Asus G1S Scherm vervangen, HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Te controleren:

Heb je wel beeld op een extern aangesloten scherm ??

Zelfs indien de invertor defekt is , dien je toch heeel vaag beeld te hebben op het tft scherm.

Is de connector v/h scherm op het motherboard wel goed ingeplugd ??

P.s.: zenuwachtig zijn/worden is niet echt ideaal , laptops zijn delikaat en ... controleer alles 2 x , zeker mits je niet echt veel ervaring hebt in deze materie.

Peter

Hallo,

Ik heb er in plaats van het aanbevolen vista/win 7 toch maar XP erop gezet en daardoor moet je nu handmatig overschakelen naar het externe scherm.
Ik heb alle bekende hotkeys geprobeerd maar zonder enig succes.

Ook ben ik vergeten te vermelden dat er normaal 2 led lichtjes branden aan de zijkanten van het scherm die het nu ook niet doen.
Kan het zijn dat het beeldscherm of iets dergelijks gewoon geen stroom krijgt?

-Edit-

Ook kan ik me herinneren dat het webcamlampje altijd aan ging bij het opstarten, kan het echt aan de voeding zitten van de bovenkant van de laptop?

En heb ik nog een vraagje, is het ok de laptop op te starten zonder dat het scherm op zijn plek zit? Is wat makkelijker om dingen uit te testen op die manier.

Laatst bewerkt:
Hallo

In het begin van dit topic heb ik vermeld :

MAAR:

Een tft scherm sneuveld zelden , de meest voorkomende fout bij geen beeld = nog steeds een defekte backlightinvertor (indien je heeeel goed kijkt , zie je nog steeds vaag beeld).

OF:

De cablering van het motherboard naar het tft scherm is defekt , waardoor het scherm geen aansturing meer krijgt , en uiteraard niet werkt.

Het is niet schadelijk voor de laptop om deze op te starten zonder tft scherm aangesloten.

De invertor mag je niet opstarten zonder een backlightlamp aangesloten , daar er dan een zeer reele kans is om deze te beschadigen .

Ledjes die nu niet branden op het scherm lijkt te duiden op een kabelbreuk (motherboard <---> tft scherm).

Webcam ledje kan een driver probleem zijn.

Maar : geen beeld op een extern scherm krijgen kan dan weer duiden op een defekt v/h motherboard (videosturing)

Peter

Laatst bewerkt:
Maar als ik de cablering wil veranderen dan moet ik zeker helemaal bij het moederbord komen?

Misschien gaat dat me net een stapje te ver... maar goed het weekend staat voor de deur en misschien dat het wel lukt als ik heel voorzichtig ga doen.

Maar welke cablering kan trouwens gesneuveld zijn? Ik heb nu alleen een extra videokabel bij het nieuwe scherm, als ik die switch dan gebeurt er volgens mij nog steeds niets met de lampjes.
Maar goed het is het proberen waard.
Bedankt voor je bericht ik zal het morgen uitproberen.

Hallo

De cablering die v/h tftscherm naar het motherboard loopt , gaat meestal via het rechter scharnier , soms via het linker .

Hangt ervan af wat uitkomt tijdens de constructie.

Het scharnierpunt is meestal waar de defekten optreden.

De connector op het motherboard is soms toegangkelijk aan de onderzijde , maar soms ook bovenaan de laptop (meestal een dekseltje of klep over de ganse lengte v/d laptop).

Is wel vreemd (verdacht) , dat er nu geen beeld is op een extern scherm.

Peter

Hoi,

Ik hoop dat het niet al te verstopt zit maar ik zal de kabeltjes proberen te volgen.

En ja of het vreemd is, ik heb altijd handmatig in XP moeten overschakelen naar mijn TV en ik neem aan dat je dat bedoelt met een extern scherm.

Zijn er nog verder dingen waar ik rekening mee moet houden? Onderdelen die ik niet mag aanraken of dergelijke?

Nogmaals bedankt,

Hallo

Met een extern scherm bedoel ik een extern t.f.t. of c.r.t. scherm , aangesloten op de svga connector van de laptop. (dus niet een eventueel aanwezig t.v. uitgang o.i.d.)(zo weet je ook zeker dat de videokaart v/d laptop nog o.k. is )

Zijn er nog verder dingen waar ik rekening mee moet houden? Onderdelen die ik niet mag aanraken of dergelijke?

Persoonlijk werk ik altijd zonder batterijpack in de laptop's (enkel netadaptor) , de harddisk verwijder ik ook , daar deze fragiel zijn.

Opletten voor opbouw statische elektriciteit (voorzorgen nemen).

Peter

Laatst bewerkt:
Beste,

Omdat ik erg lui ben heb ik het al een hele tijd lopen uitstellen maar ben vandaag eindelijk weer mee bezig geweest....

Ik heb een vriend gevraagd die wat meer ervaring heeft om mij hierbij te helpen.
We hadden zo'n beetje de hele laptop uit elkaar gehaald en wat blijkt, de cablering die ik bij mijn nieuw scherm heb meegekregen is niet dezelfde als die bij het moederbord gebruikt wordt... (ZUCHT)

Wel heeft deze vriend mij kunnen vertellen dat het misschien aan de hoogspanning of dergelijke ligt omdat het scherm, de webcam en de lichtjes aan de zijkant niet aangaan.
Zegt dit jullie wat?

Alvast bedankt,

-Edit-

Ook zei hij dat het meestal de videokaarten zijn die stuk gaan maar de computer start verder wel op... zelfs het albekende windows login geluidje komt voorbij.
Hoort de laptop niet te booten als de videokaart stuk is?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan