asus a7n8x-x vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwaksmak

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
ik heb dus dit moederbord vorige week in elkaar gebouwd met een amd 2400+ XP en 512mb corsair ddr400 geheugen (1 module).

ik heb nog geen hdd en cd-rom drive.

op dit moederbord zit q-fan technologie maar als ik in de bios de standen van de fans verander maken de fans nog altijd maximum rpm's. hoe zit dat?

ik dacht altijd dat dit moederbord geen dual channel had maar als hij opstart geeft ie wel aan dat mijn geheugen op 200mhz single channel draait. bestaat er een mogelijkheid dat het moederbord wel dual channel bezit of doen alle recente moederborden dit?

Voor Dual channel support heb je 2 geheugenmodules nodig.

ja dat snap ik.
maar in mijn vraag staat dat er aangegeven word dat het in single channel draait.
als ik nog zo'n zelfde module koop kan het dan met dit moederbord op dual channel draaien?

nee daarom dacht ik ook dat het ook geen dual channel ondersteunde.
de deluxe versie doet dat wel maar ik vind het zo raar dat ie bij het opstarten aangeeft dat ie in single channel mode staat.
ik had gehoopt dat er hier mensen waren met ervaringen met dit moederbord

en wat betreft die q-fan technologie, hoe werkt dit? moet ik hiervoor nog iets aansluiten (buiten de fans om dan) of iets dergelijks?

Ik hebgeen ervaring met Q-fan technologie, dus kan je er weinig over vertellen.
Wat ik uit de reviews begrijp, zorgt het voor het langzamer draaien van je fan('s), als de temperatuur daalt.
Ik denk dat het vanuit het moederbord geregeld wordt, dus dat je geen extra dingen moet aansluiten.

ja klopt.
in de bios staat aangegeven hoeveel rpms de cpu-fan maakt en de casekoeler.

nu kun je dus uit een stuk of 4 standen kiezen maar als ik een lagere stand selecteer en em dan opnieuw opstart dan blijven de rpms hetzelfde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan