Asus Maximus Formula POST probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Occisus

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Hallo allemaal, ik heb net me nieuwe pc in elkaar gezet.
Maar wanneer ik opstart kom ik niet in de bios. Maakt niet uit welke key ik druk :confused:

Het LCD schermpje zegt dat er een CMOS ERR is. Maar als ik die clear, met die specialy clear cmos knop kom ik er alsnog niet in.

Ik heb me onderdelen er opnieuw ingezet, een andere voltage voor het moederbord geprobeerd (van 8pin naar 4, werkte voor iemand) en ook nog 1 geheugen bankje geprobeerd, maar niks...

Wanneer ik delete druk bij de startup, zie ik op me scherm dat het me hardware test, en als het klaar is staat er:

Please enter SETUP to recover BIOS setting.
USB devince over current status detected!!
Will shut down in 15 seconds.

Kan iemand me aub helpen, ik wil op me PC :(

Me specs:

Intel Quad Q6600
Asus Maximus Formula
GEIL 4 GB DDR2 1066 Mhz
HD3870 X2
Thermaltake 750 Watt PSU
2x Samsung Spinpoint F1 750 GB

P.S. Probeer het aub zo duidelijk mogelijk uit te leggen :D

Laatst bewerkt:
Ook de spanning van de moederbord batterij gemeten? Deze behoort 3V spanning te geven.

Batterij eruit halen en met een volt/mutlimeter meten.

Probeer eens op te starten met 1 geheugen reepje erin. Kijk of je dan het Bios in kunt komen.

Had ik al gedaan, maar werkte niet.

Maar ik heb net even Jesus van de PC's gebeld :p, en die zegt dat het door de extra USB poorten kwam. (bovenaan me kast)
En nu ben ik in de BIOS :D Maar bedankt voor jullie hulp:thumb:

P.S. Ik had Jesus al een hele tijd niet gesproken, dus daarom checkte ik hier eerst.

Had ik al gedaan, maar werkte niet.

Maar ik heb net even Jesus van de PC's gebeld :p, en die zegt dat het door de extra USB poorten kwam. (bovenaan me kast)
En nu ben ik in de BIOS :D Maar bedankt voor jullie hulp:thumb:

P.S. Ik had Jesus al een hele tijd niet gesproken, dus daarom checkte ik hier eerst.

Wil je a.u.b normaal praten over Jesus :)
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan