asus f3m - nieuwe hdd en nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldGB

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
oke ik heb een laptop asus f3m serie.
tijdje geleden m'n hdd kapot gegaan en onbruikbaar.. viel ook niet meer uit te lezen.

nu een aantal maanden later een nieuwe hdd ingeplaatst.
recovery cd erin en op hoop van zegen... nadat de cd constant aan het voorbereiden en installeren was gaf hij de volgende melding:

" Can not open file D:\ I386\recovery.dat
please insert the driver cd "

Is er iemand die me precies kan uitleggen wat me te doen staat ?.
Heb geen driver cd's bij de laptop gekregen alleen deze recovery cd.

en wat kan ik nog meer verwachten ?.

oftewel HEEEEEEEEELP !!!!!:confused:

alvast bedankt.

Alle,da's nou ook treurig.
Met je hdd is ook je recovery bestand verloren gegaan,die op de d schijf stond.
He,toch.
Optie 1
Zet er een illegale versie van windows op.
Optie 2
Stuur de laptop naar een asus dealer,met misschien bijbehorende kosten.

Helaas,het is nog geen sinterklaas.

Maar natuurlijk RonaldGB

In een ver en duister verleden toen ik jong en onschuldig was.
Had ik een pc'tje van packhard bell daar ging de cd speler van kapot die dan weer vervangen heb door een andere.
Daar zat ook zo een recovery cd bij die ze de naam master cd hebben gegven.
Dus installeren maar dach ik ,tja dat ging niet door.
En mijn eerste gedachte was dus jij bent bent dat bestand ,daar was ik een beeetje nieuws gierig naar omdat het me niet duidelijk waar kop nou zat en dat is dus het eerste bestand die niet te openen is.
Die cd herkent je iets van je hardware niet meer en laat zich niet meer installeren want hij gaat er van uit dit is een hele andere pc.

Dus gewoon een andere windows er op gezet op internet naar de drivers gezocht die nodig waren.
En toen het voor elkaar was eens met dat bestand aan de gang gegaan wat me erg tegen viel want met een brute forcer had ik in 10 seconden de code om hem te openen en daar mee ook de rest van de cd.

Dat is nu alleen maar makelijker en voor jou een onverwachte motevatie om je laptop eens wat beter te leren kennen en daar kom je alleen maar meer door te weten en dat is geen nou nadeel.
Er helemaal niks kapot met je laptop.

tja.

damn... heb ik weer.
dat wordt dus eeen illegale versie er op kwakken.en de drivers er bij zoeken.
mischien heeeel erg domme vraag.
kan ik de illegale versie omzettten in legaal met het windows serie nr die op de laptop staat ?.

ben al lang blij dat ie niet kapot is. maar wordt zeker ff puzzelen voor mij.
bedankt ;)

Hoi

Je hebt helemaal geen illegale versie nodig.Wat een onzin dat dit geadviseerd wordt.:evil::evil: En opsturen naar ASUS al helemaal niet!!
Leen,kopieer etc een cd van het os dat je nodig hebt.
start op vanaf die cd en installeer dan met je eigen key.Je zult dan wel even de drivers van de asus site moeten halen.
Let wel dat je eenzelfde versie gebruikt als dat je had.Dus had je xp home bijv gebruik dan weer een xp home versie.

Laatst bewerkt:
Hoi

Je hebt helemaal geen illegale versie nodig.Wat een onzin dat dit geadviseerd wordt.:evil::evil: En opsturen naar ASUS al helemaal niet!!
start op vanaf die cd en installeer dan met je eigen key.Je zult dan wel even de drivers van de asus site moeten halen.
Let wel dat je eenzelfde versie gebruikt als dat je had.Dus had je xp home bijv gebruik dan weer een xp home versie.

:thumb::thumb:

Kijk .... dat is nu eens simpel en duidelijk.
Thankyou ! hier ben ik zeer mee geholpen.:thumb:

Graag gedaan en succes ermee..:thumb:

(denk bij het instaleren aan evt partities maken;))

Tja alleen heeft microsoft die oem licentie aan asus verkocht en was bedoeld voor copie van je buurman.:rolleyes:

Met makelijker kun je ook hier aan denken.

Klik op het logo.
100% legaal

Hoi

Frank
Dit is niet altijd het geval.
Als je een kopie van een oem versie hebt kun je het rustig vergeten.
Ik spreek uit ervaring.
Ik heb al zoveel pc's geherinstalleerd.
Vooral die pc's met een voorgeinstalleerde windows is een domper.

Die vat ik even niet van je.....
Hoeveel pc's heb jij al geherinstalleerd?????

Laatst bewerkt:
COLOR="Red"]Die vat ik even niet van je..... [/COLOR]
Hoeveel pc's heb jij al geherinstalleerd?????

Veel....en tot nu toe nooit problemen gehad om een Os versie met de code van de rechthebbende te plaatsen.Bij een oem versie gaat het niet zozeer om welke cd je gebruikt maar of er verandering in hardware is...

Laatst bewerkt:
ook die van
Acer
Packard bell
Hewlett Packard
Compac
Fujitsu Siemens
Asus
Dell

Want bij mij werkte dat niet dat ik een willekeurige windows cd kon gebruiken.
Al die pc's met recovery bestand op de hdd en niets op de recovery cd,alleen opstart bestanden.
Het zal toch iets met verkochte licenties te maken hebben.

in dit geval zit er een compleet nieuwe hd in..

Denk dan dat bij jou idd nog een recovery partitie opstaat.ik gebruik normaal gesproken ook gewoon mij eigen xp cd als ik voor iemand opnieuw moet instaleren.

Zo'n oem licentie is een overeenkomst tussen de gebruiker van de pc en de fabriekant van die pc en niet met microsoft ,dat bedoelde ik met dat microsoft die licentie verkocht heeft.

Er zijn een paar verschillen met een retail versie.
En dat zal per fabriekant ook wel weer iets verschil zijn kom nog wel eens een illigale versie tegen met zo'n key.

Meschien is dit stukje blog wel intressant.
What Microsoft won't tell you about Windows 7 licensing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan