Asus laptop met Linksys WLAN netwerk niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
219
Sinds enige tijd kan ik van mijn laptop niet meer op het draadloze netwerk komen. Ik heb een Linksys Wlan router (pc met kabel werkt gewoon goed). De stroom is eraf geweest, maar daar zal de oorzaak toch niet in zitten? De laptop ontvangt wel andere netwerken, dus aan de antenne van de laptop zal het niet liggen. Router geeft aan dat WLan werkt. Waar kan de fout zitten? En hoe is het op te lossen?
 
Hoi,

Sinds enige tijd ... dit betekent dus, dat je tot voor kort wél via je Linksys verbinding kon krijgen?
Zo ja, ga dan eerst eens terug naar een herstelpunt op het moment dat je zeker weet dat je nog wél verbinding had.
 
Geen effect. De verbinding was wel weer even te zien als beschikbaar netwerk (binnen scherm van WLAN card settings) maar er was geen verbinding me te maken.
 
Stroom van modem én router afhalen,+/- 1 minuutje wachten,stroom eerst op modem zetten en wachten tot verbinding tot stand is gekomen,daarna stroom op router herstellen en alles zou weer moeten werken! (evt.laptop herstarten)
Succes.
 
Zou inderdaad moeten, maar dat heb ik al eerder geprobeerd. Zonder succes
 
Dan zou ik (bedraad) de router instellingen nog 's nalopen.
Wat zie je met:
run
cmd
ipconfig
 
Laatst bewerkt:
Is je standaardgateway wel te zien in dit scherm,je ip-adres en subnetmasker?
Welk besturingssysteem?
Edit: als het medium ontkoppeld is zou je de Wlan-settings opnieuw moeten instellen op je router.
 
Laatst bewerkt:
Nee. Ik heb Windows XP
En hoe stel ik dat in als ik geen contact heb met de router?
 
Bekabeld verbinding maken met de router.Wat is precies het type van je router?
 
Laatst bewerkt:
moet dat vanaf de laptop of kan ik dat ook regelen vanaf de desktop?
en dat gaat toch met 195.168.1.1 of zoiets?

++++++++++

Ik zit nu via de desktop in de software voor de router. Alles lijkt in orde
 
Laatst bewerkt:
Kan ook vanaf de desktop,kijk met
run
cmd
ipconfig /all
kijk wat het adres van de Standaardgateway is en typ dat in de browser b.v.
bij jou kan dat anders zijn (dus zónder www)
Het adres wat je hierboven aangeeft is waarschijnlijk van je modem.
 
Laatst bewerkt:
heb ik net gedaan. De SSID komt niet voor in het scherm met beschikbare netwerken op de laptop. Of soms heel kort, maar lukt het niet verbinding te maken. Kennelijk communiceren router en laptop niet goed?
 
Doe de router eens "hard" resetten (meestal verzonken knopje aan de achterkant) d.m.v. een ballpoint o.i.d. 30 seconden in te drukken,dan wordt de router teruggezet naar de fabrieksinstellingen,daarna moet je hem wel weer opnieuw instellen.
 
Harde reset doe je door een knopje aan de voorkant ingedrukt te houden. Ook gedaan, en ik zag dat het lampjeoranje werd ipv wit. Vanavond ga ik verder puzzelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan