Asus Eee PC seashell 1015 px "gevallen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

LidaClay

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2012
Hoi.
Mijn dochter heeft haar Asus netbook laten vallen (uit haar bed:evil:) Nu komt er de melding:reboot and select proper bootdevice or insert boot media device and press a key. Als ik F2 ingedrukt houdt bij het opstarten kom ik wel in de bios, maar kan niet in de veilige modus komen , dus niet opstarten.:shocked:
Ze heeft nooit een recovery gemaakt en er zit geen disk drive in(kan er dus geen andere windows opzetten).
Ik heb al geprobeerd te resetten door hem zonder accu op netstroom te laten draaien, maar ook geen resultaat.
Ik hoop dat ik genoeg informatie gegeven heb.
Is er iemand op dit forum die ons verder kan helpen??

Help!
Een handige digibeet!

Er is iets mis met de harde schijf (los / corrupt / kapot).

Als eerste raad ik aan om te proberen windows opnieuw te installeren (via usb: lees hier hoe)

Als dat werkt is er niks aan de hand :D

Werkt dat niet dan kan het nog zijn dat de harde schijf loszit, hiervoor moet de laptop open.

• alle schroefjes uit de onderkant
  • kleine klipjes boven toetsenbord indrukken en toetsenbord omhoog trekken(zit vast met dubbelzeidige tape, dus het lijkt wat stroef te gaan)
  • schroefjes losmaken die in de laptop zitten
  • buitenkant (boven + onderkant) van elkaar los wrikken met een schroevendraaier
  • Maak onderin de kabel los (touchpad)
  • controlleer de harde schijf
  • en nu van onder naar boven!!

Lijkt erop dat de harde schijf niet meer gezien wordt door de laptop. Je zou kunnen kijken of de harde schijf misschien losgeschoten is van zijn aansluiting in de laptop. Ik zou in ieder geval 'm er even uithalen en er weer goed in terug stoppen.
[Natuurlijk kan het ook zijn dat de harde schijf nu kapot is, een voedings-kabel of data-kabel van de harde schijf kapot is etc.]

EDIT: Wat ik schreef lijkt gedeeltelijk op wat mastermindzh zojuist schreef.

Tijs.

Goh! Wat zijn jullie snel!

Goedenavond

Ik denk dat ik idd eerst even de laptop uit elkaar haal en kijk wat er loos (los) is.
En dan nog 1 vraag? Ik heb een originele versie van windows 7 op cd liggen kan daar ook een iso van gemaakt worden??
Want ik wil eigenlijk niet zoveel geld meer aan software uitgeven....
En zou het eventueel met een externe drive ook kunnen en dan het origineel gebruiken?(dat waren er nog 2:confused:)

Groetjes lida

p.s. Ik ga er nu wel eerst even een nachtje over slapen.....

Je mag gewoon een iso downloaden van het internet :)

Dit kan met een torrent, of gewoon via een direct link (msdn)

zolang je een originele cd hebt mag je dat doen (en activeren met sleutel die op je hoesje staat).

Hij Doet Het!

:d

Laptop opengemaakt en idd zat de HD los!
Hij doet het weer! Ik blij, kind blij!
Ik zal de laptop maar op haar bureau plakken, dan hij niet meer vallen.
iedereen bedankt! :thumb:

Fijn dat het mee'gevallen' is :P

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan