Asus kopen op campusshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

pro pizza

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Hallo,

Op CampusShop.nl heb ik deze laptop gevonden: Asus X5QSF-S1123V-NL incl. 2 jaar Zorgeloos Leren voor €849,-

Specs:

Beeldscherm : 15,6" Full HD scherm, 1920 x 1080
Processor : Intel i7-2630 processor
Harde schijf : 750 GB harddisk 7200RPM
Geheugen : 6 GB intern geheugen
Videokaart : Nvidia Geforce GT555 2GB
Besturingssysteem : OS Windows 7 Home Premium

1.)Heeft iemand ervaring met deze site? ik heb zeer uiteenlopende reacties over deze site gelezen en weet nu niet zeker of ik hem hier kan bestellen.
2.)Ook is er op de site als extra optie een verzekering van 2 jaar af te sluiten met 2 jaar garantie, die verzekering is tegen het laten vallen, drinken erover heen laten vallen enz. maar levert Asus niet standaard 2 jaar fabrieksgarantie?

Mvg,

Ruben

Dit is een prima laptop. Die verzekering is niet standaard bij Asus. Zij kunnen uiteraard geen garantie geven op zulke zaken. Die verzekering is dus zo gek nog niet, want gegarandeerd dat je een keer drinken knoeit over je laptop of laat vallen.

Ik begrijp dat asus niet verzekerd tegen drinken knoeien enz. maar wel tegen fabrieksfouten toch? of moet ik dan bij de campusshop nog een extra verzekering afsluiten tegen fabrieksfouten?
Prijzen extra verzekering:

3 jaar verzekering 800 tot 1250 incl. diefstal en Zorgeloos onsite upgrade naar 3 jaar € 126,95 incl. BTW

3 jaar verzekering 800 tot 1250 excl. diefstal en Zorgeloos onsite upgrade naar 3 jaar € 91,95 incl. BTW

2 jaar verzekering incl. Diefstal 800-1250 en 2 jaar garantie € 71,95 incl. BTW

2 jaar verzekering excl. Diefstal 800-1250 en 2 jaar garantie € 46,95 incl. BTW

Ik vraag me af of er wel verzekeringen zijn die dekken tegen vochtschade(dus drinken er overheen laten vallen).

Ik heb ook een laptop bij Campusshop.. opzich kan ik wel zeggen dat het goede service is... ze komen ongveeer binnen een dag je laptop thuis maken of je krijgt een vervangend toestel. Alhoewel dit af en toe niet goed werkt op sommige punten maar toch is het nog beter als de standaardgarantie van Asus zelf.

Oké, bedankt voor de informatie dan ga ik deze laptop maar bestellen:D
@breaky623 hoe lang moest jij wachten op je laptop na hem besteld te hebben?

Mvg,

Ruben

ik heb de laptop vandaag ontvangen en ben er (tot nu toe) zeer tevreden mee. Er zit een cd met drivers bij, moet ik die installeren of alleen als er problemen optreden??

Dat is fijn!
Alleen een cd met drivers, geen installatiedvd?

Dan zal je de recoverydvd's waarschijnlijk zelf moeten branden eveneals een herstelcd van Win7.
Lees je handleiding er maar op na!

Veel succes met je nieuwe aanwinst!

nee, die recovery moet ik idd zelf nog maken maar heb nu geen dvds dus dat moet ik nog doen

Bedankt:D

Ik heb vorige week ook een laptop besteld bij de campusshop... Ook een asus (maar dan die van €359,-). Ik heb er ook een verzekering bij afgesloten, 70€, 3 jaar verzekerd. Inderdaad ook valschade en als ik er een glas drinken over heen gooi... Alleen niet verzekerd voor diefstal.

Tot nu toe ben ik erg tevreden, maar ik heb hem dan ook pas net binnen.
Ik hoefde zelf niks meer te instaleren... Moet inderdaad wel een recovery dvd maken.

Asus geeft zelf 2 jaar fabrieksgarantie, maar omdat mijn vorige laptop er na 27 maanden ineens mee stopte (moederbord doorgebrand) dacht ik: better safe then sorry... Nu kan ik er in iedergeval mijn opleiding mee uit zitten.

Hopelijk heb je veel plezier van je laptop!

Ik heb de verzekering uiteindelijk niet gedaan, als je zelf gewoon voorzichtig bent moet het ook kunnen. Ik moet de recovery cd ook nog maken maar dan moet ik eerst naar de winkel voor 5 dvd's :P Jij ook veel plezier met je laptop ;)

Dit is precies hetzelfde model waar ik ook op uit ben. Alleen op internet zie ik verhalen dat de numpad niet normaal is maar aangesloten zit op de normale 1 t/m 0 knoppen. Hierdoor heb je niet de extra functies niet die bij de numpad horen. Kan jij dit bevestigen of onderuit halen?

Bij voorbaat dank,

Als ik jou vraag goed begrijp wil je weten of er een numpad inzit of niet? Zie de bijlage voor de bevestiging;)

Foto0063.jpg

Bedankt, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat deze numpad niet schijnt te werken als een normale numpad omdat de nummers aan de cijfers boven gekoppeld zijn. De numlock toets schijnt ook niet te werken en om het numpad te gebruiken schijnt er een andere toets gebruikt te moeten worden (Fn o.i.d.)

http://www.9lives.be/forum/hardware/812007-numpad-eigenlijk-fake.html

Wat is verder jouw mening op het gebied van videokaart en dan met name de optimus technology? Problemen gehad met het overschakelen van games etc?

Edit: Volgens mij geldt dit alleen voor azerty toetsenborden, maar zou jij dit nog kunnen bevestigen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, in dat artikel staat dat als hij op het numpad gebruikt dat hij dan de symbolen boven de cijfer op het normale toetsenbord krijgt. Dit is NIET het geval bij mij laptop. Er is (voor zover ik kan zien) idd geen numlock toets, ar daar zie ik het probleem niet van.

De videokaart werkt goed, op een laptop gamen is nooit zo goed als op een pc gamen, ik speel black ops, maar niet op het hoogste kwaliteit want dan krijg je framelagg. De optimus technology heb ik niet echt naar gekeken, maar als ik hetgoed begrijp moet je dan op de accu gewoon kunnen gamen zonder dat de batterij snel leeg gaat. Dit klopt niet echt, (misschien heb ik het ook wel niet ingeschakeld als dat nodig is) tijdens het gamen wordt de laptop trager naarmate de accu leger wordt, dit is met internetten, tekstverwerken etc. nauwelijks merkbaar, maar tijdens het gamen dalen de FPS behoorlijk. Ook ligt de FPS lager dan met het gamen op netstroom.

Voor zover ik weet was dat numpad probleem alleen op azerty toetsenborden maar is dit met behulp van een update al verholpen.

Dit was eigenlijk het enige punt waar ik mee zat. Over het algemeen bent u dus tevreden met deze aankoop? Het is om het zo maar te zeggen: je krijgt wel waar voor je geld?

Ik vind van wel ja, ik had toch wel iets meer verwacht van het gamen, maar na gelezen te hebben op internet lagen mijn verwachting te hoog om goed te kunnen gamen op een laptop :P Het gamen lukt overigens prima alleen niet op de hoogste kwaliteit ik heb dan een heel erg wisselende FPS (35 - 80) maar dit kan ook liggen omdat er standaard op de laptop zoveel geïnstalleerde programma's staan van cyberlink en asus zelf. Ben ze nu grotendeels aan het verwijderen.

Zou u dat nog kunnen nakijken? Ben heel benieuwd of dat scheelt, ik zou graag ook af en toe hier een spel op willen gaan spelen namelijk. Heeft u de allernieuwste driver ook al geïnstalleerd voor de grafische kaart, dmv aanpassen van een .inf bestand?

Nee, heb ik niet gedaan, heb net een recovery uitgevoerd op de laptop omdat windows verkenner niet meer werkte, dus moet alles binnenkort weer opnieuw installeren. Dus kan het nu ok niet voor je nakijken helaas :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan