Beatz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan