Asus EN7600GS/SILENT/HTD/256M (AGP) of Point of View nVidia GeForce 7300GT 256Mb (AGP

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelklip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
hallo

welke kan ik beter kopen

Asus EN7600GS/SILENT/HTD/256M (AGP)

Technische specificaties
Grafische Engine GeForce 7600GS
Videogeheugen 256 MB DDR2
Kloksnelheid Engine 400MHz
Kloksnelheid Geheugen 800MHz(400MHz DDR)
RAMDAC 400MHz
Bus Standaard AGP 8X/4X
Geheugeninterface 128-bit
Maximale Resolutie 2048x1536
VGA-output Ja
DVI-output DVI-I
2e VGA Output Ja
Meegeleverde adapter/kabel HDTV-out adapter, DVI-naar-2e VGA-adapter
Softwarebundel ASUS Utilities & Driver

prijs Prijs: € 132,50

of de

point of view nvidia geforce 7300gt 256mb (agp)

Graphics Engine NVIDIA 7300 GT GPU
Video Memory 256 MB
Core Clock 350 Mhz
Memory Clock 600 Mhz
Memory Speed 2.8 ns DDR 2
Memory Bus 128 bit
Interface AGP 8x
RAMDAC Dual 400 Mhz
D-Sub Yes
DVI-I 1x
TV-Out Yes
Video-In No
HDTV Yes
Pipelines 8 pixel / 4 vertex

prijs 115.50

De 7600 is sneller dan de 7300. Dus de 7600 zou mijn keuze hebben.
Ook nog passief gekoeld dus stil, zorg wel dat je voldoende airflow in je kast hebt anders kan de kaart te warm worden.

is dat nog de moeite waard of kan ik beter een nieuwe moederbord kopen met pci express

Ja dat kan ook. Maar dat is er een kans dat je meer zult moeten upgraden (afhankelijk van je huidige hardware).
Met PCI-e kun je de komende tijd wel vooruit, AGP is eigenlijk al zo'n beetje dood.

Als ik dat zo bekijk is de 3000+ er op 2 sockets (AM2 en 754) AM2 is recent en mocht je daarvan in het bezit zijn dan kun je het overwegen. Maar dan zou ik ook gelijk een processor upgrade doen om het compleet te maken. Een X2 3800+ bijvoorbeeld.

hoe kan ik zien welke socket ik heb

Moederbordnaam MSI MS-6786

Laatst bewerkt door een moderator:
Socket A is al redelijk oud, heb zelf nog een 2000+ staan.
Als je van plan bent om te switchen naar PCI-e, dan zou ik een compleet nieuw systeem kopen. Want de voeding is ook een onderdeel waar vaak op bezuinigd wordt bij kant en klare pc's, als je dan gaat upgraden komen mensen er vaak achter dat de voeding ook vervangen moet worden. Ja en dat wordt het al met al wel duurder als dat ze gedacht hadden.

Dus als je je huidige systeem een video boost wilt geven, koop dan gewoon een AGP kaart. Maar als je wilt overschakelen naar PCI-e, gewoon een compleet nieuwe pc aanschaffen.

stel je even voor als ik de Asus EN7600GS/SILENT/HTD/256M (AGP) koop
hoelang kan ik dan nog normaal gamen beetje de nieuwe spelletjes

Hangt een beetje van de spelletjes af die je speelt, een mid-range videokaart is bedoeld om spelletjes redelijk te kunnen spelen. Dus ik denk max. 2 jaar, afhankelijk van wat je zelf uiteraard vindt van hoe mooi het moet zijn en de spellen.
Kijk Command & Conquer 3 (weet niet of je het kent, het is maar een voorbeeld), zul je nu al niet op de allerhoogste settings kunnen spelen. Niet alleen omdat de 7600 daar gewoon weg niet krachtig voor genoeg is, maar ook vanwege de processor. Want waar de bottleneck van jouw pc voornamelijk zit is in de processor (er van uitgaande dat je de 7600GS koopt).
Maar socket A CPU's zijn lastig te verkrijgen, heb al wel eens wat rondgekeken.

Om terug te komen op mijn voorbeeld game, zelf heb ik een 7800GT. En daar lukt het dacht ik redelijk mee, de settings weet ik niet precies.
Zelf ben ik ook aan het rondsnuffelen voor een nieuwe, maar op dit moment vind ik dat er erg veel nieuwe technieken aankomen dus ik wacht liever nog een half jaartje. Zijn er ook veel bugs in Vista gefixed.

Maar een voorbeeld van games die je speelt zou handig zijn.

Laatst bewerkt:
Ondertussen had ik mijn bericht nog wat aangepast.

Maar ik denk dat je over het geheel blijder wordt van iets wat echt sneller is, dan dat het een beetje sneller is.
Die videokaart upgrade zul je echt merken, daar niet van, maar zoals ik had toegevoegd in mijn vorige bericht een voorbeeld van welke games je speelt scheelt een hoop.

emergency 4

joint task force

battlefield 2142 wil ik wel eens proberen

battlefield 2

Kijk Battlefield ken ik wel (speelt mijn broertje). Battlefield leunt zwaar op het werkgeheugen van de pc dat zit met 1,5 GB wel ok bij jouw. Ook zullen deze spellen erg profiteren van de 7600, denk trouwens dat het met een 6200 nauwelijks te spelen is.
Ik denk dat ik gewoon voor de 7600 zou gaan, mocht je battlefield erg leuk vinden. Kun je de graphics wat opschroeven, en weer een tijdje vooruit.

Je kunt het proberen (battlefield 2142), hier kun je een demo vinden:
http://download.boomtown.net/en_uk/articles/art.view.php?id=12561

Registratie is wel vereist, maar je krijgt geen spam van ze en de downloadsnelheden zijn erg goed. En het is een site waar ik al jaren kom voor mijn gamenieuws en downloads.

Tip: probeer het 's ochtends vroeg, dan hoef je niet te wachten op de leden die (betalen) en voorrang krijgen.

heb hem gedownload
alles op LOW gezet loopt hij wel soepel om de minuut een hapering ofzo

En met een 7600 kun je hem dan sowieso op medium spelen, en sommige settings wellicht op high. Voor 130 Euro lijkt het me geen gekke upgrade, en in pc maatstaven valt de prijs ook nog mee. Als je wat langer door wil met deze pc is zo'n upgrade altijd aan te raden.
Maar als je tevreden bent met de huidige graphics kun je uiteraard ook door sparen voor een compleet nieuwe pc.
Ja het gamen bestaat uit keuzes, en vooral als je geen geldboompje hebt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan