Assortiment PC's (kijk hier als je zoekt naar een nieuwe pc)

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwillem 5000

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2007
Ik heb gemerkt dat in deze sectie op helpmij vaak dezelfde vraag staat (ik wil een nieuw pc van ong €... en hij word hiervoor gebruikt) ik dacht dat het mischien handig zou zijn om in dit gedeelte van het forum's een aantal voorbeel pc's te zetten (iedereen die wil kan meewerken)

dit zijn de pc's die ik zoek voor dit topic:

Basis pc1 tussen 350-500€ voor word, exel, outlook internet en simpele foto bewerking.

Basis pc2 tussen 501-651€ ook voor word exel, outlook en internet en simpele foto bewerking, iets sneller en een betere videokaart voor simpele games.

Multimedia pc1 tussen 651-800€ word, exel, outlook enz. geschikt voor uitgebreide fotobewerking dus veel geheugen en een grote harde schijf ook is een tv-kaart wel handig.

Multimedia pc2 tussen 800-951€ een videokaart geschikt voor meeste games + de eisen van multimedia pc1 ook is een snelle processor handig.

Game pc1 tussen 951-1100€ alle eisen van voorgaande systemen en een goede videokaart, veel processen moeten kunnen draaien op de achtergrond zonder al te veel beperkingen in de games.

Game pc 2 tussen 1100-1300€ alle voorgaande eisen. een zeer hoogwaardige videokaart waarbij bijna alle games op hoogste resolutie gespeeld moeten kunnen worden, veel geheugen, grote harde schijf een goed mobo en vooral een snelle processor.

Ultimate pc1 tussen 1301- 1500€ veel moet tegelijk kunnen draaien op hoogste resolutie, moet veel processen tegelijk kunnen doen en alsnog hoge prestaties leveren op grafisch gebied en op snelheid. ook moet deze pc over zeer veel geheugen en meerdere hardeschijven voorzien zijn. ook extra tools als wireless network en firewire zijn aangeraden.

Ultimate pc2 tussen 1500- 1750€ moet absolute topper zijn op ALLE gebieden en ook in de toekomst.

Ik zou graag zien dat andere mij helpen deze pc's up to date te houden en helpen ontwerpen.

Laatst bewerkt:
Dit lijkt mij een mooi basic1systeempje voor nog geen 500€ te koop bij 4launch.nl

De videokaart wel veranderen naar pci-e (AGP is erg verouderd, Sorry een foutje)
1200575882.jpg

Laatst bewerkt:
heel leuk allemaal maar een voeding van trust is geen moer waard.
het blijft jammer dat mensen steeds op het belangerijkste onder deel bezuinigen.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, ik bouw wekelijks meerdere PC's,

Budget PC:

A-open kast + voeding 350 W,
AMD Athlon X2 4400
Foxconn A690VM2MA
2 x 1 Gig Kingston 667Mhz
Samsung DVD RW Dual Layer 20 x,
Maxtor Sata2 250 Gig
Kaartlezer 24-in-1
Incl. WinXP of Vista Premium naar keuze
Graka ATi on-board, vrij PC1-express slot.
2 jr. Hardware garantie,

€350,= (excl BTW), dus als de klant geen BTW-nota nodig heeft.

Wachtlijst: gem. 5 werkdagen.

Greetz,

Harry.

leuk idee, maar dat is natuurlijk niet nieuw. Kijk maar eens HIER op hardware.info

Beter goed gejat, dan slecht zelf verzonnen, nietwaar....

Hoi !

Is dus natuurlijk WEL nieuw, incl. hardware-bon van Alternate !

Greetz,

Harry.

Hardware = nieuw
Idee van janwillem = niet nieuw

nee dit is niet nieuw, inderdaad. maar volgens mij is er wel behoefte aan. aangezien we elke dag wel 1 iemand krijgen die een pc nodig heeft.
en dit is niet hetzelfde het zijn andere systemen, ook is het zo dat de systemen die hier in worden gezet door helpmij leden worden beoordeelt zo kan de eventuele koper van het systeem zien of hij/zij interesse heeft.

die pc's die je op hardwareinfo laat zien zijn prima pc's maar het budget laat te wensen over, Ik denk niet dat veel mensen geintereseert zijn in game pc's van +-€8000. deze pc's zijn iets goedkoper.

Laatst bewerkt:
heel leuk allemaal maar een voeding van trust is geen moer waard.
het blijft jammer dat mensen steeds op het belangerijkste onder deel bezuinigen.

Volgens mij is de processor het belangrijkste onderdeel van een pc, en de processor die ik heb gekozen voldoet naar mijn weten prima bij een pctje van nog geen 500euri. een voeding is belangerijk, ja inderdaad, als ik een pc koop kijk ik hier goed naar. maar als iemand een pc van 500euri koopt denk ik niet dat deze persoon nou echt een goede voeding nodig heeft. Ook weten mensen dat als ze voor 500€ een pc kopen dat ze niet he beste van het beste krijgen.

Hoi !

Maar daarom hoef je toch geen Trust te promoten ?

Een Antec of A-Open kost echt niet veel meer !

Greetz,

Harry.

je had gelijk harry, Sorry mensen de kast is 4euro duurder geworden en de voeding is vervangen naar een Aopen. Tevreden

JANWILLEM stop met je iritante posts die meestal nergens op slaan. Meer dan de helft van jou adviezen zijn onzin en je hebt zeer weinig verstand van pc's merk ik. Ik volg deze forum al een tijdje en zie vooral dat je onzin adviezen aan mensen geeft :confused:

dat valt wel mee, die videokaart had ik fout oké maar voor de rest. en als er iemand het recht heeft om me dit te zeggen is het het forum zelf.

ik vind dit topic een niet zo goed idee. Meeste mensen die hier komen en op zoek zijn naar een nieuw systeem hebben meer bij een op maat gemaakt systeem.

Bovendien werken scheidingen in budget pc 1 en budget pc 2 averechts omdat dan voor verschillende mensen het verschil onduidelijk zal zijn. Beter is het om door te linken naar de al bestaande configuraties op b.v. tweakers.net. Daar zijn de prijsklasses ook wat beter verdeeld.
Het ultimate systeem (op hardware.info) laat alleen al zien dat je met 1300 - 1750 € geen absolute topper haalt. Bij tweakers word 2000 € aangehouden voor een gamesysteem en dat lijkt mij ook een betere richtlijn.
Een echte goede game pc bouwen tussen de 900 en 1300 € is m.i. zo goed als onmogelijk. Natuurlijk kun je leuke modelletjes maken, maar de echte gamer wil meer!

Lijkt mij ook niet zo'n nuttig topic inderdaad.
Je vraagt zelf advies over het samenstellen van een systeem, terwijl je hier zelf configuraties gaat samenstellen. Dat komt niet echt kundig over.

Voor de mensen die wel deze configuraties ter harte nemen zou ik nog een voetnoot plaatsen.
Samensteller van deze configuraties geeft geen enkele garantie dat deze ook daadwerkelijk gaan werken.
Samensteller geeft dan ook geen enkele garantie op het goed functioneren, mocht u tot aanschaf overgaan op onderstaand/bovenstaande systemen.

Lijkt mij ook niet zo'n nuttig topic inderdaad.
Je vraagt zelf advies over het samenstellen van een systeem, terwijl je hier zelf configuraties gaat samenstellen. Dat komt niet echt kundig over.

Voor de mensen die wel deze configuraties ter harte nemen zou ik nog een voetnoot plaatsen.
Samensteller van deze configuraties geeft geen enkele garantie dat deze ook daadwerkelijk gaan werken.
Samensteller geeft dan ook geen enkele garantie op het goed functioneren, mocht u tot aanschaf overgaan op onderstaand/bovenstaande systemen.

Ik heb er heus wel opgelet of de configuraties die ik samenstel werken, en deze pc's waren een paar voordelen iedereen is vrij om zijn pc hier te samenstellen, zo zien mensen vele systemen in 1 topic. En ik dwing mensen niet om hier te kopen als ze een persoonlijk advies willen zorgt dit topic er niet voor dat dat niet kan!

Ben het met de andere posters eens, dit topic heeft geen enkele waarde.
Zowel bij b.v. Tweakers.net als bij Hardware.info is zit probleemloos te vinden allemaal.

Daarnaast is een aanbod zoals van @Harry Snor een stuk waardevoller dan alle ondeskundigheid hier verder op een rijtje...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan