Asus A7V8X-X amd athlon 2600+ foutmeldingen in de bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slientje

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Hoi allemaal,

Ik heb een klein vraagje. Mijn computer blijft steeds vastlopen met de bekende blue screens. Hierin staat vanalles zoals Driver IQ not less or equal enz. Ook krijg ik na het opnieuw opstarten de melding Hard Error (in blue screen). Wanneer ik dan weer opnieuw opstart kom ik vanzelf in de Bios terecht. Daar staat bij cpu vanalles in het rood. (sorry ben niet zo thuis in computers). Ik heb een amd athlon 2600+ en in de bios staat de cpu snelheid ingesteld op 1917 MHz. Daarnaast staat in het rood aangegeven dat dit niet hoort? (iets met 333 MHZ)?? Het moederbord is van ASUS. Waar kan het aan liggen dat ik allemaal die foutmeldingen krijg> Zelfs in de veilige modus valt hij zomaar uit of krijg ik een blue screen. Ik heb niets verandert aan de fabrieksinstelling mbt de bios. En toch blijkt er een instelling niet te kloppen.

Groetjes Eveline

Heeft te maken met de FSB instelling waarschijnlijk.
Pas nieuwe hardware geinstalleerd, andere processor misschien?

Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik heb geen nieuwe hardware geinstalleerd, ook geen andere processor. Wat is FSB? Ik heb hardwarematig nog nooit iets verandert.

Groetjes Eveline

Maak eens een screenshot van die bios-instellingen met die rode melding en plaats die hier even

Hoi,

Ik krijg geen screenshot gemaakt van de bios? Wel van het buroblad etc in paint. Maar zodra ik in de bios zit en ik druk op print scrn of alt print scrn dan kan ik hem niet plakken. Volstaat het wanneer ik de rode waarschuwing straks even overtyp? (dan ga ik eerst wat eten ;) )

Groetjes Eveline

hmm iets met 333 Mhz hea, Kan RAM geheugen zijn, doe is een Mem test :thumb:

Hoi Dit zijn de gegevens uit de Bios:

CPU Speed 1917 MHz Caution: According to CPU external frequency setting, system memory can only operate at frequency higher than or equal to 333 MHz. Please make sure the DRAM maximum frequency is not less than 333 MHz.

Vervolgens Memory frequency (MHz) [auto] Caution: only support 1 certified DDR400 module on this product. For the certified moduel list, please check the manual or visit ASUS website for it's update's.

Dan CPU VCore setting: [auto] the auto setting is recommended The higher you set the CPU Vcore voltage to, the more likely you will cause damage to your CPU.

Dit was alles wat in het rood staat. Het zijn de fabrieksinstelling. Bij mijn weten heb ik ook al updates gedaan van ASUS. Alleen was toen niet de website beschikbaar van het CPU (processor) waar hij precies op moest staan.

Groetjes Eveline

Haha we replayde tegelijk :P de Ram is het dus niet als die 400 Mhz is :S

Maar wacht, hij zeg wel iets over , Can Only 333 Mhz, heb je miss ooit is overgeklokt ?

Laatst bewerkt:
Nee,

Zoals ik reeds zei heb ik vanaf ik de computer gekocht heb, niets verandert aan de bios instellingen. (ik ben geen computerkundige dus ik zit normaal nooit in de bios) ;)

Edit: ok, de kloksnelheid van AMD moet inderdaad 1917 zijn (AMD barton 512 kb cache) Bij 333MHz moet de fsb op 166 * 12 staan. Hoe kan ik dit controleren in de bios? Want ik denk dat het inderdaad daar iets mee te maken heeft dat de fsb niet goed ingesteld staat?

Groetjes Eveline

Laatst bewerkt:
Als het goed is, zit er in het BIOS een optie om de waardes op Default o.i.d in te stellen.

Probeer dat es en sla die instellingen op voordat je het BIOS afsluit.

Start nu de pc opnieuw op om te zien of ie weer vastloopt.

alles in het bios op auto zetten .
als je dat niet kan vinden .
dan load bios default :thumb:

Hoi,

Klopt, maar het meeste staat al op auto (bij cpu gebruik). Ik ga eens checken en dan kom ik weer terug.

GroteFoto=Z4P7WCBO

GroteFoto=FSWH46KR

Dit zijn de belangrijkste gegevens volgens mij. Als het goed is staat het in de Bios gewoon goed. (multiplier 11.5)

Groetjes en hopende dat de plaatjes gelukt zijn

Eveline
Edit: het rare is dat mijn pc het wel weer gewoon doet. Dit terwijl alles in de bios nog in het rood staat en ik ervan op aan kan dat het over een weekje weer prijs is en dat hij weer helemaal vastloopt. Ik heb hem vanmorgen ongeveer 10-15 opnieuw moeten opstarten (net als een week geleden) , maar nu 'werkt' alles normaal (behalve die zogenaamde fout in de bios)

Laatst bewerkt:
Plaatjes laten geen deeplink door, ze zijn niet zichtbaar.

Komt die bios-melding van je cpu settings ook nadat je de pc netjes hebt weten af te sluiten? Of alleen na een blue screen?
Met andere woorden, die bios-melding wil nog wel eens voorkomen wanneer de pc gecrashed is.
Om dan achter de oorzaak van de crash te komen zul je de betekenis van de foutmelding (blue screen) moeten opzoeken.
Dat kan bijvoorbeeld hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan