ASUS AGP-v7100 deluxe combo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conquer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Berichten
3
Mijn probleem ligt alsvolgt:

Ik heb een vrij oude computer, 450 MHz, Moederbord: MS-6163, 128MB RAM.

In die computer zit een videokaart die ik wilde vervangen omdat het verot was, vanwege strepen over het scherm en vastlopen (geregeld).
Ik heb nu een iets nieuwere 2de hans van iemand. Een Asus AGP-v7100 deluxe combo. Gekozen om wat leuke features.

Ik zet de bios instellingenals volgt: assign IRQ for VGA, VGA enabled en AGP init first.
Als ik de AGP kaart(in AGP-slot) erin doe en de PCI (uit PCI-slot) (videokaart) eruit, dan werkt de kaart niet, want als hij aan gaat dan staat er "overwrite" op mijn beeldscherm.

Ik zet de oude kaart er weer in. De nieuwe laat ik er ook in. Reset de bios. Sluit het aan op de oude. Dan start de comp weer goed op.

Ik ga naar windows en laat de kaart detecteren, de kaart wordt gevonden. Ik installeer driver. Ik sluit achter bij de computer de kabel van de monitor aan op de nieuwe kaart. Hij werkt!
Alleen na een dag heb ik het probleem als ik hem weer aandoe (dus na een langere tijd, na een korte tijd gaat de computer wel aan). Er staat weer overwrite op het beeldscherm en de computer draait en ik merk dat hij gewoon verder gaat (en dus in windows kan komen).
Wat moet ik doen?? Het moet iets met de bios te maken hebben denk ik...

Ik hoop dat hier echte experts rondlopen, want dit is een best wel moeilijk probleem. Ik zit zelf te denken aan IRQ of stroomtoevoer. Als iemand een idee heeft, zou heel fijn zijn.

Greetz,
Conquer
 
Wat voor monitor (merk & type) heb je? Welke resolutie gebruik je en welke verversingsfrequentie?
 
Normaal gesproken hoef je de IRQ voor de videokaart niet aan te passen. Alleen ''AGP init first'' mag je veranderen. De overige instellingen met rust laten.
 
Het boekje dat ik erbij heb gekregen, daarin staat beschreven dat ik assign IRQ to VGA en VGA aan moet zetten, vandaar dat ik dat had gedaan. Ik zal het ook eens proberen zonder.

Mijn monitor
Standaard monitor, Highscreen, 60 Hz (min.) - 85 Hz (max.). Resoluties mogelijk:
IBM/VGA: 640 * 480/640 *400
VESA: 640 * 480 - 1280 * 1024

Hoop dat er lui zijn die nog aanwijzingen hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan