asus eee pc1215b bios wachtwoord kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiegahh1

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2014
ik heb een mini laptop asus eee pc1215b met bioswachtwoord maar die weet ik dus niet

iemand idee ?
batterij van 3 volt vind ik nergens !

Hallo

"batterij van 3 volt vind ik nergens ! "

De b.i.o.s. batterij zit in het chassis ingebouwd ... (dubbelzijdige tape) , niet gesoldeerd , maar met connectortje verbonden met het motherboard ...

Op 6:15 zie je deze in het midden onder de h.d.d.

https://www.youtube.com/watch?v=TbrS5zjoltY

Volgens mij houdt deze laptop deze data bij in e.eprom , en zal verwijderen b.i.o.s. batterij niet helpen om het pwd te verwijderen.

Peter

helaas helpt het niet en blijft de wachtwoord er in iemand een idee ?

Hallo

Vragen aan deze verkoper of een nieuwe b.i.o.s. chip dit probleem zal oplossen ...

http://www.benl.ebay.be/itm/Bios-Ch...80?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item4198168f08

Meestal zijn deze op het motherboard gesoldeerd.

"ik heb een mini laptop asus eee pc1215b met bioswachtwoord maar die weet ik dus niet "

Je kunt uiteraard ook vragen aan de vorige eigenaar wat dit pwd is ...

Indien je echt pech hebt , is door dit paswoord de harddisk aan dit motherboard gelocked , en is deze nu ook onbruikbaar ... zelfs in een andere p.c.

Dit wordt steeds meer gedaan om veiligheidsredenen ... de gebruiker heeft uiteraard een reden om een paswoord op de p.c. te zetten

Peter

Misschien is dit iets..? Kijk ook in de comments voor de locatie van de jumper + foto.

Niet, als de bios reset niet met een batterij ontkoppeling wil dan heeft een reset, wat hetzelfde doet, geen zin en zit er een Atmel 24C16 eeprom (wat al eerder is geopperd) op voor de passwords en helpt alleen het vervangen ervan, zo te zien in dat filmpje zit hij net onder de bios eeprom.

Laatst bewerkt:
Geeft deze asus na 3x maal intypen van een verkeerd wachtwoord een response nr terug?
zo ja dan is het vrij eenvoudig, kan je doormiddel van een generator master password krijgen,
zo nee dan word het een hardware matig klusje dat houd in bios chip zoeken chip wissen een ander bios dump erop programmeren.

Klaar is Kees
:thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo

"Waar wedden we om??"

Ik denk dat we eerder wachten op een nuttig antwoord op deze vraag ---> de "eenvoudige" oplossing.

We zijn allemaal in blijde verwachting ...

Peter

Hallo

"Waar wedden we om??"

Ik denk dat we eerder wachten op een nuttig antwoord op deze vraag ---> de "eenvoudige" oplossing.

We zijn allemaal in blijde verwachting ...

Peter

Er is een eenvoudige oplossing mits je laptop dat ondersteund, Als de laptop een response nummer of letters geeft na paar keer verkeerde wachtwoord in te typen dan is de kans groot dat je doormiddel van die response nummer een master password kan genereren.
Anders is er geen makkelijke oplossing en moet je met de bios chip gaan werken met een programmer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan