Asus eee pc model 1001PX WLAN krijg ik niet aan de praat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank51

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Beste forum gebruikers,

Ik heb al enige uren zitten stoeien met mijn ASUS Eee PC 1001PX mini laptopje, maar ik krijg helaas geen WLAN aan de praat.

Heb windows 7 32 bit geïnstalleerd

In de bios staat WLan op enabled

Bedraad internet werkt wel

Heb uiteraard de site asus bekeken en er staan 3 drivers voor wlan voor mijn type laptopje.

Maar welke moet ik nu hebben??

twee ervan als ik die wil installeren, krijg ik heel snel een dos scherm te zien met melding to big for memory of zoiets.
uiteraard ook de andere drivers geprobeerd, maar zonder succes, daarom ook dit forum bericht

PC heeft 2 gb intern geheugen.

Ik kan niet zo snel vinden of ik op dit laptopje handmatig het wlan moet aanzetten, ik zie flauwtjes wel het lampje branden.

Wie kan mij stukje verder helpen?

Laatst bewerkt:
Tsja, voordat je gaat herinstalleren eerst de drivers bij elkaar zoeken.
Maar goed, even terug naar je probleem: Open Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) en dubbelklik op "Ethernet adapter" die nu geen driver heeft (dus een geel uitroepteken ervoor).
Ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzemenu en bekijk de resultaten ervan.
Geef ons door wat het is (je kunt erop rechtsklikken en Kopiëren kiezen, en dan plakken in je volgende posting), want de drivers bij Asus zijn alle 3 'kapot': De .inf bestanden van de drivers bevatten binaire gegevens ipv. leesbare tekst.
We kunnen dan kijken of we een alternatieve driver kunnen vinden. Overigens kun je natuurlijk ook rondkijken op de website van Asus voor drivers van andere EEE pc's, die dezelfde aanduiding hebben en (hopelijk) niet kapot zijn.
Alvast, voor de vergelijking:
Driver 1: Azurewave AW-NE785H/GE112H Wireless Network Adapter Driver for Windows 7.(WHQL)
Foute driver-link: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/EeePC/1001PXD_1005PXD_1001PQD/WLAN_NE785H_GE112H_Win7_Z800238.zip
Driver 2: Ralink Wireless Network Adapter Driver for Windows 7.(WHQL)
Foute driver-link: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/EeePC/1001PXD_1005PXD_1001PQD/WLAN_NE762H_Win7_Z3071.zip
Driver 3: Azurewave AW-NE107 Wireless Network Adapter Driver for Windows 7.(WHQL)
Foute driver-link: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/EeePC/1001PXD_1005PXD_1001PQD/WLAN_NE107_Win7_Z201716282010.zip

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs,

dank voor snelle reactie.

de 3 drivers die je noemt werken bij mij inderdaad alle drie niet.

Vanavond bij thuiskomst werk gelijk kijken.

Frank

bij thuiskomst gelijk gekekeken.

ik zie bij hardware id onderstaande staan:

PCI\VEN_168C&DEV_002C&SUBSYS_11121A3B&REV_01
PCI\VEN_168C&DEV_002C&SUBSYS_11121A3B
PCI\VEN_168C&DEV_002C&CC_028000
PCI\VEN_168C&DEV_002C&CC_0280

frank

Oftewel een Atheros AR2427 Wireless Network Adapter
Dus (zeker) niet de Ralink.

Ik heb geen goede recente drivers gevonden bij Asus, dus ik heb even de juiste recente versie voor je geüpload:
win7-10.0.0.313-whql.zip
Downloaden, uitpakken, in Apparaatbeheer rechtsklikken op "Ethernet adapter" en kiezen voor Stuurprogramma installeren.
Geef aan dat de driver lokaal staat.
Blader naar de map waarin je de driver had uitgepakt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goedeavond Thijs.

Super bedankt voor je hulp.

Ik werk nu draadloos. echt top!!!

Had er zelf niet uitgekomen.

Frank

Graag gedaan.

Zet nog even de vraag op opgelost, dan is de administratie van het forum ook op orde.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan