Asus laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Proxect

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2013
Beste iedereen,

Ik was vandaag een potje FIFA aan het spelen op de ASUS R700VJ-TY171H, toen door een aantal redenen moest ik even weg en kwam ik na een tijdje weer terug. Helaas zag ik toen dat hij uit was en ook niet meer aanging, hoe kan dit? Heb de accu en voeding er uitgehaald en 1 minuut lang op de aan/uit knop gedrukt en toen alles er weer in gedaan maar dit werkte niet... Verder zag ik tot mijn verbazing geen reset knop! Wie kan mij helpen?

Mvg,
Proxect

Ik lift even mee op dit topic. Ben namelijk erg benieuwd wat hier uit gaat komen.

On-topic:
Bedoel je dat er helemaal niets gebeurt wanneer je op de aan/uit-knop drukt, of gaat er wel even iets kort branden?

Probeer ook eens de accu eruit te halen, stroom erin en vervolgens aanzetten. Het komt namelijk soms voor dat er kortsluiting optreedt in de accu waardoor de laptop dood lijkt. Gebeurt meestal wanneer accu's ouder worden of versleten zijn. Dan blokkeert de accu de laptop:(.

EDIT 21.14:

Het feit dat ie uit is gegaan betekent dat ie oververhit is geraakt. Nadat de laptop weer werkt moet je de laptop zo snel mogelijk schoon (laten) maken. De hoge temperaturen kunnen de hardware beschadigen.

Laatst bewerkt:
Er gebeurt niks als ik op de aan/uit knop heb gedrukt. Heb de instructies gevolgd maar helaas werkt dit niet ): heb even gekeken naar de voedingskabels maar kan geen beschadigingen zien... Beetje raar dus want wil natuurlijk zo graag mogelijk weer op mn laptop!

Dan is er iets mis. Is de fysieke stroomaansluiting op de laptop in orde? Dus je kunt er niet goed aan wiebelen o.i.d.?

Wat bedoeld u met fysieke stroomaansluiting? Als ik vragen mag

Heb de laptop in een ander stopcontact gestoken en op verbaase wijze doet hij het daar wel! Dus misschien was het stopcontact er even klaar mee ofzo :p wel raar want de lamp deed het wel

Ohw oke:D. Fijn dat ie het weer doet. Ik raad je aan toch even een screenshot van Speccy te posten om te kijken of de laptop uitgevallen is door het gebrekkige stopcontact of doordat hij oververhit is geraakt: http://www.piriform.com/speccy/download/standard. Start de game op en speel deze 10 minuten, maak vervolgens een screenshot van Speccy. Ik ben vooral geïnteresseerd in de temperaturen van de CPU en de videokaart.

Laatst bewerkt:
Dat zijn nette temperaturen. Niets mis mee. Het uitvallen heeft dus met het stopcontact te maken gehad.

Oke super bedankt alsnog! Wat mij betreft kan dit op slot? Of hoe dat ook gaat haha

Boven in de donkerblauwe titelbalk bij je vraag kiezen voor 'Zet vraag opgelost':P.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan