ASUS K8V-MX probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXlerator

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
Hallo,

ik heb vanmiddag een ASUS K8V-MX Moederbord gekocht.
alles heb ik aangesloten, nu wil ik opstarten, de pc doet het ook, lampjes branden etc. alleen hij geeft geen beeld naar het beeldscherm, hij piept niet niets, hij loopt ook niet door...

ik krijg sterk het vermoeden dat ik ergens een jumper om moet zetten maar kan in de handleiding dat nergens vinden.

heeft iemand van jullie hier een oplossing voor of dit eerder mee gemaakt ?

Processor is een AMD Sempron 2800 + (deze hoort daarbij )

Laatst bewerkt:
is wel bekend bij mij ik heb nu toevallig ook een asus heb ik van iemand gekregen die dacht dat de pc stuk was. ik heb 2 lange dagen alles uitgeprobeert lukte steeds niet toen had ik die 2e dag de asus boek van de motherboard geraadpleegd daar bij de jumper jen moet ie er ff op de ander 1-2 of 2-3 (of eruit halen ik weet het niet zo meer) staan staat in je handleiding en dan doe je de pc aan nog steeds geen beeld dan de switches frequency op jumperfree/default mode niet ermee rotzooien kan je hele mobo eraan gaan jumperfree/default mode kun je beter doen lees de handleiding bij hardware hellemaal goed door al zijn het 15 pagina's doen wel belangrijk

Laatst bewerkt:
Hallo.

Ik heb hier het zelfde mee gemaakt.
Ik heb de bios geupdate en het probleem was verholpen.
Als het goed is staat dat ook in het boekje dat je bij je moederbord hebt gehad.
Of anders op een apart papier er staat ook bij hoe je het moet doen.
Eerst goed lezen en dan pas update want als het fout gaat kun je je moederbord weggooien.
Anders iemand laten doen die er verstand van heeft.
De update voor de bios kun je halen op de site van asus.

Groeten Cees.

japie57 zei:
Hallo.

Als het goed is staat dat ook in het boekje dat je bij je moederbord hebt gehad.
Eerst goed lezen en dan pas update want als het fout gaat kun je je moederbord weggooien.

Groeten Cees.
als de pc niet eens start ? hoe doe je dat dan ?

Serverdude zei:

precies, als die nou ooit aangeweest was was voor mij het probleem duidelijk... maar hij laat geen beeld zien, ik heb het gevoel dat er een jumper omgezet moet worden waardoor die de on-board gedeelte inschakeld

japie57 zei:
Hallo.

Groeten Cees.
praatjesmaker

asus k8v-mx probleem.

Serverdude zei:

Hallo.

Er staat op de cd die je bij je moederbord krijgt een speciaal programma op dat je moet copieeren naar een diskette samen met de update van de bios.
Opstarten van die diskette en de rest wijst zich vanzelf. wel goed kijken of hij klaar is met update want als je de pc uitzet terwijl hij bezig is kun je het vergeten.

Groeten Cees.

japie57 zei:
Hallo.

Er staat op de cd die je bij je moederbord krijgt een speciaal programma op dat je moet copieeren naar een diskette samen met de update van de bios.
Opstarten van die diskette en de rest wijst zich vanzelf. wel goed kijken of hij klaar is met update want als je de pc uitzet terwijl hij bezig is kun je het vergeten.

Groeten Cees.

ik krijg geen beeld! mijn lampje bij mijn beeldscherm blijft oranje!

XXlerator zei:
precies, als die nou ooit aangeweest was was voor mij het probleem duidelijk... maar hij laat geen beeld zien, ik heb het gevoel dat er een jumper omgezet moet worden waardoor die de on-board gedeelte inschakeld
ja de jumper JEN en frequency switch's horen bij mekaar het is de stroomregelaar van de processor staa ie fout dan start de computer ook niet op ow ja haal je betterij er ff uit tot je computer het opeens weer doet plaats je die batterij terug om eventueel je biosinstellingen op te slaan

Laatst bewerkt:
XXlerator zei:

De extra ATX 12 volt stekker erop gezet? indien meerdere reepjes geheugen, dit met één reepje geprobeerd, alles buiten de kast op een houten plank met alleen proc+cooler, geheugen, videokaart en voeding geprobeerd?

XXlerator zei:
ik krijg geen beeld! mijn lampje bij mijn beeldscherm blijft oranje!
hallo

Kijk dat werd er eerst niet bij verteld er werd gezegt in het eerste bericht alle lampjes branden.
Als je monitor niet aan gaat kan aan je video kaart liggen of aan de monitor.
Kijk of je videokaart er goed in zit en de kabels goed zijn aangesloten.

groeten Cees.

laat ik even duidelijk zijn

ik druk de pc aan (op het moederbord branden er al lampjes zodra ik er spanning op zet), dan gaan der lampjes branden, de cpu fan gaat lopen...
ik krijg alleen geen beeld...

japie57 zei:
hallo

Kijk dat werd er eerst niet bij verteld er werd gezegt in het eerste bericht alle lampjes branden.
Als je monitor niet aan gaat kan aan je video kaart liggen of aan de monitor.
Kijk of je videokaart er goed in zit en de kabels goed zijn aangesloten.

groeten Cees.

tis de on-board ;)

ik zit nu met mijn eigen pc op dezelfde beeldscherm en die doet het gewoon

japie57 zei:
Hallo.

Groeten Cees.
KUN JE NIET LEZEN OF ZO

hij zei dat hij geen beeld heefd hoe moet ie dan de bios updaten
nee dat is het niet ik heb ook een asus het is iets anders

StoneyCity zei:
KUN JE NIET LEZEN OF ZO

hij zei dat hij geen beeld heefd hoe moet ie dan de bios updaten
nee dat is het niet ik heb ook een asus het is iets anders

Hallo StoneyCity.

JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN HOOR.

Ik probeer ook alleen maar te helpen omdat ik hier hetzelfde heb gehad en als je alleen maar commentaar geeft daar heeft hij ook niet aan.

Groeten CEES.

StoneyCity zei:
bios updaten is gevaarlijk

Ja weet ik ook wel maar daarom zeg ik ook voor je dat doet eerst goed lezen en als je het zelf niet durft dan iemand laten doen die er verstand van heeft en anders naar de pc boer..
Groeten Cees.

oke cees, snap jij ook dat ik HELEMAAL geen beeld krijg ? dat is dus mijn probleem, ik heb de pc NET in elkaar gezet...

XXlerator zei:
oke cees, snap jij ook dat ik HELEMAAL geen beeld krijg ? dat is dus mijn probleem, ik heb de pc NET in elkaar gezet...

Hallo

Ja ik snap wat je bedoeld.
Ik zou zeggen begin eens van vooraf aan met opnieuw in elkaar zetten, misschien een fout gemaakt.
En het is zo een fout die je zelf maakt zie je vaak over het hoofd.
Kan een los contact zijn of net ze al gezegt hebben de vierpolige stekker van de voeding niet aan gesloten dan krijg je ook geen beeld.
Nou ik hoor het wel.
Ik ga nog even werken want ik ben taxi chauffeur en er moeten boterhammen op de plank komen dus ik zie morgen wel of het opgelost is.
Sucses verder.

Groeten Cees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan