Asus a52je-ex050v bevriest random

Status
Niet open voor verdere reacties.

markyy16

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Berichten
48
Heren,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen want ik ben radeloos.
Mijn laptop "ASUS A52JE-EX050V" die ik anderhalf jaar geleden gekocht heb blijft al vanaf begin af aan random bevriezen.
Het maakt niet uit wat ik met de laptop doe of hoelang die aanstaat. Ik kan dan nergens meer op klikken en ook me muis zit vaak geen beweging meer in.

Nu heb ik het volgende gedaan.
Ik heb de laptop proberen aan te melden voor reparatie bij ASUS.
Dit is wat ik terug kreeg van ASUS.

Geachte Klant,

Onze technicus heeft uw aanvraag geweigerd omdat dit probleem kan worden opgelost door een BIOS update.

Graag willen wij u verzoeken om de nieuwste BIOS te installeren van dit model. Deze kunt u vinden op http://support.asus.com.

Mocht u hierover vragen hebben kunt u contact opnemen met onze helpdesk op telefoonnummer: NL: 0591-570290 BE: 078-150231.

Met vriendelijke groet,

ASUS Holland B.V.


Dit heb ik dus gedaan. Helaas was dit zonder succes. Ik heb daarna servicepack 1 geïnstalleerd op de laptop maar ook dit werkte niet.
Nadat ik dat gedaan had dacht ik dat het misschien wel een fout was in me Windows 7.
Ik heb Windows 8 erop gezet maar ook dit was zonder succes.
Ik heb dus zowat alles geprobeert en ben radeloos nu..

Misschien dat jullie mij kunnen helpen met een oplossing?

Groetjes Mark
 
Kijk eens naar je temperaturen met bijvoorbeeld Real Temp en laat ons die temperaturen eens weten.
 
Hoi k1pje,

Het ligt zeker niet aan de temperaturen. Heb de laptop momenteel niet bij de hand en kan er dus ook niks over zeggen.
Hij begint al met bevriezen tijdens het opstarten terwijl de laptop gewoon koel is.

Groetjes Mark
 
Kijk eens in de BIOS of er temperaturen weergegeven worden, het kan namelijk goed zijn dat ie tijdens het opstarten al te warm wordt ;)

Probeer eventueel op te starten in veilige modus.
 
realtemp.png

Dit zijn de temperaturen die realtemp aangeeft net nadat de laptop is opgestart
 
Dan gaan we het geheugen testen, een andere oorzaak die vaak voorkomt. Dit doen we door Memtest86+ op een CD of USB-stick te zetten en daar vanaf op te starten. Deze utility moet minimaal 8 uur draaien officieel voordat je kunt uitsluiten of het geheugen prima is, maar voorlopig zijn 2 passes wel genoeg ;) Elke fout die deze utility aangeeft is er 1 teveel!

Temperaturen zijn prima voor een laptop.
 
Ik hoorde wel vaker dat asus een slechte service heeft helaas.
Na een bios update kan het misschien zijn dat je in de bios bepaalde instellingen moet wijzigen.
Heeft de technicus daar ook nog iets over gezegd?
Lijkt me wel raar want wettelijk heb je 3 jaar garantie, en het instellen van een bios is niet iets waar de meeste gebruikers kaas van aten.
Als ik jou was zou ik weer naar die winkel gaan en ze vertellen dat je wettelijk 3 jaar garantie hebt en ze jou moeten helpen, als hun er geen zin in hebben is dat hun probleem.
Je laptop deugt niet en het valt binnen de garantie termijn, dus wat de technicus jou ook wijsmaakt, ze zijn verplicht je laptop weer te repareren.

Vertel ze in de winkel maar dat de technicus zich niet aan de nederlandse wet houdt, zijn interpretatie over wat hij vind dat jij zelf maar op moet knappen omdat hij er schijnbaar weinig trek in heeft staat daar verder buiten.
Succes.

PS, ik heb mensen gezien met een besmet systeem die met garantie hun pc weer schoon terug kregen, dus waar heeft die technicus het over?
Asus is een topmerk, maar de service is hebzuchtig te noemen.

http://blog.iusmentis.com/2011/06/2...garantie-en-wettelijke-garantie-conformiteit/
______________________
Garantie (art. 7:6a BW) wil zeggen dat de klant mag eisen dat het apparaat doet wat de fabrikant of winkel zegt gedurende de garantietermijn. Een garantie “Werkt 3 jaar probleemloos” betekent dus dat u met elk probleem mag eisen dat het gratis hersteld wordt. “Een jaar garantie op verkleuringen” betekent dat u alleen bij een verkleuring in het eerste jaar herstel/vervanging mag eisen, maar als het doormidden breekt geldt de garantie niet. Garantie kan worden beperkt tot bepaalde aspecten van het product. Een garantie kan zowel door de winkel als door de fabrikant worden verleend, en de klant moet dan die partij aanspreken.
______________________
Het aspect waar jou probleem onder valt valt onder de wettelijke garantie.
Dus zeg ze maar dat ze art. 7:6a van het nederlandse burgerlijke wetboek overtreden, dan eens kijken of ze je weer niet willen helpen, zeg maar dat je advocaat dit heeft uitgezocht.

Ik kocht 2 weken geleden nog een nieuwe printer, en de snotneus bij scheer en foppen wilde mij wijsmaken dat ik er 2 jaar garantie op zou hebben hahaha, ze denken zeker dat mensen dom zijn.

Weet je trouwens waarom ze jou dit wijsmaken?
net als apple is asus geen nederlands bedrijf, asus is taiwanees en daar gelden de nederlandse wetten niet, daar heb je andere wetten, dus de winkelier zelf heeft op de laptops geen 3 jaar garantie, dus die moet dan zelf voor de kosten opdraaien, en probeert nu jou met een kluitje het riet in te sturen.

Het eerlijk word je niet rijk aspect wat je als kind op de lagere school al leert als spreekwoordje zie je dan zichtbaar in beeld.
Stel je zou dan maar een nieuwe laptop kopen kan je het spreekwoord de 1 zijn laptops dood is de ander zijn brood toe kunnen passen.

En nog even wat over winkeliers zoals onder andere dixons, die heeft jarenlang mensen wijsgemaakt dat je maar 1 jaar garantie had en dat je voor meer garantie kon betalen, terwijl deze wet gewoon in werking is.
ze vroegen rustig 30 tot 50 euro voor een extra jaar en 80 voor 2 jaar, velen trapten er in, dat geld staken ze zo in hun zak.
Eerlijk wordt je niet rijk, handelsgeestige mensen liegen dan snel als het om de pingping gaat he?
Ik blijf nog even op de bodem.

http://www.leerwiki.nl/Hoe_werkt_garantie_bij_elektrische_apparatuur
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie
 
Laatst bewerkt:
@ erik; even lezen he: de BIOS is al geupdate volgens de TS
 
De laptop is momenteel bezig met Memtest86+

Het is ook zo dat de laptop nog steeds onder de garantie valt. Alleen dat mailtje wat ze sturen is inderdaad een beetje raar...
Mocht het niet lukken dan probeer ik de laptop gewoon weer aan de melden via ASUS Repair. Zal bij de klacht ook me vorige RMA nummer vermelden. Zodat ze kunnen zien dat dit geen nut gehad heeft.

Ik hou jullie op de hoogte!
Thankss

Groetjes Mark
 
Het is officieel wel zo dat je je garantie moet claimen bij de winkelier en niet bij de fabrikant. Dus als ik jou was zou ik langs gaan bij de winkel eerst ;)
 
Memtest 86+ is 2 testen doorgekomen zonder errors. Misschien weet ik er wel niet heel veel van af maar kan het niet zijn dat het aan de HDD ligt?

Groetjes Mark
 
2 x een pass? Dan is het geheugen waarschijnlijk wel goed.

HDD kunnen we ook testen. Misschien is het dan handig om Hirens Boot CD erbij te pakken en middels HDDtune (ik dacht dat je daarvoor wel eerst even de mini-xp eerst moest opstarten) die daarop staat de harde schijf te scannen.
 
Weet je wat.

Ik ga de laptop ter reparatie bij ASUS aanmelden. Zei horen dit maar op te lossen.!

Groetjes Mark
 
Ja je zal je tot de verkoper moeten richten die jou het product verkocht, die moet de wet uitvoeren en het verder regelen met asus. asus nederland moet zich wel aan de nederlandse wetten houden. apple probeerde er ook altijd onderuit te komen.
http://www.trosradar.nl/columns/archief/detail/article/apple-hemel-of-hel-voor-consumenten/
Gewoon niet opgeven.
anders kan je hier ook nog vragen:
http://www.trosradar.nl/paginas/contact/

Het is trouwens niet normaal dat een laptop niet meer goed functioneert na anderhalf jaar en je te horen krijgt dat je de bios maar zelf up moet daten, grotere flauwe kul in dat opzicht is er niet. heb je die info van asus via een mail ontvangen? dat is beter dan want dan heb je bewijzen.

@ erik; even lezen he: de BIOS is al geupdate volgens de TS
Ja ik zag het :) heb de eerste 2 zinnen weg gehaald...

Je moet er verder zelf niet veel meer aan doen, anders heb je nog kans dat ze dat tegen je gaan gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan