Asus Barebone nieuwe moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Comp1

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Geachte lezer,

Mijn Asus Barebone desktop T2-AE1 zijn moederbord is overleden...
na informatie in de winkel heb ik een nieuw moederbord meegenomen maar bij het inbouwen loop ik tegen een paar punten op.

het moederbord dat erin zit is een Asus k8st/dp r2.00 mijn nieuwe moederbord is een Asus k8st/dp r1.02.

verschil is minimaal alleen kan ik mijn front usb/firewire en audio niet op aansluiten, tenminsten niet zoals het zat.
naast de floppydrive aansluiting mist een zwarte brede aansluiting.

in de winkel zeiden ze dat het moederbord mij € 19.95 zou gaan kosten, maar bij afhalen moest ik €50,00 ervoor betalen.

Nu lukt het me niet dus heb ik er de pest overin, en zie ik op internet een ander moederboard staan en vraag ik me af of deze ook geschikt zou zijn geweest voor in mijn PC. en wat mijn winst ermee zou zijn.

het gaat hierom de Asus p5b-mx-WiFi-AP voor €75-

het gaat om een kleine kast waar hij in moet komen, en heeft een voeding van slechts 200 watt.

de vraag: Kan ik beter de SUS P5B-MX/WiFi-AP nemen of moet ik dan alles nieuw kopen en wat is mijn winst met prestaties ?

met vriendelijke groet,

Comp1

vanaf mijn frontaansluitingen lopen 3 kabels

kabel 1: is een dunne kabel waar 9 pinnentje in kunnen.
kabel 2: is een kabel met 30 of 40 pinnentjes, en deze zou naast de floppy drive moeten zitten. maar is er niet

kabel 3: verdwijnt achter mijn harde schijf dus kan ik niet plaatsen.

kabel 2 is het probleem dus....

Een frontaansluitng voor usb of audio met een kabel van 30 of 40 pinnetjes????
Dat lijkt me heel erg sterk, dat is waarschijnlijk de kabel van je harde schij!!!

is niet de kabel van de harde schijf, want hier gaat 1 voedingskabeltje heen en een grijze kabel... totaal 2 kabels voor de harde schijf.

de poort op het moederbord dat ik zoek ik zoals de aansluiting waarmee ik de floppy drive aansluit, maar dan 1 slag kleiner....

de poort op het moederbord dat ik zoek ik zoals de aansluiting waarmee ik de floppy drive aansluit, maar dan 1 slag kleiner....

en dan met 30 of 40 pinnetjes??

geef eens een linkje naar de pagina van je moederbord!

http://www.tadachi-net.com/desktop_pc/asus_terminator/t2_ae1/t2_ae1_480/0083.jpg

op deze afbeelding zie je links van de HDD een zwarte kabel, die loopt naar het moederbord... daaronder zit op deze afbeelding een blauw en een paars kabeltje bij mij zit dit aan 1 gesloten op een zwarte plug die naast de floppy drive word aansloten deze is niet op deze foto te zien. maar ik heb hem wel degelijk...

er staan bij Panel. en op mijn nieuwe moederbord LCD_panel....

Laatst bewerkt:
Volgens mij haal je links en rechts door elkaar, maar goed...

Ik heb even in de handleiding van je barebone gekeken en ook op je oude originele moederbord zitten de front-aansluitingen voor audio, usb en firewire NIET op die "grote" zwarte aansluiting, maar gewoon op diverse pin-aansluitingen op verschillende plaatsen op dat moederbordje.

Een ook bij je oude moederbord staat er bij de door jou bedoelde aansluiting LED Panel en dat is iets anders dan audio, usb of firewire!!

je hebt gelijk ik bedoelde rechts kant.

kan ik ook foto's uploaden ?

Kan wel, maar ik heb geen foto's nodig, die aansluiting is NIET voor je front audio, usb etc.
Lees de handleiding van je nieuwe moederbordje maar even door, dan zie je precies waar alles aangesloten moet worden!

ik heb geen handleiding bij dit moederbord gekregen van de winkel.
in ieder geval bedankt voor de moeite en ik smijt zo wel ff die pc door de ruit bij de plaatselijke dealer

Ja, dat is een goede oplossing.:thumb:

Alleen slaat het nergens op, ga op zoek naar het manual bij Asus, zal zoeken worden omdat het niet de originele is en je alle barebone's na moet lopen.

Wel een aardige deal gedaan ook:o

Een moederbord kopen, een prijs van 19,95 afspreken, 50,- euro betalen en geen handleiding...

En misschien ook geen CD met drivers?? Wordt ook zoeken dan!

Hallo

ik heb geen handleiding bij dit moederbord gekregen van de winkel.
in ieder geval bedankt voor de moeite en ik smijt zo wel ff die pc door de ruit bij de plaatselijke dealer

Je kunt ook gewoon door de voordeur binnenstappen en de manual en drivers vragen hoor...:eek:

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan