Asus a7v8x-x probleem op 2,0Ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

papajohn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2004
Ik heb een probleem met mijn mobo Asus a7v8x-x.
Sinds enkele dagen heb ik mijn pc2100,521Mb vervangen door PC2700,512Mb, Kingston. Doel hiervan was om de kloksnelheid van 1,6 naar 2,0 Ghz te krijgen.
Op 1,6 kloksnelheid heb ik geen probleem, maar als ik in de bios de snelheid op 2,0 zet dan krijg ik problemen. Tijdens het booten, stopt de machine er mee (led op mobo brand dan nog wel, voeding stopt er mee). Je moet dan eerst de netspanningskabel van de voeding halen, ff wachten en daarna kun je pas weer opstarten.

Eerst dacht ik aan een voeding probleem en heb de 300W vervangen door een 400W exemplaar, helaas geen resultaat. Vervolgens alle 'overtollige' hardware afgekoppeld, ook geen resultaat.
Configuratie:
a7v8x-x (biosversie 1006), AMD Athlon XP 2600+, 512mb pc2700 kingston, 1 hd met koeler.
Temp processor: 55 graden, mobo 28 graden.

Kent iemand dit probleem of heeft iemand tips voor mij om alsnog op 2,0 te draaien?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

John

papajohn, welkom op helpmij:)

Even samengevat:
Je hebt een amd xp 2600 en die draait niet zijn originele processorsnelheid?

lees dan dit eens
amd athlon xp 2600

misschien heb je er wat aan?

Stigter,
Bedankt voor je reactie. Heb reeds geprobeerd de fsb op 166 te zetten, maar dan ontstaat het probleem juist.
Op de diverse buitenlandse forums heb ik probleem ook al ontdekt maar nog geen (voor mij) goede oplossing.

Als je meer tips hebt, zie ik ze graag tegemoet

OPLOSSING PROBLEEM

:o :o :o
Met het schaamrood op mijn kaken kan ik hierbij het antwoord geven op mijn probleem.

MONTEER DE KOELER NOOIT VERKEERD OP JE PROCESSOR.

Oftewel let op wat je doet!!!

Arie, bedankt voor het meedenken.

John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan