Asus Hotkeys werken niet meer na upgrade naar W8

Status
Niet open voor verdere reacties.

YannickdV

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2012
Berichten
90
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik mijn Asus N53JF geupgrade naar W8 en het werkt lekker vlot, behalve dan dat mijn hotkeys het niet doen. Het gekke is dat de brightness toetsen op het toetsenbord het wel doen maar de rest niet, dus bijvoorbeeld het volume (overigens ook de aparte volumeknoppen van de laptop), de wifi knop, touchpad in/uitschakelen etc.

Ik heb geprobeerd de ATK drivers te installeren maar er zijn er geen specifiek voor W8. Ook dit dus zonder succes.

Kan iemand mij helpen?

Groet Yannick
 
Gewoon de drivers van windows 7 installeren op windows 8. Accepteert de setup dat niet? Dan eerst even gebruik maken van compatibility mode op het setup bestand.
 
Setup werkt perfect. geen probleem, daarna reboot en geen resultaat. Hotkeys doen het nog steeds niet.
 
Het blijft in ieder geval een driverprobleem. Mogelijk dat Asus wat Beta-drivers heeft, maar daar zal je ze voor moeten mailen ;)

Setup ook al geprobeerd in compatibility modus?
 
@YannickdV
Ik zit precies met het zelfde probleem. Heb jij een reactie gekregen van ASUS na je mail? Zo ja kan je mij dat laten weten.

Alvast bedankt
 
Hallo RVDL1994,

Ik heb een zeer (Ahum) behulpzame email van Asus teruggekregen. Zie hieronder;

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw email.

Er zijn inderdaad geen drivers van Windows 8 voor uw model.
Deze drivers zullen er helaas ook niet komen voor uw model.

Als u Windows 8 gaat installeren dan kunnen er problemen ontstaan, b.v. bij de Wi-Fi of toetsenbord daar heeft u de drivers voor nodig.
Ik adviseer daarom om hem op Windows 7 te laten staan of terug te zetten naar windows 7.


Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Michel Bloemberg.
Asus TSD


Ik heb dus ook nog geen oplossing kunnen vinden voor het probleem.

Groet, Yannick
 
Dank je voor je snelle reactie. Dit is weer 10 keer niets van ASUS. Gelukkig doet bij mij alleen de volume knop het niet (ASUS K53SV) en daar valt wel mee te leven.
Alsnog bedankt.
 
Ja ik vind het heel raar dat bijvoorbeeld de knop van scherm uit het wel doet maar ik mijn touchpad niet uit kan zetten :/
 
Voor de mensen die het interesseert. De knoppen zijn het opeens gaan doen. Geen updates uitgevoerd niks. Ik kan alleen het touchpad niet uitzetten maar de rest werkt allemaal.

Groet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan