Asus Bios Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Met het ASUS update prog lijkt de BIOS opgrade te lukken maar als je herstart heb ik nog steeds mijn oude bios. Wie heeft ervaring met dit progje ?

Ami k8v se de luxe

Die ASUS mobo's, altijd nr 1, maar daar snap ik niks van, al de bijgeleverde progs functioneren niet of slecht of nauwelijks. Dat is bijv MSI wel anders. Mobo natuurlijk wel goed.

Reset je het BIOS wel na het flashen?

Ik heb eerder geupdate met dit progje, is volgens mij geheel automatisch voor zover ik me herinner. Je ziet een progres windowtje en daarna moet je rebooten, verder wordt er dus geen enkele opdracht gegeven. Daarna krijg ik bad checksum error en F1 to load defaults of F2 to go to setup verder zoek je het maar uit, uiteindelijk heb ik dan mij ouwe (laatste BIOS). Als die progs functioneren dubieus, maar soms doen ze het wel, vreemd voor zoon firma als asus.

De waarschuwing bij de BIOS-download "K8V SE Deluxe BIOS 1004 **If your current BIOS is earlier than 1003 (e.g. 1001), please flash BIOS using afudos, and do not use EZFlash or ASUS Update** " heb je gelezen?

Hij is van 2004 en eigenlijk heb ik geen nw. bios nodig maar het irriteert dat dat progje en al die anderen van asus zo slecht functioneren. Het lijkt alsof alles goed gaat en ik hoef alleen maar te resetten en dan hou ik gewoon de ouwe bios. Maar soms krijg ik dus die mededeling van die checksum etc.

Mijn Mobo is ook een asus en ik heb nog nooit problemen met de tools van Asus gehad.

(ok het is dan een A7V 133 dus een uit de oude doos maar ez update heeft tot en met de laatste bios fantastisch gefunctioneerd)

Met het ASUS update prog lijkt de BIOS opgrade te lukken maar als je herstart heb ik nog steeds mijn oude bios. Wie heeft ervaring met dit progje ?

Ami k8v se de luxe

Die ASUS mobo's, altijd nr 1, maar daar snap ik niks van, al de bijgeleverde progs functioneren niet of slecht of nauwelijks. Dat is bijv MSI wel anders. Mobo natuurlijk wel goed.

Ik gebruikt dit moederbord ook, er zit een functie in de bios waarmee je de bios update uitschakeld. misschien helpt het als je deze aan zet.

Ik gebruikt dit moederbord ook, er zit een functie in de bios waarmee je de bios update uitschakeld. misschien helpt het als je deze aan zet.

Deze vraag is dik 3 jaar oud....

Dat betekend dat er hier dus veel ROTZOOI op staat...
Kunnen ze van het forum geen opruiming houden???
Welke "rotzooi"? Helpmij is een grote database aan het worden, waarin je dingen op kunt zoeken. Opruimen of te wel topic's weggooien is geen optie. De forum statistieken zouden dan niet meer kloppen en het is een onmogelijke taak.

Ami k8v se de luxe

dit heb ik dus ook als ik mijn bios update naar de laatste versie
hij installeerd het wel maar ik hou steeds me oude versie :confused:
weet iemand een oplossing? ik gebruik afudos.

alvast bedankt.

ik heb zelf een Asus M2N-SLI deluxe. Ik heb geprobeerd om via dat Windows progje bios te updaten. Bij de laatse stap (verifying bios) kreeg ik een fout.
Nu zet ik de pc aan, en het logo vershijnt. IK kan op DEL drukken of op Tab, maar dit doet niets. Hier blijft het beeld hangen, en reageerd niet. Dus ook niet booten.

IK ga nu proberen de jumper om te zetten, om de bios te resetten. Hoop dat dit lukt.
Verder las ik dat je het beste kunt updaten via de discette of USB methode..?? Ik heb volgens de handleiding van mijn mb een USB stik met FAT32 gevuld met de biosfile (moest m2nsli.iets zijn. ook moest ik awdflash.exe er op zettten.
Nu doe ik de USB in m'n pc en boot. Er komt een soort Dos (witte tekst op zwart) en daar krijg ik een melding dat ik een verkeerd code heb gebruikt (heb nog helemaal niets ingetypt). maargoed, ik snap geen bal van de werking. Of hij het booten van de USB nu nog doet weet ik niet, ik kom namelijk niet eens meer in de Bios. (zie eerste paar regels)

Heeft iemand suggerties? IK snap er werkelijjk geen bal van!

heb me bios al geupdate

ik heb einderlijk me bios geupdate via een goeie opmerking hier op het helpmij forum
er was gezegt of ik wel de goeie bios had geupdate en dat had ik dus niet terwijl ik er van overtuigt was dat ik wel de goeie had. ik had dus geen m2n-mx nodig maar de m2n-dvi
bios update. maar goed hierbij is jouw probleem dus niet verholpen.

georgeboot :

ik had een usb stick gebruik en die gemaakt voor dos boot.
daar had ik afudos op gezet samen met mijn bios update.
dus maak een usb stick met dos start optie en probeer dan nog eens te updaten
bios update via windows word sterk afgeraden omdat het vaak fout kan gaan.
hoop dat dit een beetje geholpen heeft.
usb stick dos maken kan via een HP programma.

Tjapser

HP USB Disk Storage Format Tool

Hallo,

Bedankt voor de reactie!
Je kunt inderdaad via de HP USB disk storage format tool een USB opstart-schijf maken. Dit staat niet in de handleining van mijn MB, dus ik heb hier totaal niet aan gedacht.
De Tool is hier te downloaden: (directe link naar ZIP).
Ik ga het eens proberen, en bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan