asus k8v se de luxe

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Berichten
743
Hallo

Ik heb opnieuw windows xp geistalleerd maar nu controlleert hij op fastrak 378 controller of zo iets ,,en die kan je uitzetten zodat hij dat overslaat?

dan start pc ook sneller op ...ik heb dus een asus k8v se de luxe en heb xp pro geinstalleerd!!(ik heb hier een uitleg in het engels maar kom daar niet uit om dat dus uit te zetten!)

Alvast erg bedankt!!

Michael.J
 
Heb je de cd van je moederbord ook gebruikt om je hardware te installeren?
Ik krijg het idee dat er om software wordt gevraagt voor je geluidskaart.
 
Fastrak 378 controller, is waarschijnlijk een Raid controller van Promise. Als je geen Raid gebruikt of geen schijven daarop hebt aangesloten, dan zul je deze via het Bios uit moeten zetten.


Als je de pc opstart doe het volgende, druk op de DEL toets in het eerste scherm tijdens de opstart. Waarschijnlijk staat dit ook aangegeven als "Press DEL to enter de setup".

Nu ben je als het goed is in het Bios. Let op, niet zomaar dingen gaan veranderen in het Bios, als je niet weet wat het is!!
Je krijgt nu een beeld voor je met aan de bovenkant:
Main,
Advanced,
Power,
Boot,
Exit.

Rechtsonder staat welke toetsen je nodig hebt om te navigeren.
Ga naar "Advanced", daar ga je naar "Onboard Devices Configuration". Hier staat een heel rijtje met daar tussen "OnBoard Promise controller", deze moet je op "Disabled" zetten.

Nogmaals, deze kun je alleen uitschakelen als je daar niets op aangesloten hebt!!!
 
Geplaatst door Admin_Frisian
Heb je de cd van je moederbord ook gebruikt om je hardware te installeren?
Ik krijg het idee dat er om software wordt gevraagt voor je geluidskaart.
Er zit een VIA AC '97 audio op, dus ik denk niet dat het de geluidskaart is.:)
 
asus

heyy

Dat heb ik nou uitstaan in mijn bios maar hetzelfde probleem heb ik nog ...ik heb het een gedeelte opgeschreven wat hij nou aangeeft misschien word je er wel wijzer van;scan devices please wait.....pres tab key into user window
serial (chl master : no devices
serial chl master : no devices krij ik een ander scherm met Fasttrak 378 bios version 1.00.9.37 no drive attached to fastrak controller The bios is not installed...dit geeft hij ongeveer aan ...????en ik heb mijn cd van mijn moederbord ook gebruikt zonder resultaat ,daar staat het in het engels aangegeven hoe ik die uit zet maar begr er niet veel van!

en ik heb mijn onboard audi ,97 of zo op mij moederbord op disabled staan en gebruik zelf een creative audigy geluidskaart!
Mike
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens in hetzelfde menu(Advanced), als ik eerder heb aangegeven de "OnBoard SATA Boot ROM" op "Disabled" te zetten.

PS had je wel "Save en exit"(F10) gedaan bij het vorige?
 
Was de pc vóór de herinstallatie van windows goed, dus zonder deze foutmeldingen?
Want dan zou je zeggen dat je niets hoeft te veranderen het bios.
 
asus

hoi

Het is nou weg ,,bedankt maar ik heb nog ttseeds problemen met ms .dos..als ik een cd erin doe dan geeft ie dit aan..16-bits windows - subsysteem

C:\windows\system32\autoexec.nt..het systeem bestand is niet geschikt voor ms dos en microsoft windows toepassingen.kies sluiten om de toepassing af te sluiten..

kan ik sluiten of negeren??(pc wwerkte hiervoor goed ,,perfect eigenlijk ,,we hebben alleen alles overgezet van behuizing!en er is een andere (nieuwe) harde schijf geplaatst maar verder werkte alles perfect!Ik kan nu zelfs in mijn bios niet meer overclocken ???

Raar man dit allemaal?

Mike
 
Laatst bewerkt:
Re: asus

Geplaatst door michael.J
C:\windows\system32\autoexec.nt..het systeem bestand is niet geschikt voor ms dos en microsoft windows toepassingen.kies sluiten om de toepassing af te sluiten..
Info:
http://home.tiscali.nl/freddykaiser/Oplossingen.htm#C:\windows\system32\autoexec.nt
(punt 3)

Deze fix kun je ook proberen:
http://www.visualtour.com/downloads/xp_fix.exe

De info heb ik uit deze topic:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=210132&highlight=autoexec.nt
(vanschagen)
 
asus

Bedankt jongens ,jullie zijn geweldig ,het is eindelijk gelukt ,,geen rare meldingen meer ..!!

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan