Asus met veel bloatware op recovery disk. Hoe doe ik een clean install?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DW23

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
Berichten
28
Vandaag heb m'n nieuwe Asus X5QSF-S1123-NL binnengekregen. Ik krijg na het opstarten, configureren en inloggen kreeg ik een popup waarmee ik met het programma AI Recovery een recovery-dvd kon branden. Hier heb ik maar meteen voor gekozen.

Ik dus een DVD erin gedaan en gestart met branden. Tijdens het branden las ik dat er 5 á 6 DVD's nodig zijn omdat de recovery partitie 15 GB is...

Eigenlijk wil een een volledig cleane install voor Windows 7, dus zónder alle bloatware die Asus levert. Hiervoor zou één enkele DVD genoeg moeten zijn. Is dit mogelijk zonder risico's? En de standaard - door Asus ingebouwde - 'recovery partition' zou ik graag behouden. Is dit mogelijk?

Bij voorbaat dank!
 
je zou een recovery disk kunnen maken van de instellingen die asus aanbeveelt. En dan zou je ergens van internet een neutrale Windows 7 of iets dergelijks kunnen plukken en dit vervolgens op je systeem installeren. Dit installeert dan gewoon neutrale Windows 7 zonder alle dingen van Asus erbij. Ik heb dit ook gedaan op mijn Acer laptop.

Hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mvg,
DaVoezzz
 
Je kunt een clean install doen van Win7 maar je loopt dan wel het risico dat bepaalde apparaten (denk aan webcam, geheugenkaart lezer, enzovoort) niet meer werken. Zoek dus eerst de drivers van je pc op, op de site van de fabrikant.

Persoonlijk zou ik niet op de eerste dag al m'n laptop gaan formatteren en een clean OS (waarschijnlijk illigaal, tenzij een OEM) eropzetten. Maarja, dit moet je zelf weten..

Ik hoop dat het je lukt!
Groeten,
Jasper
 
Laatst bewerkt:
Als je aan een windows 7 install DVD kunt bekomen ( internet , vrienden ....) kan je deze met de key onderaan de laptop installeren .Wat ook kan is via een "dual boot " systeem je clean instal eerst testen . Bij mij was ( asus N75sf) een aparte DVD met drivers bijgeleverd waaruit je de gewenste applicaties kunt kiezen . Anders moet je deze halen van de Asus- site .
Heb nu op mijn laptop dus een dual boot sytem staan ( origineel recoverysystem Asus - clean install ) dus twee opstartpartities .
Google is je beste vriend : zoeken op dual boot , easy BCD .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan