Asus Live Update werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxMarnixx

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Om te beginnen, bedankt voor het lezen.

Dit probleem gaat nu al een paar maanden, en ik wil het nu eindelijk eens verhelpen; iedere keer als ik mijn computer opstart, start na een minuut of 10 Asus Live Update. Als ik op control alt delete druk, zie ik dat hij langzaam steeds meer geheugen gaat opslokken, totdat hij rond de 1,2 miljoen kB zit, waarme mijn laptop dus best wel een moeilijke tijd heeft. Na een minuutje zegt hij opeens "Asus Live Update werkt niet meer en wordt afgesloten".

Ik heb mijn laptop dus al maanden hiermee niet meer up kunnen daten, en ik wil dus vragen of dat slecht voor mijn laptop is. En als het er wel slecht voor is, hoe ik dit natuurlijk op kan lossen. Als het niet slecht is, zou het ook handig zijn om te weten hoe dit uit te schakelen, want hij komt om de zoveel uur (Weet niet precies hoeveel) terug en me hele laptop hangt weer vast.

Beetje informatie over me laptop:

Een Asus laptop natuurlijk, uit de A7K series, met Windows Vista Home Premium.

Als je meer moet weten, roep maar.

Oh, als dit in het verkeerde forum staat, sorry, ik weet niet zeker waar hij thuishoorde, maar volgensmij is het software. xD

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb ongeveer hetzelfde knelpunt gehad. Het traag worden van je PC kun je voorkomen door de update maar 1 keer per maand te doen op een tijdstip dat het jou uitkomt.

Ga naar de map "Program Files" en open de map "Asus"
Open daarna de map "Asus live update"
Open daarna de map "liveUpdt.exe" en/of "ALU.exe"

Hierna verschijnt er in je taakbalk een icoon van Asus update. Open dit en stel de update in zoals je wilt.

De overlast van een trage PC voorkom je zo.

groetjes

Okee, bedankt. :)
Maar, maakt het verder voor me computer iets uit of ik hem update of niet?

Weet ik niet maar het lijkt me niet verkeerd om zo nu en dan een update te doen.
Je kan het alleen op het tijdstip doen als het je uitkomt en er geen andere programma's draaien.

Zelfs als er geen andere programmas draaien, doet hij 't nog niet
Maar, ik heb gedaan wat je zei, en hij komt toch weer opdagen ongeveer 5-10 minuten nadat ik mijn computer opgestart hebt, dus dat heeft ook niet echt gewerkt. :( Is er een manier waarmee ik dat zou kunnen voorkomen?

Allereerst het updaten van je computer is wel degelijk belangrijk. Voor de nieuwste beveiligings updates bijvoorbeeld.

Hoe je het probleem kan oplossen weet ik ook niet precies. Ik weet wel dat bij Start>Configuratiescherm>Beveiliging>WindowsUpdate kan worden bepaald of je automatisch wilt updaten en dat er ook nog wat andere dingen over het updaten ingesteld kunnen worden. Ik weet echter niet of dit ook bij de asus pc werk en dus ook jouw probleem van de Asus updater werkt.

Allereerst het updaten van je computer is wel degelijk belangrijk. Voor de nieuwste beveiligings updates bijvoorbeeld.

Hoe je het probleem kan oplossen weet ik ook niet precies. Ik weet wel dat bij Start>Configuratiescherm>Beveiliging>WindowsUpdate kan worden bepaald of je automatisch wilt updaten en dat er ook nog wat andere dingen over het updaten ingesteld kunnen worden. Ik weet echter niet of dit ook bij de asus pc werk en dus ook jouw probleem van de Asus updater werkt.

Ik zie daar dat hij die update wel regelmatig geïnstalleerd heeft (Gisteren de laatste keer), maar ik geloof niet dat dat de "Asus Live Update" van mijn computer is, omdat deze een ander plaatje heeft rechts onder op de taakbalk. Ik zet nu iedere keer dat ik me computer opstart meteen Asus Live Update uit, en WindowsUpdate loopt wel nog steeds. Die wordt dus zeker wel nog geupdate.

Ik zie daar dat hij die update wel regelmatig geïnstalleerd heeft (Gisteren de laatste keer), maar ik geloof niet dat dat de "Asus Live Update" van mijn computer is, omdat deze een ander plaatje heeft rechts onder op de taakbalk. Ik zet nu iedere keer dat ik me computer opstart meteen Asus Live Update uit, en WindowsUpdate loopt wel nog steeds. Die wordt dus zeker wel nog geupdate.

Oké, en als je dit doet:

Start>Uitvoeren>msconfig dan naar het tabblad opstarten en zie je daarzo ergens Asus Live update staan? Zo ja, zet het dan uit.

Oké, en als je dit doet:

Start>Uitvoeren>msconfig dan naar het tabblad opstarten en zie je daarzo ergens Asus Live update staan? Zo ja, zet het dan uit.

Nope, staat er niet tussen. Hij komt meestal pas een paar minuten nadat me computer opstart. Ik kan hem nu wel makkelijk uitzetten, door hem gewoon uit te schakelen in de taakbalk. Maar ik weet niet of die update belangrijk is voor me laptop.

Nope, staat er niet tussen. Hij komt meestal pas een paar minuten nadat me computer opstart. Ik kan hem nu wel makkelijk uitzetten, door hem gewoon uit te schakelen in de taakbalk. Maar ik weet niet of die update belangrijk is voor me laptop.

Is er geen Asus site waar je hem kan updaten zodat die update manager niet meer nodig is?

Ik zal zo wel even kijken of een die site kan vinden, dan edit ik me post wel ff.

edit:

http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/ASUS-Update-Utility.shtml

daarzo kan je een nieuwe updater downloaden, werkt dat mischien?

Laatst bewerkt:
Is er geen Asus site waar je hem kan updaten zodat die update manager niet meer nodig is?

Ik zal zo wel even kijken of een die site kan vinden, dan edit ik me post wel ff.

edit:

http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/ASUS-Update-Utility.shtml

daarzo kan je een nieuwe updater downloaden, werkt dat mischien?

Ik heb de juiste download op de ASUS site gevonden, 't enige probleem is dat ik niet weet of ik Windows Vista 32 of 64 bits heb. Waar kan ik dat nakijken?
Laat maar, al gevonden. ^^

Laatst bewerkt:
Ik heb de juiste download op de ASUS site gevonden, 't enige probleem is dat ik niet weet of ik Windows Vista 32 of 64 bits heb. Waar kan ik dat nakijken?

Ik weet bijna zeker dat je vista 32 bits hebt... 64 bits komt volgens mij heeel weinig voor

Maar ik zal wel ff kyken waar je dat kan opzoeken,, ik edit me post dan wel weer als ik het gevonden heb.

Ik weet bijna zeker dat je vista 32 bits hebt... 64 bits komt volgens mij heeel weinig voor

Maar ik zal wel ff kyken waar je dat kan opzoeken,, ik edit me post dan wel weer als ik het gevonden heb.

Heb 't al gevonden. xD Ik laat binnenkort wel een berichtje achter of 't gewerkt heeft.

Omdat de download op de ASUS site behoorlijk achterhaalt was (Ongeveer een jaar geleden), heb ik de link gebruikt die jij hebt doorgestuurd, en die verteld me dat ik geen ASUS motherboard heb. o_o

Laatst bewerkt:
Heb 't al gevonden. xD Ik laat binnenkort wel een berichtje achter of 't gewerkt heeft.

Omdat de download op de ASUS site behoorlijk achterhaalt was (Ongeveer een jaar geleden), heb ik de link gebruikt die jij hebt doorgestuurd, en die verteld me dat ik geen ASUS motherboard heb. o_o

Oké , dat kunnen we wel even controleren en dat zou mischien ook meteen heb probleem verklaren met die andere update manager. Ik zal even kijken waar je kan zien of je een ASUS moederbord hebt.

Op het internet heb ik niet veel kunnen vinden maar mischien staat hier iets. Start>rechtermuis klik op computer>eigenschappen en dan zie je daarzo wat informatie over je computer. Mischien staat daarzo of je een asus moederbord heb. Als het er niet staat, probeer dan toch is die asus site waar je die updater kan download en kijk of die het wel doet.

Laatst bewerkt:
Oké , dat kunnen we wel even controleren en dat zou mischien ook meteen heb probleem verklaren met die andere update manager. Ik zal even kijken waar je kan zien of je een ASUS moederbord hebt.

Op het internet heb ik niet veel kunnen vinden maar mischien staat hier iets. Start>rechtermuis klik op computer>eigenschappen en dan zie je daarzo wat informatie over je computer. Mischien staat daarzo of je een asus moederbord heb. Als het er niet staat, probeer dan toch is die asus site waar je die updater kan download en kijk of die het wel doet.

Zegt dit iets?

Board: ASUSTeK Computer Inc. A7K 1.0

Zegt dit iets?

Board: ASUSTeK Computer Inc. A7K 1.0

Ja dat is toch echt een asus moederbord. Heb je al geprobeerd je driver van je moederbord te updaten?

Anders zie ik maar één oplossing en dat is Asus Live Update gewoon verwijderen van je computer wat opzich geen kwaad kan omdat er geen cruciale updates inzitten.

Ja dat is toch echt een asus moederbord. Heb je al geprobeerd je driver van je moederbord te updaten?

Anders zie ik maar één oplossing en dat is Asus Live Update gewoon verwijderen van je computer wat opzich geen kwaad kan omdat er geen cruciale updates inzitten.

Ik heb 'm geinstalleerd, hopen dat hij 't nu wel gewoon update.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan