Assembly Info

Status
Niet open voor verdere reacties.

joke1

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Na het maken van een applicatie wil ik aan het bestand een naam, editie enz.. aan geven maar ik vind niet echt wat ik zoek. Ik kwam via Google iets tegen maar in VS2013 heb ik dat niet terug gevonden. Wie kan helpen?
Persoonlijk zou het handig zijn omdat via code aan te passen. Hoe moet dat gebeuren?

Bijlagen

• Assembly_Info.jpg
    Assembly_Info.jpg
    29,2 KB · Weergaven: 56
De afbeelding die je bij hebt gevoegd is de goede plek om dat te wijzigen. Klik voor de grap eens met de rechtermuisknop op je browser in taakbeheer, en klik dan op eigenschappen -> details. Daar vind je de informatie terug die je daar hebt ingevuld

De afbeelding die je bij hebt gevoegd is de goede plek om dat te wijzigen. Klik voor de grap eens met de rechtermuisknop op je browser in taakbeheer, en klik dan op eigenschappen -> details. Daar vind je de informatie terug die je daar hebt ingevuld

Bij Visual Basic gebruik ik geen browser en de waarden in die afbeelding zijn niet van mij.

Om de Assembly Information gegevens te wijzigen, dubbelklik je op My Project in je Solution Explorer. Dan zie je aan de linkerkant een aantal tabs boven elkaar staan. Als het goed is kom je terecht op de eerste tab, genaamd Application. Zo niet, klik dan op deze tab om er te komen. Op de Application tabpagina staat de knop Assembly Information.... Klik daar op om het Assembly Information dialoogvenster dat je in de afbeelding in je eerst post ziet tevoorschijn te halen.

Hey The Mighty Atom dat was wat ik zocht, bedankt.
Kan ik die info ook met behulp van code aanpassen?

Ik bedoel natuurlijk de properties ONDER My.Application.Info, dus bijvorbeeld My.Application.Info.Description, My.Application.Info.Title en My.Application.Info.Version. :D

Wat doe ik dan verkeerd?

Bijlagen

• My_Application.jpg
    My_Application.jpg
    53,9 KB · Weergaven: 49
Aha, dat werkt dus zo niet. Ik werk al een tijdje niet meer met VB dus vandaar.

Kijk anders eens in AssemblyInfo.vb, te vinden onder My Project daar kan je als het goed is wel de values aanpassen. Mogelijk moet je Show All Files aanzetten om het bestand zichtbaar te maken.

Maar waarom wil je dit eigenlijk via code doen? Via het Assembly Information dialoogvenster is toch veel makkelijker?

Laatst bewerkt:
Dat lukt ook niet, toch bedankt.
Via code vind ik veel handiger.

Dit zijn read-only properties omdat je deze niet veranderd in code.
Het dialoog venster om deze te wijzigen is gewoon een simpele manier om de waarden die in je AssemblyInfo file staan te wijzigen in plaats van met de hand in het bestand.

bjero9.png

Dat is toch wat ik ook voorstelde? Wat lukte er dan in de eerste instantie niet? Ik heb dan wel geen schermafbeelding bijgevoegd, maar ik dacht dat mijn uitleg toch wel duidelijk was.

Laatst bewerkt:
Ja, nu ik achteraf je uitleg nog eens bekijk moet ik je gelijk geven maar ik zag het niet. Maar des al niet te min, jij ook bedankt.

Alles opogelost, bedankt voor de hulp. Topic mag gesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan