Asus GigaX 1124 Uitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennie26

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
Berichten
31
Goeiemorgen,

Ik heb een Asus GigaX 1124 Switch in ons netwerk hangen,
Nu komen we poorten te kort dus wil ik een switch erbij in hangen,
Hoe kan ik nog een Asus GigaX koppelen met de andere Switch ?
Is er een speciale methode voor of werkt dat niet ? ?

Groeten
Hennie:)
 
Ga je veel uitbreiden??
Ik heb voor onze printers een normale (100MBps) switch er bij geplaatst.
Dat was een stuk goedkoper.
Misschien is dat ook iets voor jullie.
 
Grote Uitbreiding..

We gaan inderdaad groot uitbreiden,
Maar ik wil graag de routers koppelen, dus geen derde netwerkkaart erbij in de server , is het mogelijk om die Asus aan elkaar te knopen,
Er zit bij nr 24 wel een aparte poort, of daar een apart koppelstuk op kan, maar het kan ook een glasvezelaansluiting zijn ..?

Groeten
Hennie:confused:
 
Je hebt nu een 1 gigabit aansluiting....die gaat dus vertakken naar 100 Mb aansluitingen.
Als je dus op 1 van die aansluitingen weer een 1 gigabit switch gaat zetten dan ben je eigenlijk een mercedes met een lelijke eend motor aan het plaatsen.
met andere woorden je stopt 100 mbps in een 1 gagabit en je verwacht dan dezelfde snelheid??
Wij hebben een HP switch met twee 1 gigabit netwerkkaart kaarten erin dat werkt voldoende.

Maar het bovenstaande is geen antwoord op jouw vraag.......
ja je kunt de twee switchen met elkaar koppelen, via een cross utp kabel.
 
Geen 100 Mb,..

Misschien toch verkeerd begrepen, maar we gaan niet naar 100 MB vertakken,
Alle vaste PC s hebben inmiddels GB kaarten alleen de laptops is een ander verhaal

Alle servers hebben intern al GB kaarten, werkt inderdaad al veel sneller ,
Maar mijn vraag was meer hoe twee switches te koppelen, want 24 poorten komen we nu te kort aan,
Moet ik dan de crosskabel van poort 24 van switch 1, koppelen op poort 1 van switch 2 ?
Of maakt dat allemaal niet uit ,
Er zit op die Asus wel een vreemde poort naast de poorten, met het nummer 24 maar er past volgens mij geen netwerkkabel in...

Groeten
Hendrik:thumb: en bedankt voor het antwoord
 
ja via een cross kabelkun je dat doen.
van poort 1 naar poort 1 op switch 2 of neem maar een poort.
 
Ik zou navraag doen wat 2 gbic modules kosten en een klein stukje glas om er in te steken. Dan benut je echt de volle snelheid. Scheelt je ook weer 2 poorten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan