asus m4a89gtd pro 1 piep lang 2 kort

Status
Niet open voor verdere reacties.

longo5

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
hey hey,

ik heb van mijn schoonvader een pc meegekregen hij heeft er wat aan lopen prutsen en nu doet hij het niet meer.
ik in het verleden wel vaker probleempjes verholpen en heb gezegd dat ik er naar zal kijken.
maar goed het lukt me niet,ik denk zelf moederbord kapot maar misschien zie ik iets over het hoofd.

ik zal even een update geven hoe en wat.

het is een desktop
moederbord asus m4a89gtd pro.
4 x 2gb ddr3 1333 geheugen.
videokaart zit on board maar om te testen heb ik een ati sapphire x1650 pro 512mb in de pci sleuven geprobeerd
maar systeem blijft 1 x lang 2x kort aangeven en daarbij geen beeld. volgens mij heb ik een ami bios en daarbij hoort een videokaart foutmelding.

wie kan mij helpen?
besturingssysteem enz nog niet aanwezig laten we maar beginnen met beeld

probeer is zonder cmos batterij optestarten en dan met de cmos batterij en anders probeer je een nieuwe cmos batterij een nieuwe dus

Laatst bewerkt:
batterij eruit gehaald pc opnieuw aan nog steeds dezelfde piepjes. batterij er weer in niets veranderd

nee die heb ik niet,.maakt het iets uit als ik er een uit een ander systeem pak, niet dat ik dadelijk daar weer problemen heb:mad:

Die piepjes, 1x lang en 2x kort betekend een probleem met de videokaart. Dus niet goed geplaatst of gewoon defect.

Na een bios reset de monitor weer aan de onboard hangen en de videokaart eruit halen, nog steeds die beeps?
Beeps zijn goed, overigens, werkt de bios dus.

de losse videokaart weglaten en de monitor op de onboard kaart aansluiten.
1 reepje geheugen in dimm a1 laten zitten, en de rest weglaten.
Nu eens aanzetten en kijken wat er dan gebeurd.
Die bios beep code duidt idd op een videoprobleem, maar kan ook veroorzaakt worden door een foute geheugentoewijzing daarnaar.

ja na de bios reset de pc weer aangezet nog steeds hetzelfde, overigens met de video on board en videokaart beide de melding.
de videokaart is gegarandeerd goed die haal ik net uit mijn eigen systeem om te testen.
alles wat jullie aangeven geprobeerd

Welke bios beeps krijg je zonder videokaart en geheugen?

Overigens staat in de manual dat beide zonder andere bios instellingen kunnen werken, default.

De CLRTC jumper gebruikt met de stekker eruit?
Die memOK met 1 raapje geheugen erin geeft een ledje wat aan gaat?
Core-Unlocker staat op disable?
Brand de StandBy led?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan