Asus a7v8x crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Einstein

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Ik heb zaterdag een asus a7v8x-x mobo met een athlon 2600+ gekocht met 2x512 MB valueram (kingston) draaiende op een Leadtek Geforce 4 Ti 4200. Het lukt niet om XP te installeren omdat ie steeds crashed als Xp apparaten wil installeren. Ik vraag mij af of ik wat moet veranderen aan de memory frequency en de external memory frequency (staat nu op 166/33). Wie het weet mag het zeggen.

Is het een 2600+ met 133 (266) of 166 (333) MHz FSB?

ik heb hetzelfde bordje doe geheugen gewoon by spd werkt het beste en het snelste disable agp fast write dat waren de 2 dingen die bij mij problemen veroorzaakte nu draaid ie als een zonnetje perfect

AGP fast write heb ik standaard uit staan en het geheugen staat standaard op By SPD. Wat betreft de FSB, ik heb geen idee. Hoe kun je dat zien? Op de proc staat iets van 2600DKV3D. Ik heb bij Norrod gewoon gevraagd om een athlon 2600+ en die hebben ze er vervolgens opgeprikt. In sommige gevallen kan het ook een voedingsprobleem zijn is me opgevallen in diverse fora (of forums?) en er zijn wel erg veel problemen met dit type mobo.

Kijk eens in het BIOS, SoftMenu of Frequency/Voltage control. De FSB zie je bij Front Side Bus of Host Clock.

Het is een 333 Mhz FSB. De PC begint nu ook automatisch op te starten terwijl alle wake-up events en on-board devices zijn uitgeschakeld. Als mijn pc een koe was zou ik denken dat ie BSE heeft.

Speel eens wat met de geheugenreepjes.. Eerst de ene erin, dan de andere erin, enz.

Hij doet het weer. Ik heb een geheugenreepje er uit gehaald en de tweede HD&CD los gekoppeld, bios op plug&play gezet en Xp installeert gewoon zonder probleem. Het enige merkwaardige is dat mijn pc opstart zodra ik het toetsenbord(!) aansluit en hij gaat nog steeds spontaan aan terwijl alle wake-up events op disabled staan in de BIOS. Misschien kan ik dit beter in een andere thread zetten en deze afsluiten als opgelost.
Bedankt voor jullie hulp.

wat is de biosversie van deze? een flash kan veel ellende besparen

heb een asus a7v8x (degene die later 8x-x) gedoopt is en had problemen met de 1011 versie maar de 1010 versie van bios werkt prima.

succes

I.v.m. garantiebepalingen heb ik maar niet geflasht. Ik weet dat er een biosversie ronddwaalt die het systeem (nog) instabieler maakt (versie 1005 naar ik meen).

garantie ivm flashen? kijk dat even na want lijkt me geen goeie zaak en anders moet de zaak waar het bord vandaan komt het maar regelen.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan