Asrock mobo probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caspar107

Meubilair
Lid geworden
2 dec 2001
Ik heb voor een kennis een PCtje staan hier die niet helemaal goed meer werkt. In de PC zat een Gigabyte moederbord, als ik de PC opstart met alleen een videokaart in het systeem en natuurlijk een processor start het normaal op (fan gaat draaien etc etc), alleen krijg ik helemaal niks op mijn scherm te zien, ook niet als ik een andere videokaart probeer.

Nu heb ik een nieuw moederbord gekocht van Asrock, en probeer ik hetzelfde...... nu gebeurt er helemaal niks met het systeem.

Wie weet raadt?

Zeker weten of je alle kabels goed hebt zitten.
En wat voor processor gebruikje.
Jumpers goed staan voor geheugen.?

Nee, want die heb ik zo niet bij de hand. Maar dit scherm werkt op deze PC gewoon goed.

om welke moederborden gaat het?
Types dus...

Misschien ondersteunt de asrock bepaalde zaken niet, dat wel door t gigabyte-bord wordt ondersteunt.
asrock is natuurlijk een budget-moederbord, dus zoiets kan je niet uitsluiten.

Als ik het zaakie op het Gigabyte mobo heb zitten gaat de casefan en CPU fan draaien, verder niks, geen beeld, geen piepjes of wat dan ook.
Op het Asrock gebeurt er helemaal niks, geen fan, geen beeld, helemaal niks.

Heb je in al je haast? Op de System Panel Connector wel het kabektje van je PWRBTN aan gesloten, zo nee dan doet hij het niet!

Geplaatst door BANDIT123
Heb je in al je haast? Op de System Panel Connector wel het kabektje van je PWRBTN aan gesloten, zo nee dan doet hij het niet!

Ik heb geen haast, dus natuurlijk ben ik dat niet vergeten :rolleyes:

Ik word ook wat ouder ! Het was maar een vraag, je weet maar nooit.

Laatst bewerkt:
Geheugen is goed, ik denk steeds meer aan het feit dat de CPU mogelijk toch dood is. Ik hoorde dat de computer dan geen foutcodes geeft (beepcodes), dat zou hij bij defect geheugen wel doen.

Probeer alles uit te wisslen wat maar kan: dus ook zeker de videokaart en geheugen. Uiteraard indien mogelijk de processor ook.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan