Asus/Dell welke kieze?

Status
Niet open voor verdere reacties.

radical03

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Ik ben op zoek naar een laptop voor school.
Ik zou er ook graag enkele games mee kunnen spelen.
Ik ga een studie richting doen waar je moet tekenen met verschillende software pakketen zoals autocad en inventor.
Ik zit nu op een oude pc die constant vast loopt en ultra traag is en ik ben dit kots moe:D dus wil ik nu een pc die wel even mee gaat en niet meer bij het minste zal vastlopen.
Mijn budget is 1100 euro.
Ik ben aan het rond kijken en de beste koop vind ik op de campusshop namelijk een asus.
http://www.campusshop.be/ProductDetails.aspx?en=80000134
Deze website is ook wel intressant omdat je hier goedkope verzekeringen kan bij nemen. Alles intotaal met microsoft2010 muis boxen verzekeringen laptoptas kom ik op een totaal van 956 euro

Maar dit is een laptop met een glanzend scherm. Dit vind ik wel jammer want mijn vriendin heeft ook een laptop wel iets ouder en zei kan bijvoorbeeld niet buiten zitten omdat je dan niets meer ziet op het scherm. Of als je met het licht mee zit en het licht op je scherm valt binnen dan heb je er ook last van. Dit is dus een laptop van 3-4 jaar oud mss is dat nu beter ik weet het niet.

Of kan het ook worden maar wet niet of het wel de moeite is voor die meerprijs te betalen tegen over de die van 757
http://www.campusshop.be/ProductDetails.aspx?en=80000530

Maar dus heb ik verder gekeken naar andere merken en kwam ik bij dell. Mijn broer heeft een dell met een scherm dat niet glanzend is. en kwam ik op deze uit.
http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=be&cs=bedhs1&fb=1&kc=HDP&l=nl&oc=N0055817&rbc=N0055817&s=dhs&vw=icon
Deze met opgegrade ram van 4GB procersor I5-520M + microsoft 2010 3 jaar volledige garantie
en een scherm:15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
(ik hoop dat als er niet bij staat dat het glanzend is dat het dat ook niet is dan)
kwam ik op een totaal van 1191.
is deze beter/gelijkwaardig/slechter.

en is het de moeite om dan deze dell te nemen of toch maar voor het glanzend scherm van asus te gaan?

mja maar hier zit die verzekering enzo in he :) en ik vind het ni egt voor die videokaart.

mja ma ik wil ni echt spr games spelen he zo af en toe eens een spel. Ik zou zeker een total war game willen spelen en football manager. Omdat dat pc onlys zijn ik heb namelijk een ps3 voor echt te game. En ik zie niet echt veel verschil tussen die en de studio 15 buiten de grafische kaart. Maarja ik ken hier niet veel van :D

een laptop tikt alleen maar aan door de grafische kaart. wil je perse een laptop dan ?

ja omdat de hoofdzaak is voor school en die verschillende kere mee zal moeten. en game maar af en toe zal gebeuren maar zal ik met een van die laptops hier boven kunne spelen of kan ik daar echt niets mee dan?

Tenzij je je laptop i.v.m. je studie echt geen enkele dag kunt missen dan is de garantie regeling van de campus shop wel iets.
Met de asus zou je deze spellen wel kunnen spelen. Het is geen verkeerde keus als je de echt nieuwere games op je ps3 speelt.

Gulf

ok dan :) maar het grootste probleem is dat glanzend scherm :( dan kan je niet buiten zitten en die van dell heeft een led scherm dus niet zo glanzend denk ik. en de verzekeringen zijn het zelfde als die van asus maar dan wel iets duurder. Maar een Mobility Radeon HD5470 is die even goed/beter of slechter dan de Nvidia GeForce 310M.

en als ik voor de asus zou ik nog twijfele tussen die van 700 en die van 1000. die van 1000 heeft een I7 procesor en een betere grafische kaart. Dus raden jullie mij ook die aan of eerder die van 700 die dan ruim voldoende zal zijn voor mij studie software en enekele games op te spelen?of gaat de batterij dan extreem minder lang mee gaan?

(nog klein vraagje) die van 1000 heeft maar 2 usb 2.0 kan op die 3.0 ook een usb 2.0 op aangesloten worden zodat ik 3 normale usb poorten heb?

Laatst bewerkt:
ok dan :) maar het grootste probleem is dat glanzend scherm :( dan kan je niet buiten zitten en die van dell heeft een led scherm dus niet zo glanzend denk ik. en de verzekeringen zijn het zelfde als die van asus maar dan wel iets duurder. Maar een Mobility Radeon HD5470 is die even goed/beter of slechter dan de Nvidia GeForce 310M.

en als ik voor de asus zou ik nog twijfele tussen die van 700 en die van 1000. die van 1000 heeft een I7 procesor en een betere grafische kaart. Dus raden jullie mij ook die aan of eerder die van 700 die dan ruim voldoende zal zijn voor mij studie software en enekele games op te spelen?

(nog klein vraagje) die van 1000 heeft maar 2 usb 2.0 kan op die 3.0 ook een usb 2.0 op aangesloten worden zodat ik 3 normale usb poorten heb?

Led schermen kunnen net zo glanzen (kheb het zelf ook) en de 5470 zou net wat sterker moeten zijn dan de 310 maar het verschil lijkt me minimaal. En verder lijkt het me logisch dat de nieuwe 3.0 usb poorten 2.0 ondersteunen.

Kheb er ook even de systeem vereisten van de verschillende programma's die je genoemd hebt op nagezocht en ik denk dat je al klaar kunt zijn met een laptop niet duurder dan E600. De bovenstaande laptops draaien het in ieder geval met gemak.

Grts

dan zou ik voor de studio15 of de asus gaan, en dan hou je mooi wat geld over voor ps2 spellen. In iedergeval ga ik voor deze

http://www.laptopshop.nl/product/104526/asus-a52jb-sx089v.html

beter en goedkoper dan de studio15 met led scherm

TFT-LCD met LED-verlichting staat bij jou laptop en bij die van 1000 euro van de campusshop staat LED-backlit TFT LCD diplay (HD 1366x768/ 16:9) Glare is dit het zelfde? zo nee wat is dan het verschil?

En over dell wat is het verschil tussen inspiration en studio? Als ik ze zelf aan pas en gelijk waardig maak dan zijn ze toch krak het zelfde?

En een eSata poort kan dat ook als usb poort gebruikt worden want nu zie ik dat die dell studio maar 2 normale usb poorten heeft en ik denk toch dat je er minstens 3 nodig hebt. Er is dus wel nog 1 eSata poort maar dit ken ik niet.

EDIT: sorry heb al gezien dat de grafische kaart iets betere is van de studio.

Laatst bewerkt:
Led schermen kunnen net zo glanzen (kheb het zelf ook) en de 5470 zou net wat sterker moeten zijn dan de 310 maar het verschil lijkt me minimaal. En verder lijkt het me logisch dat de nieuwe 3.0 usb poorten 2.0 ondersteunen.

Kheb er ook even de systeem vereisten van de verschillende programma's die je genoemd hebt op nagezocht en ik denk dat je al klaar kunt zijn met een laptop niet duurder dan E600. De bovenstaande laptops draaien het in ieder geval met gemak.

Grts

en heb jij veel last van dat glanzend scherm? bv buiten of als je tegen het licht zit...

klik
deze laptop lijkt me wel iets voor jou
hiermee kun je games spelen

crysis op medium met ongv 42 fps
en een core I5

en dan hou je nog wat geld over voor je andere dingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan