Asus K52f kan mijn ethernet kabel niet meer vinden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcfields

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Hi all,

Ik heb hulp nodig!! Mijn laptop herkent mijn internet kabel niet meer als ik die erin steek. Er komt vervolgens een pop-up die zegt dat mijn hardware niet correct is geinstalleerd.

Ik heb via configuratiescherm - hardware apparaten al gekeken wat er is. Er staat vervolgens bij Ethernet Adapter dat het stuurprogramma niet correct is geinstalleerd.
Ik heb windows update al laten kijken naar nieuwe updates, maar hij kan niets vinden. Ook als ik windows laat zoeken naar de correcte driver op mijn hardisk dan kan hij niet de juiste driver vinden, dan zegt hij enkel: "JMicron PCI Express Gigabit Ethernet Adapter" is niet juist geinstalleerd.

Kan ik deze driver zelf ergens downloaden? Ik heb een Asus K52F met windows7 64bits. Ik kan de juiste driver namelijk niet vinden op de Asus support site. Kan iemand bij aub helpen?! En als ik dit ergens kan downloaden, hoe moet ik hem dan op de juiste manier isntalleren?

Alvast bedankt!

Marc

Dankje voor je snelle reactie, ik was ook al op de support site terecht gekomen. Ik heb mijn laptop model helemaal ingegeven en dan kom ik in een scherm waar ik een aantal onderdelen kan uitvouwen, moet ik de driver hebben die staat onder LAN? Die heet: JMICRON LAN Driver en is ongeveeer 1.04 mb groot.

En hoe moet ik deze nu precies installeren? gewoon uitpakken en op setup drukken?

Ja sorry voor misschien de 'domme' vragen maar ik ben nou eenmaal niet zo goed met computers en wil mijn laptop niet verkrachten, aangezien die pas 3 weken oud is.

driver

Ik heb hem ook gedownload en dan kom ik in de map inderdaad een setup.exe tegen maar er staat ook een map driver en daarin een map win764 met daarin drie bestandjes jme.cat JME.inf en JME.sys
die JME.inf heb je nodig om de driver te installeren (wel die andere twee bestandjes in de zelfde map uitpakken als je inf bestand staat)

Oke, dus die 3 bestandjes: .cat en .inf en .sys die sla ik ergens op. En dan laat ik de hardware gewoon zoeken in die map, en dan installeert hij de driver opnieuw automatisch?

Oke, dus die 3 bestandjes: .cat en .inf en .sys die sla ik ergens op. En dan laat ik de hardware gewoon zoeken in die map, en dan installeert hij de driver opnieuw automatisch?

Klopt helemaal

maar... zijn wel ook je chipset drivers geinstalleerd?

i dont know haha. Wat bedoel je daar precies mee. Ik heb nu nog niet de laptop bij de hand dus kan het vanmiddag/vanaovnd pas proberen.

Als ik via config / hardware apparaten in het hardware venster komt, staat er gewoon bij alle hardware apparaten dat de Ethernet Adapter niet geinstalleerd is. En als ik de laptop laat zoeken in mijn harddisk dan zegt ie alleen dat hij de driver JMirco PCI Express Gigabit Adapter niet kan vinden. Dus ik denk dat het alleen de driver is.... of wat bedoel je met chipset?

standaard krijg je een cd bij je hardware met alle drivers. Ik weet niet of windows7 standaard je chipset drivers ondersteund maar deze drivers is eigenlijk de core van je laptop. Bijna alles word aangestuurd vanuit die chipset drivers (ide usb processor etc etc)
je kunt het beste even met de rechtermuisknop op "deze computer" klikken en eigenschappen kiezen en daarna op apparaatbeheer.. daar zie je welke driver en nog missen. Mocht hier alleen je netwerkkaar nog tussen staan dan doe je een dubbelklik op die netwerkkaart en doe je driver bijwerken. zoek dan in de map waar je het de JME bestandjes heb ingezet en klaar is klara.

Oke super bedankt voor alle reacties. Ik ga het straks proberen. Mocht ik er niet uitkomen laat ik het weten.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan