asus a7m266 met amd xp 1800+

Status
Niet open voor verdere reacties.

praet

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
yo

ik heb net een asus a7m266 gekocht met een amd athlon xp 1800+

Als ik de bussnelheid op 133 zet (in bios, dus zonder de jumpers) geeft hij een foutmelding bij de installatie van winxp, en loopt hij lekker vast.. Als ik de bussnelhied op 100 zet lukt dit alles wel, maar ik ben natuurlijk niet van plan van mijn processor op een lagere snelheid te gebruiken :)

Daarna heb ik geprobeerd de bussnelheid in te stellen met de jumpers, met hetzelfde resultaat :(

Op de site van asus staat nochtans dat de xp1800+ ondersteunt wordt door dit mobo :s

Iemand een idee?

Thx

Peace

Asus

Ik heb het bordje (3 stuks) ook gehad en er in eerste instantie een Athlon 1400 TB op draaien.

Voor mijn latere XP1700+ was een bios upgrade nodig.

Ik weet natuurlijk niet met welke bios versie je bord geleverd is, maar kijk dat eens na.

Kijk tevens een grondig je bios instellingen na want dat moedebord heeft enkele bios instellingen die behoorlijk wat technische kennis vereisen.

Ten slotte: is de voeding zwaar genoeg? (min.300 Watt en van goede kwaliteit?)

Grtz.

yo, ben ik weer

Ik ben net gaan kijken op de site van asus.
op http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx?ModelName=A7M266 vind je de lijst van ondersteunde cpu's, hier zie je ook dat de 1800 wordt ondersteund als je biosupdate 1007 uitvoert.

Op http://www.asus.com/support/cpusupp...A7M266&CPU=Athlon XP 1800+(Model 6)&BIOS=1007 vind je nog ns dezelfde info + link naar update.

Ik heb mijn bios geflasht, opnieuw geprobeerd met bios-instellingen én met jumpers, nog steeds zodner resultaat...... :(

Peace

Wacht even... A7M266, die ondersteunt toch meerdere CPU's?

Welk geheugen gebruik je?

256 MB PC2100 (DDR dus) van LD.....

Maar daar ligt het niet aan, want heb ook al geprobeerd met 256ddr van kingston....

Het ligt echt aan de ondersteuning van het moederbord, want heb net met 2 andere mainboards (zelfde type) geprobeerd... zelfde resultaat... :(

Asus is mss één van de beste mobo-producenten, maar je hebt er blijkbaar ook het meeste last mee.... :s

peace

Asus

Wacht even... A7M266, die ondersteunt toch meerdere CPU's?

Nee dat is de A7M266-D

De A7M266 maakt gebruik van de AMD761 Northbridge en onder Windows XP merkte ik geen verschil in performance en stabiliteit met of zonder de moederbord drivers.

Wel zitten in het bios een paar tricky parameters die je goed moet instellen.

Zo moet je om bv. de AGPX4 optie in te schakelen nog een paar andere parameters aanpassen. (weet niet meer uit mijn hoofd welke)

Ik denk dus (als je cpu niet kapot) is dat het de bios instellingen betreft.

Btw.:
Dat die voeding 300 watt vermogen heeft zegt niets over de kwaliteit van de voeding. (er zijn 250 watt voedingen die zwaardere systemen aankunnen dan goedkope voedingen van 300 watt)

Het is trouwens een verouderde chipset, voor minder geld had je een sneller (moderner plankje) gehad maar dat is verder of topic.

Asus heeft een goede naam ja maar ik heb er dus ook 3 versleten in 1 jaar.

Grtz.

Tja, eigenlijk werk ik in een pc-winkel, en we wilen low-cost systemen bouwen om van de 3 asus-mobo's die we nog hebben, af te geraken.....

De voeding kan geen problemen geven, want het is mss wel een cheap kastje, maar we hebben al (perfect draaiende) pc's gebouwd met amd xp 2400+ etc....

CPU ook net getest op ander systeem...ligt het ook niet aan.

damn...:(

peace

lol *kicking myself*

Ik had de bios geflashed, maar was vergeten de defaults te laden :s:s:s

Nu gaat het blijkbaar wel :) Nu is hij bezig met formatteren voor XP... Ik hoop dat het nu werkt, heb goeie hoop :)

srry voor de last.... *kicking myself hard*

Thx alot

Peace

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan