Asus K53 met ingebouwde bluetooth

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Office versie
WordPerfect Office 2021
Ik zou willen weten welke Wlan/bluetooth kaart in Asus gebruikt wordt.
Misschien heb je zo'n laptop en kun je bij apparaatbeheer kijken welke gegevens er over staan.
Of het klepje open maken en kijken wat er op staat.
Een usb dongel wil ik niet.

Alvast bedankt

Ik heb zelf de X53SD. Dit is de luxe versie van de K53SD en betreft hetzelfde moederbord. Zelf heb ik geen bluetooth in de laptop zitten, maar zie ik dat de wireless drivers die bij mijn Intel Centrino Wireless-n 100 ook bluetooth drivers aan boord hebben wat dus een Intel chipset betreft. Ook tussen de drivers die ASUS beschikbaar heeft gesteld voor de X53S series zie ik daartussen zowel Intel als Atheros bluetooth drivers staan. Waarschijnlijk is het dus zo dat ASUS gebruik maakt van twee wireless kaarten in hun K53/X53 modellen. Ik weet 100% zeker dat wanneer er sprake is van een Intel wireless kaart, er daarbij een Intel bluetooth chipset hoort. En wanneer er sprake is van een Qualcomm Atheros wireless kaart, het een Atheros bluetooth chipset betreft.

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb een Intel Centrino Wireless-N 2230 PCI Express Half WiFi Adapter op het oog.
Mag ik uit jou verhaal concluderen dat deze een redelijke kans van slagen heeft?

Bij de Broadcom 4313 Half Mini PCI Express Karte WLAN Card Bluetooth 802.11n krijg ik bluetooth niet aan de praat.
Bij de Notebook Intel® Centrino® Advanced-N 6235 WLAN Mini PCI Karte met Bluetooth start de laptop helemaal niet op.
Bij de de Intel 6230 62230AG HRU 62230AGHRU WLAN BT Bluetooth Mini Half Kaart zelfde verhaal, start niet op.

Dus je kunt je voorstellen dat ik de weg kwijt ben. :o

Bedankt voor de tip.
Ga ik zeker doen.

Ik heb een Atheros AR5B195 AR3011 WiFi WLAN Bluetooth Combo Half Mini PCI-E Card aangeschaft en nu doetieutgoed:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan