Asus EN7950GT en "ouderwetse" vga aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Ik ben van plan een Asus EN7950GT videokaart te kopen bij mn nieuwe pc. Nu heb ik hier even een vraag over.

Zit er op deze videokaart een gewone "ouderwetse" VGA aansluiting?

Mijn monitor (Samsung Syncmaster 172V) heeft volgens mij namelijk geen DVI aansluiting. Wel heb ik er een verloopkabeltje bij gekregen. Maar als ik in mn huidige videokaart, waar o.a. ook een dvi aansluiting op zit dit stekkertje gebruik krijg ik geen beeld. Is dit misschien iets wat je nog moet instellen om die dvi te activeren ofzo?

Nee! Er zit geen D-Sub [oftewel oude VGA] uitgang op deze kaart......
Als je de DVI uitgang gebruikt moet je deze bij de meeste videokaarten wel even "aanzetten" bij instellingen.....

Laatst bewerkt:
Ik heb nog eens getest en nu doet hij het via het verloopstekkertje. Eerst had ik gewoon terwijl computer aanstond monitor uitgezet en verloopstekkertje ertussen en op dvi aangesloten, toen werkte het dus niet, maar nu heb ik pc uitgezet en verloopstekkertje ertussen gedaan en toen pc weer aan en toen werkte het wel.

Wat is trouwens het verschil tussen de GT en de GS versie van deze kaart? De GS is wel goedkoper, dus er zal wel wat verschil inzitten maargoed.

En de GS versie heb je met en zonder GR ofzo, wat is dit?

Als verschil zie ik dat de GT 512MB en de GS 256 MB heeft... dat zou ook het prijsverschil verklaren.....

de GT versie is waarschijnlijk hoger geclockt, en is dus sneller. Het geheugen hoeft niet veel te zeggen over het verschil, een 6600GT met 128mb is ook beter dan een 6600LE met 256 mb

@Arlar
De GS en GT worden beide met 1400Mhz geklokt........

vreemd dat mijn gs dan bij nvidia clock op 500mhz als standaard staat...

De GPU chip van de GS wordt geklokt met 550 Mhz, het geheugen met 1400Mhz...
[ik had het over geheugensnelheid omdat dat belangrijker is voor de performance dan die GPU}

Bij mij staat mn msi clock van mn memory op 400mhz... maar dat is mss omdat ik een 7600gs lite editie heb (of msi clock spoort gewoon niet)

Ik zit nu toch te twijfelen tussen deze kaart (de EN7950 GT dus) en een Asus EAX1900XT 256 MB. Ongeveer zelfde prijsklasse en volgens mij allebij goede kaarten, wie helpt me?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan