ASUS GTX 570 DCII, coil whine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinzahammed

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2011
Ik ervaar nu al sinds aankoop van deze kaart, een elektronische klinkende geluid. Ik dacht eerst dat het mijn PSU was maar sinds ik die heb vervangen ervaar ik nog steeds dat krekel-achtige geluid, dus moet ik concluderen dat het m'n GPU is.
Ik heb 'm bij Mycom gekocht, en er zit 3 jaar fabrieksgarantie van Asus op de kaart zelf.

Mijn vraag was nu of de kaart bij dit soort probleem vervangen/gerepareerd word, en bij reparatie hoelang zal dat duren?

Als iemand hier ervaring mee heeft of me hierover wat wijzer kan maken dan zou dat tof zijn.

Alvast bedankt.

klinkt als een fan waarvan de lager is versleten
een oplossing zou een nieuwe gpu koeler zijn of even kijken of je nog garantie hebt zo ja maak daar dan gebruik van

garantie gewoon bij mycom aanvragen zij moeten dit dan met de fabriek regelen!

Maar als ik met mijn vingers de 2 fans doe stoppen dan blijft het geluid er, kunnen het dan nog steeds de fans zijn? Nogmaals, het is een hoog, elektronisch klinkend geluid.

check alle fans in je kast
welke voeding heb je nu in de kast zitten?

Ik heb nu een silent pro hybrid 850 watt erin zitten, en ik heb alle fans al eens uit de 3 pin mobo header gehaald, het is toch echt de GPU.

je weet zeer zeker dat dit hoge geluid niet uit de voeding komt?
zo ja dan:
garantie van de videokaart aanspreken mycom is wat dat betreft wel goed in afhandelling garanties
ik raad je aan om ze te bellen ze beantwoorden niet altijd/optijd de mail (veel klanten)

Zo nee: dan denk ik toch dat er iets mis is met je voeding

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan