Asus laptop A6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witchy74

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Sinds vanmiddag start mijn laptop niet meer op.. of, hij start wel op, maar ik heb geen beeldscherm. Vanaf het begin niet, dus ik zie ook niks meer als ie opstart. Laatst had ik dat ook een keer, toen zag ik wel dat ie opstartte, maar werd het beeldscherm zwart als ie windows startte. Toen moest ik fn indrukken en daarna f8. Probleem opgelost. Nu zie ik dus niet dat ie opstart, ik hoor wel geluid, maar heb geen beeld. Ik hoor ook dat de cd rom opgestart wordt.

Wat nu?

Je kunt een monitor aan de externe poort hangen en met Fn + F8 externe monitor kiezen. Kan je in de laptop kijken wat er loos is.

Aande achterkant zit een externe monitor poort, hier kan je bijv de monitor van de "zolder PC" op aan sluiten. Met de toetsen Fn+F8 op de laptop kan je kiezen tussen LCD en externe monitor. Als de LCD monitor problemen heeft, bijv een kapot backlight, dan kan je via de externe monitor je laptop inspecteren.

Oke, gedaan.

Er gebeurt dit: ik zie het logo van windows en dat balkje. Dan wordt het scherm zwart en springt de monitor (externe) op stand bye. De laptop hoor ik dan zelf doorlopen en dan hoor ik ook het geluid van windows, maar meer gebeurt er niet, ook niet op de externe monitor.

Wat nu?

Probeer het nog eens in de veilige modus, dus tijdens opstarten F8 indrukken. Misschien heb je problemen met de drivers.

Ja, ik kan 'm dus nu wel in de veilige modus opstarten en dan zie ik het dus op de externe monitor en niet op de laptopmonitor. Wat moet ik nu doen?

zie ik het dus op de externe monitor en niet op de laptopmonitor.
Dus ook niet als je met Fn+F8 tussen de monitoren schakelt?
Probeer andere grafische drivers te installeren.

Nee, ik zie niks op de laptop.

Hoe doe ik dat, andere drivers, ben nogal een leek!

Ik heb de laptop naar een vorig punt gebracht, nu start de laptop wel op (extern beeldscherm). Ik heb geprobeerd bij apparaatbeheer (daar staat overigens dat het beeldscherm correct werkt), de drivers up to daten, maar daar kwam niks uit (alles schijnt dus up to dat te zijn).

Dus... ja... ik weet het niet meer! :confused:

Als Fn+F6 de helderheid van het beeld, ook niet meer werken, dan vrees ik dat er problemen zijn met de backlight van het beeldscherm.

Laatst bewerkt:
Laptop wordt opgehaald door Asus. Jajaja, de 3e keer al in 3 maanden tijd (de laatste keer was het 8 mei 2007). Garantiewerk.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen, ik gebruik de laptop ook voor mijn werk. Dit is toch te gek voor woorden!:mad:

3 maal in 3 maanden tijd aanspraak maken op de garantie is inderdaad erg veel, maar erger is het gemis van dit handige stukje gereedschap. Zolang de PC keurig volgens de garantievoorwaarden gerepareerd wordt, is hier m.i.weinig aan te doen. Ik geef je weinig kans, maar je kunt proberen een coulance regeling (omruil) of garantie verlenging te treffen.
Ben benieuwd wat mij nog te wachten staat, ik ben nl ook in bezit van zo'n Asus toverdoos.
Succes.

Hallo

Uiteraard de bewijzen van de ettelijke interventies bijhouden ...

Op een herstelling heb je weerom garantie .

Peter

Die heb ik gelukkig!
De eerste keer is het moederbord vervangen, de tweede keer is er een nieuwe cd-rom ingekomen en nu is er dus iets met het beeldscherm.

Dus dat betekent dat je op de nieuwe onderdelen ook weer 2 jaar garantie krijgt vanaf de datum dat ze erin zijn gekomen?

hetzelfde

volgens mij heb ik met mijn asus A6VM hetzelfde hij start soms wel op met zwart beeldscherm dan is de kleur er niet blijft hij gewoon zwart branden. als ik dan fn F8 doe helpt het soms maar dan moet windows al wel opgestart zijn. en soms start hij zwart op tot het windows laadbalkje geladen is en dan komt vanzelf de muis. moet ik em ook op laten halen

Zo begon het met mij ook. Af en toe opstarten met een zwart scherm. Van de week startte hij dus helemaal niet meer op met een gewoon scherm. Hij is net opgehaald door TNT. Ik zou even overleggen met Asus over jouw probleem.

Iemand nog antwoord op mijn vorige vraag? Garantie?

ja volgens mij heb je een jaar pick up en return garantie en dan is het afgelopen. maar voor de rest weet ik het niet. ik zou ook wel een nieuwe willen:)

Ik heb geen nieuwe laptop hoor!! Gewoon diegene die ik gekocht heb. Hij is nu voor de 3e keer opgehaald en wordt nu voor de 3e keer gerepareerd. Ik bedoel: op de nieuwe onderdelen, heb je dan meteen weer hernieuwde garantie (dus weer 2 jaar vanaf het moment dat dat onderdeel erin gezet is)?

Hallo

Voor de duidelijkheid .

Je hebt dus enkel garantie op het vervangen onderdeel.

NIET op de ganse p.c.

Hoe lang de garantie = ??? dat zou het herstelpunt u kunnen vertellen ... of reeds moeten hebben vermeld.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan