Tofo
Gebruiker
- Lid geworden
- 31 jan 2013
Help Help
Ik weet het even niet meer.
Ik heb een week geleden een tweedehands moederbord gekocht, en toen had ik wat te doen.
Het is een Asus M2N32-SLI De Luxe.
En daar voor had ik een videokaart aangeschaft ook een Asus type 210 Silent 1GB
De rest wilde ik gaan gebruiken van mijn oude PC, daar mijn budget even niet veel toe laat.
Voor dat die Asus in huis was heb ik dus de oude Pc kast ATX leeg gemaakt.
Dan kan ik meteen aan de slag als die binnen komt.
Zo was het ook gegaan dus, afgelopen zaterdag een week geleden ging de bel en daar was mijn pakje.
Aan de gang.
Moederbord in de kast gebouwd en de voeding er in een 550 watt van Recom-Pe 550 Plus.
Die had ik ook al gekocht, omdat ik op het net gelezen had dat een sterke voeding wel nodig zou zijn.
De beschrijving van het moederbord had ik ook van het net gepakt, om zo al me stekkertjes op de goede plek te krijgen. Ook de oude beschrijving van me oude moederbord had ik voor de dag gehaald om zo alles goed te kunnen vergelijken.
Zo alles zit er in, cd speler en harde schijf videokaart.
O ja 4 Gb aan geheugen zat er al op dus laat maar komen die Bios.
Voor ik alles aan zetten heb ik wel eerst de bios gereset, even de jumper omgezet even wachten en weer terug.
Stroom er op en kom maar op.
Niets dus helemaal niets, zelfs niet iets in mijn scherm.
Wat bios niets bios.
Heb ik weer dacht ik, en nu. Alles maar eens goed na lopen.
Om en lang verhaal kort te maken. Ik zie het dus niet. Wat doe ik fout.
Ik weer met andere pc het net op, zoeken na mensen die het zelfde moederbord in hun pc hebben of hebben gehad.
Zo daar lees ik ergens dat iemand een Gerforce 8600 GT in zijn pc heeft.
Nu zou die videokaart die ik nieuw gekocht heb niet lopen op dat moederbord, dus ik zoeken op marktplaats en zie het toeval in Groningen iemand met zo een kaart. Ik gekocht dus en duimen.
Maar ook niet never niets.
Ik weet het niet meer ik ben zeker de weg kwijt en vraag HULP
Moederbord weer uit de kast gehaald afgelopen weekeind, oude er weer in. Die draait weer als een zonnetje. Dus ik kan het wel.
Zeg maar nieuw moederbord. Heeft spanning diode op moederbord brand en de fan draait ook de fan op die 8600. Maar beeld krijg ik niet, geen bios geen fouten in beeld niets.
Ik heb nu moederbord op de plank liggen enkel videokaart in in en voeding er op, en een stekkertje er aan voor opstarten de rest even weg gelaten dan zou ik toch beeld moeten krijgen.
Helpppppppp meeeeee Groetjes Tom
Ik weet het even niet meer.
Ik heb een week geleden een tweedehands moederbord gekocht, en toen had ik wat te doen.
Het is een Asus M2N32-SLI De Luxe.
En daar voor had ik een videokaart aangeschaft ook een Asus type 210 Silent 1GB
De rest wilde ik gaan gebruiken van mijn oude PC, daar mijn budget even niet veel toe laat.
Voor dat die Asus in huis was heb ik dus de oude Pc kast ATX leeg gemaakt.
Dan kan ik meteen aan de slag als die binnen komt.
Zo was het ook gegaan dus, afgelopen zaterdag een week geleden ging de bel en daar was mijn pakje.
Aan de gang.
Moederbord in de kast gebouwd en de voeding er in een 550 watt van Recom-Pe 550 Plus.
Die had ik ook al gekocht, omdat ik op het net gelezen had dat een sterke voeding wel nodig zou zijn.
De beschrijving van het moederbord had ik ook van het net gepakt, om zo al me stekkertjes op de goede plek te krijgen. Ook de oude beschrijving van me oude moederbord had ik voor de dag gehaald om zo alles goed te kunnen vergelijken.
Zo alles zit er in, cd speler en harde schijf videokaart.
O ja 4 Gb aan geheugen zat er al op dus laat maar komen die Bios.
Voor ik alles aan zetten heb ik wel eerst de bios gereset, even de jumper omgezet even wachten en weer terug.
Stroom er op en kom maar op.
Niets dus helemaal niets, zelfs niet iets in mijn scherm.
Wat bios niets bios.
Heb ik weer dacht ik, en nu. Alles maar eens goed na lopen.
Om en lang verhaal kort te maken. Ik zie het dus niet. Wat doe ik fout.
Ik weer met andere pc het net op, zoeken na mensen die het zelfde moederbord in hun pc hebben of hebben gehad.
Zo daar lees ik ergens dat iemand een Gerforce 8600 GT in zijn pc heeft.
Nu zou die videokaart die ik nieuw gekocht heb niet lopen op dat moederbord, dus ik zoeken op marktplaats en zie het toeval in Groningen iemand met zo een kaart. Ik gekocht dus en duimen.
Maar ook niet never niets.
Ik weet het niet meer ik ben zeker de weg kwijt en vraag HULP
Moederbord weer uit de kast gehaald afgelopen weekeind, oude er weer in. Die draait weer als een zonnetje. Dus ik kan het wel.
Zeg maar nieuw moederbord. Heeft spanning diode op moederbord brand en de fan draait ook de fan op die 8600. Maar beeld krijg ik niet, geen bios geen fouten in beeld niets.
Ik heb nu moederbord op de plank liggen enkel videokaart in in en voeding er op, en een stekkertje er aan voor opstarten de rest even weg gelaten dan zou ik toch beeld moeten krijgen.
Helpppppppp meeeeee Groetjes Tom