Asus l3800

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardvl

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2002
Berichten
6
App valt spontaan uit, tijdens het opstarten valt hij als hij koud is na ongeveer 3 min uit.
als ik hem daarna weer opstart valt hij na 10 sec. al uit.
Wie weet hier raad op?
 
Hallo

De c.p.u. cooling controleren .

Terwijl je toch bezig bent , meteen alles eens zuiver/stofvrij maken ...

Peter
 
uitvallen kan inderdaad komen door dikke laag stof achter de fan van je cpu, op de koeler.
Controleren dus en schoonmaken. Kan gewoon met een stofzuiger van de koeling vandaan.
Met wattenstaafjes een wcpapier de fan schoonmaken. Eventueel kan je ook je doekje vochtig maken met wasbenzine en het dan schoonmaken. Daarnaast eventueel ook nieuwe koelpasta ertussen, als je dan toch bezig bent.

Had gisteren een pc gemaakt van iemand die hetzelfde had. Hij doet het nu weer...
 
Overdoen!

Ik had hem gisteren al uit elkaar gehaald, niet de koelpasta vervangen, dit zal ik vanavond doen.
 
Ik had hem gisteren al uit elkaar gehaald, niet de koelpasta vervangen, dit zal ik vanavond doen.

Kijk, als er geen of juist te veel koelpasta is, dan is het nooit goed natuurlijk. Kan hij uitvallen. Heb pas zo'n pc gemaakt trouwens.
Voeding moest ik trouwens ook vervangen, maar dat geld niet bij jouw. Dat zou een ander probleem zijn dan.

Koelpasta ter grootte van een erwt in het midden. En dan de koeling erop.
De pennetjes trekken de koeling superstrak aan zodat alles verspreidt wordt over het hele vlak.
 
Nog niet goed

Nou de laptop weer uit elkaar gehad, nieuwe koelpasta er tussen en plaat weer gemonteerd.
De voedings entree nog even doorgesoldeerd,en klaar!
( de ventilator had ik al gedaan)

In elkaar en testen.........na 2 min. pats uit. Weer aangezet en...30 sec pats uit!
He, weer niet geholpen.
Kan het ook nog vanuit de accu komen? Is het zo dat als je de adaptor inplugt er een laad lampje moet gaan branden? (dit is niet het geval)

Graag jullie raad
 
Hallo

Uiteraard dient de interne accu op te laden.

Of het laadcircuit is defekt of ... de batterij is defekt. (of beide)

Probeer eens zonder batterij , dus enkel op adaptor op te starten...

Peter
 
Opgelost !

Wouw, het is opgelost, na 3 x dat ding uitelkaar gehaald te hebben!
Uit elkaar liggend en metende bleek dat de voedingsspanning weg viel.

Een breuk in de kabel, voeding open gemaakt draad ingekort en spelen weer! SUPER

Mag ik jullie bedanken,

Vriendelijke groeten Gerard van Lierop
 
Nou de laptop weer uit elkaar gehad, nieuwe koelpasta er tussen en plaat weer gemonteerd.
De voedings entree nog even doorgesoldeerd,en klaar!
( de ventilator had ik al gedaan)

In elkaar en testen.........na 2 min. pats uit. Weer aangezet en...30 sec pats uit!
He, weer niet geholpen.
Kan het ook nog vanuit de accu komen? Is het zo dat als je de adaptor inplugt er een laad lampje moet gaan branden? (dit is niet het geval)

Graag jullie raad

Heb je dus al een andere voeding geprobeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan