Asus GT630 of FXF GTX280?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wandolala

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2012
Berichten
10
Vraagje:

Welke videokaart is beter voor fotobewerking (Photoshop) en af en toe gamen (Call of Duty Black Ops)

Mijn huidige videokaart de FXF GTX280 met 1 GB of de Asus GT630 met 2 GB?

De FXF GTX280 is niet DirectX 11 competable, de Asus GT630 wel
Besturing: Windows 7 64 bit

Systeem:
MB Asus Maximus Extreme
CPU Intel Socket 775 Core™2 Quad/Core™
Ondersteuning Intel® volgende-generatie 45nm CPU
Chipset Intel® X38/ICH9R with Intel® Fast Memory Access Technologie
Front Side Bus 1600 / 1333 / 1066 / 800 MHz
Geheugen 4 x 2 DIMM, 8 GB, DDR3 1066 Non-ECC, Ongebufferd Geheugen
Dual-channel geheugenarchitectuur
Ondersteuning Intel® XMP Technologie
Uitbreidingssleuven 3 x PCIe x16 met ondersteuning dubbele PCIe2.0 x16 of 1x PCIe 2.0 x16, dubbele x8 snelheid
2 x PCIe x1 , PCIex1_1 (zwart) is compatibel met audio slot
2 x PCI 2.2
 
ik zou de GTX280 nemen want, die is meer voor games en GT ook maar minder goed als de GTX
 
Maar de GT 630 heeft toch meer geheugen of heeft het meer met de snelheid te maken?
 
Vram heeft vrij weinig te maken met hoe goed/snel de kaart is dit heeft meer met resoluties te maken dan met rendering snelheid etc.

de GT630 is velen malen langzamer dan een GTX280
GTX is een aan duiding voor een game kaart
en GT is voor standaard HTPC/Huis Tuin en keuken pc waar niet op gegamed word.

Verder kun je de snelheid van 2 verschillende kaartjes ook niet 1 op 1 vergelijken!
dat is net zoiets als het vergelijken van een stoom trein met een diesel trein ze gaan even hard ja echter kan de diesel veel meer tegelijk trekken (veel meer horse power)

in dit geval is de GTX280 veel krachtiger ook al heeft de GT630 een hogere aan duiding als het om serie nummer gaat.

het merk FXF bestaat niet ik denk dat je XFX bedoeld maar das bij zaak :p

nog een paar dingen een Videokaart zal weinig toevoegen aan de snelheid van het renderen van photoshop projecten, dit doet de processor in samen werking met het werkgeheugen.
dus je kunt beter kijken naar je processor als het te traag gaat ook de opslag snelheid van je HDD kan er mee te maken hebben
 
Laatst bewerkt:
:dSorry firestorm, tikfoutje.
Het is inderdaad XFX.
De GT630 gaat retour winkel en de XFX gaat weer in mijn PC. Dan maar geen DirectX 11 compatible. Voor de enkele keer dat ik een spel speel heeft het dus geen meerwaarde.

Hartelijk dank gast0444 en Firestorm voor de snelle reactie en de adviezen.

:thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan