Asrock 775VM800 Blijft uitvallen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter R0y
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R0y

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Hoi,,

Ik ben nieuw op dit forum heb al wat gegoogled met me probleem maar kwam niet veel verder.
Zoals in de titel staat vermeld heb ik een asrock 775vm800 Moederbord. Een maandje geleden is me pc begonnen met uitvallen. Hij valt ineens uit, als ik hem hierbij weer aandruk dan gaat hij 2 seconden aan en valt hij weer uit, letterlijk of hij er geen puf voor heeft. Ik heb al een keer de hardeschijf vervangen want de SMART test gaf dus aan dat deze niet meer goed was en ook heb ik een andere voeding erin geplaatst.
Als hij is uitgevallen moet ik 10 min wachten of de stroom er even afhalen om daarna weer op de computer te kunnen. De ene keer valt hij na een paar uur pas uit en de andere keer na 30 min.
Met everest Ultimate heb ik mijn RAM getest en dat bleek goed te zijn.

Hebben meer mensen hier last van en of ervaringen. Ben erg bang dat het me moederbord dus is...

Bedankt,

R0y

WELKOM OP HELPMIJ

Heb je ook al eens naar de themperaturen gekeken?
Zijn de koelblokken/fan's stofvrij?etc etc

Sorrie, was ik helemaal vergeten bij te vertellen. Ben nogal chagerijnig door dat het nog steeds is. Dacht dat het met de andere voeding was verholpen. Net verhuist en na 3 weken weer internet dusja.

Kan me herinderen de laaste x dat de temperaturen niet veel hoger als de 40 graden kwamen en fans draaien goed, bijna geen stoff te bekennen en Koelblok van de cpu ziet er ook gewoon normaal uit.

mmmmm:confused:

de voeding is wel voldoende??
Verder nog iets veranderd qua hardware?
Alles zit goed??
drivers in orde??

Ja ben er zeker van dat alles goed zit.

Drivers lijkt me sterk, net 3 uur geleden op nieuw geinstalleerd wederom op een andere schijf. Gewoon met de drivers van de site, bij apperaatbeheer geen fouten of iets.

Voeding is gewoon 450 watt, zelfde als me orgineel. Qwa hardware heb ik alleen is de hardeschijf veranderd voor de rest helemaal niks

Edit:
Voor de zekerheid ben ik hem maar is helemaal aan het demonteren. Trouwens, als er iets fout zat. Was me voeding toch gewoon doorgebrand. Had dat wel gemerkt denk ik dan.
Ik blijf hier kijken want zit momenteel op me eee pc:)

Laatst bewerkt:
Heel lastig allemaal dus....
Of moederbord idd niet goed meer of wellicht toch themps.(waarbij je eventueel zou kunnen proberen om je cpu opnieuw te plaatsen met nieuwe koelpasta)

is het dan nodig om nieuwe koelpasta erop te doen aangezien ik dat niet zo 123 hier heb liggen hehe:o

ja...

Als je cpu eraf gehaald heb dan altijd pasta vervangen...

Ik zou het verder zo 123 ook niet weten.Je hebt zelf al de nodige "dingen" geprobeerd.
Maar wellicht komt er nog een mede helpmij'r met mogelijke oplossingen...

Hmm. Heb hem net weer in elkaar gezet. Staat nou even te draaien. Flink wat programma's aangezet en kijken wat hij doet.

Wat ik ook zag is dat hij voor de POST test als ik het goed heb waar hij de ram enzo gaat bekijken doet hij er heel erg lang over.

Zou me niet verbazen als hij letterlijk gewoon op is. Vroeger stond dat ding dag en nacht aan. Bedankt in iedergeval voor je reactie, het heeft me weer wat hoop gegeven:thumb:

Ik laat nog weten hoe het is afgelopen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan