Asus k56CB-XX005H

Status
Niet open voor verdere reacties.

granitk7

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Ik wil een nieuwe laptop kopen ik ben op internet deze tegengekomen maar ik twijfel over een paar dingen

-ik vind de resolutie nogal laag of valt het wel mee? (1366 x 768)
-Waar ik ook nog aan twijfel is de processor is hij wel sterk genoeg (Intel Core i5 - 3317U processor met een kloksnelheid van 1,7 Ghz (2,6 Ghz in Turbo modus)
-ik wil er ook games op kunnen spelen is de videokaart daar wel sterk genoeg voor? (Nvidia Geforce gt 740M)

zo niet weet iemand dan misschien een alternatief van ongeveer dezelfde prijsklasse?

Laatst bewerkt:
Plaats eens de details waarje mee twijfelt hier, en de res ook appart dan

ik heb nog een laptop gevonden maar ik twijfel aan de videokaart het gaat om een AMD Radeon HD 8670M (HP pavilion 17-e010ed)

Goedemorgen,

Je hebt games in allerlei gradaties welke games wil je gaan spelen?

bijv: fifa 14, saints row the third en IV, Call of duty een beetje in die richting

Ik vraag me alleen af waarom je voor zo'n dunne pc gaat. In deze notebook zit namelijk een processor die ook gebruikt wordt in ultrabooks (dat zie je aan de 'u' bij het processortype), dus hele platte en gemakkelijk draagbare laptops. Ja dan heb je inderdaad een laptop die licht is en gemakkelijk mee te nemen maar die zijn nu eenmaal niet gemaakt om mee te gamen. Gamen gaat sowieso al wat minder op een laptop in deze prijsklasse. De gt740M is wel geschikt voor een spelletje maar verwacht niet dat je altijd het nieuwste van het nieuwste gaat kunnen spelen of op hoge details. Een fifa 14 en dergelijke zal natuurlijk geen probleem geven.

alternatief:http://www.norrod.nl/zkb-02pc/80011...product_code=80390003&utm_source=tweakers.net
Zelfde videokaart, krachtigere processor. Zelfde resolutie wel

http://azerty.nl/producten/product_...hdd-dvd-supermulti-15-6-.html?channel_code=40
zelfde videokaart, krachtigere processor en hogere resolutie, wel iets duurder

http://azerty.nl/producten/product_...ows-7-pro-64-bit-reeds-g.html?channel_code=40
zelfde videokaart, krachtigere processor en hogere resolutie, qua design wel iets minder maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk ;)

bedankt voor de hulp goldspeedy4 maar moet ik nu voor een laptop met een sterkere videokaart gaan?

Hier staan een hoop games en de verwachte prestaties op de GT740M. Je moet rekenen dat je toch minstens 30 fps wil halen om wat vloeiend te kunnen spelen. Zoals je ziet is bijvoorbeeld fifa te spelen op hoogste settings, saint row op gemiddelde....
http://www.notebookcheck.nl/NVIDIA-GeForce-GT-740M.98954.0.html

Een betere grafische kaart gaat denk ik moeilijk zijn in deze prijsklasse. Ik denk dat je voor jouw behoeften wel toekomt met de 740. Wil je toch een versie beter de GT750M, is deze misschien ook een optie?
http://www.centralpoint.nl/notebook...net&utm_medium=cpc&utm_campaign=tweakersclick
Die is €800 inclusief btw. Wel een wat opvallender design, qua processor ook beter als jouw voorstel.

De laptop die je voorstelt kan ook, die heeft ook een full hd scherm maar is wel een 17 inch en dus wel wat groter en zwaarder. Mijns inziens is de andere asus die ik heb doorgestuurd (http://azerty.nl/producten/product_...hdd-dvd-supermulti-15-6-.html?channel_code=40) een beter optie omdat deze wel een i7 processor heeft en die is iets sneller. Ook is die 15,6 inch en dat vind ik zelf een aangenamere grootte. Ik heb zelf een Asus n56vz en ik ben daar heel tevreden over. Even ter vergelijking de grote asus weegt 3,6 kg en de kleinere van 15,6 inch weegt 2,7 kg. Dat merk je wel. Uiteindelijk is het zelf je keuze en is die grotendeels afhankelijk van waarvoor je je laptop gaat gebruiken. Als je hem vaak moet meenemen, kies dan voor iets kleiner. Als het voornamelijk voor thuisgebruik is, is een grote laptop wel leuke vanwege het grote scherm.

en ik denk dat dit de laatste vraag is ik heb een toshiba gevonden voor maar 684,- het ram geheugen kan ik nog uitbreiden en de processor leek me wel goed

Laatst bewerkt:
Inderdaad dat is ook een optie. Qua processor een i5 ipv de i7 in de asus. Het heeft een hd ready scherm ipv een full hd scherm, opnieuw een 17 inch en het heeft een spiegelend scherm. Het voordeel aan de 2 Asus'en is dat ze een mat scherm hebben waarbij je dus ook gemakkelijk in het (zon)licht mee kan werken. Op zich niet zo'n probleem maar het kan af en toe toch handig zijn. En ja voor de rest, idd maar 4 gb ram. Dat is niet zo veel in vergelijking met de rest. Je moet jezelf toch maar eens de vraag stellen of dat je echt van plan zou zijn om het ram geheugen zelf uit te breiden. Anders is dit zeker een mogelijkheid gezien de prijs. Maar ik zeg het, zelf zou ik voor de 15,6 inch Asus gaan :)

ik heb alles nog is goed gekeken en ik vind 800 euro toch wel veel dus ik heb nog eens zitten kijken en ik moet nu kiezen uit twee laptops de toshiba van daarnet en een asus x550cc-xx424H

Asus
pluspunten
- ik vind het design echt geweldig
-6gb ram
-750gb harde schijf
-maar 2,3 kg

minmunten
-de processor is een i7-3537U (minder krachtig dan die van de toshiba denk ik)
-videokaart is een geforce gt 720M
-resolutie is 1366 x 768

Toshiba
pluspunten
-de i5 processor is sterker dan de i7 van de asus
-geforce gt 740M
-resolutie van 1600 x 900
-harde schijf 750gb

minpunten
-het design is niet slecht, maar niet zo mooi als die van de asus
-maar 4gb ram (kan ik nog uitbreiden, is dit moeilijk bij een laptop? en kan moet ik daarvoor 1 hele nieuwe kopen van 6gb of kan ik er dan één van 2gb bijdoen
-hij is iets zwaarder(2,7kg), maar ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt

Laatst bewerkt:
De Asus heeft een mooi design maar is opnieuw eerder een ultrabook als notebook. Wat opnieuw wil zeggen, de processor is niet zo krachtig en de grafische kaart helemaal niet. De Toshiba heeft betere processor en betere grafische kaart. Ram uitbreiden is meestal niet zo moeilijk. Ofwel zit er 2x2gb in oftewel 1x4. Er zijn maar 2 memoryslots dus als je wil uitbreiden hangt het er van af hoeveel de laptop er zelf gebruikt.
Ik herhaal alleen maar dat die Asus echt niet geschikt is om een spelletje spelen. Een Saint's Row of zelfs fifa ga je sowieso op laagste settings moeten spelen en dan nog.

ik wil nog even laten weten welke laptop ik heb gezoken het is een HP Pavilion 17-E010ED geworden de videokaart is niet zo sterk als de geforce gt 740m, maar goed genoeg 8gb ram en een mooi design i5 processor en een resolutie van 1600 x 900
bedankt voor al je hulp goldspeedy4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan