asus m2n xe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramberism

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
goede avond allemaal

ik heb een asus m2n xe
amd x2 5200+
2 gig ram
xfx geforce 8600gt xxx dual dvi
( 350 watt voeding van Coolermaster )

alles is aangesloten
zodra ik mijn pc opstart draait alles maar ik krijg geen beeld, alles draait ( Voeding, HDD, videokaart etc. Bios reset gedaan. Helaas geen beeld, iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?
hij is aangesloten op een 17 crt van philips
er zit een koppelstukje tussen van dvi naar vga
en ik heb geen onboard videokaart.

Heb je al eens geprobeerd andere monitor aan te sluiten?

Ja, ik heb er hier 2. Beide CRT. Dus ik heb DVI - > VGA verloopstukje neergeplant om voor de overgang te zorgen. Vriend zei dat ik het signaal misschien moest overzetten van Analoog - > Digitaal. Maar deze optie kan ik niet instellen op de CRT schermen.

Saillaint detail is dat op de site van ASUS staat dat het mobo de geheugen snelheid 667 ondersteunt, dit staat ook in het boekje, maar op andere sites staat er dat dit moederboard deze snelheid niet ondersteunt.

Laatst bewerkt:
probeer eerst maar eens een wat zwaardere voeding.
je hebt dan kans dat de pc gewoon werkt.

Voeding zou misschien wat krap kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker.

Als ikjou was zou ik kleine dingen proberen zoals opstarten met 1 reepje geheugen, andere videokaart erin (als je deze tot je beschikking hebt) enz.

Over dat geheugen: Ik heb ook ff gekeken en op asus site staat gewoon 667 en als dit ook in het boekje staat moet dit gewoon kloppen.

Voeding zou misschien wat krap kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker.

Als ikjou was zou ik kleine dingen proberen zoals opstarten met 1 reepje geheugen, andere videokaart erin (als je deze tot je beschikking hebt) enz.

Over dat geheugen: Ik heb ook ff gekeken en op asus site staat gewoon 667 en als dit ook in het boekje staat moet dit gewoon kloppen.

Hm..Ik heb het ook geprobeert met 1 reepje geheugen, het is namelijk een reepje van 2 gig.
Vanavond ga ik een andere videokaart proberen, aangezien de Geforce twee DVI aansluitingen heeft, en ik het tot zover alleen op CRT monitoren geprobeert heb.

Ja, het staat ook in het boekje, en op de site, maar sommige sites geven het niet aan, vandaar dat ik twijfelde.

Hm..Ik heb het ook geprobeert met 1 reepje geheugen, het is namelijk een reepje van 2 gig.
Vanavond ga ik een andere videokaart proberen, aangezien de Geforce twee DVI aansluitingen heeft, en ik het tot zover alleen op CRT monitoren geprobeert heb.

Ja, het staat ook in het boekje, en op de site, maar sommige sites geven het niet aan, vandaar dat ik twijfelde.

* Aanpassing.

Hoi,

Vandaag heb ik een Geforce 8400 GS geprobeert, aangesloten op VGA. Maar werkt nog STEEDS niet. Begin sterk te twijfelen aan de werking van mijn geheugen, ook al is deze nog nooit gebruikt en vers uit de winkel.

Kan het nog wat anders zijn dan het geheugen?

Voeding niet, want Geforce 8400 trekt niet zoveel als de 8600. Monitor ook niet, VGA gedaan i.p.v DVI. Andere Hardeschijf geprobeert, echter wel het probleem dat er geen optics zijn aangesloten, zou dit het ook kunnen zijn? alvast bedankt.

Het is gefixt, geheugen gaf geen biospeeps, toch maar ander geprobeerd en PC startte op, wel met enorme fouten, collega's van de paradigit konden het niet eens thuisbrengen. Mobo dus doodverklaard, samen met het geheugen, beide vervangen en hij loopt nu.

Het is gefixt, geheugen gaf geen biospeeps, toch maar ander geprobeerd en PC startte op, wel met enorme fouten, collega's van de paradigit konden het niet eens thuisbrengen. Mobo dus doodverklaard, samen met het geheugen, beide vervangen en hij loopt nu.

Oke blij om te horen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan