ASUS N61JQ (laptop) RAM toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Mijn laptop heeft momenteel 4 GB RAM in totaal, 2 x 2GB. De specificaties zijn deze:

DDR3 1066 MHz SDRAM

Ik idle heel vaak op Team Fortress 2 nu, en het is dus geen uitzondering dat ik aan 90% van mijn werkgeheugen zit. Daarom zou ik dit graag uitbreiden naar 8GB in totaal, of misschien 12GB in totaal. Ik heb echter nog enkele vragen:

- Ik kwam oa op deze RAM uit
http://tweakers.net/pricewatch/25882...t-1066mhz.html
Kan ik die RAM dan later ook in een andere PC steken, ook in een desktop? Of is het enkel voor laptops?

- Is het erg als de RAM bvb niet DDR3 is, maar DDR (2)? Kloksnelheid belangrijk?

- Moet het van dezelfde fabrikant zijn?

- Hoe slecht/afbrekend is het voor een laptop/latje RAM om 10 uur lang vrij intensief te moeten werken? Hoe kan ik mijn laptop zo goed mogelijk onderhouden om deze lange werksessies niet te schadelijk te laten worden?

:thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat geheugen zal prima gaan ,is alleen voor een notebook geschikt, en drr2 kan niet in een ddr3 slot andersom ook niet

Heb hier achter gezocht, maar niets eensluidend gevonden. Ik heb daarom maar adhv Speccy een .txt file gemaakt en als bijlage geplaatst. Daar moet het zeker in staan.

En is de kloksnelheid belangrijk van de RAM?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

wat bedoel je want al je vragen zijn toch beantwoord? zijn volgens gelijk aan de oude de nieuwe reepjes.

Laatst bewerkt:
DDR weet ik nu idd, dankuwel daarvoor, maar de kloksnelheid nog niet.
Bovendien zegt een lid boven mij dat mijn moederbord 'maar' 8GB aankan? Is dit waar, ik ken er te weinig van om het zelf te ontdekken. Het staat vast in .txt die ik geupload heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is niet nodig te citeren, als je direct reageert. De topics worden anders erg lang, met dezelfde tekst.

Hoi,

Max geheugen kan je hier bekijken en kloksnelheid is toch gelijk aan de oude .Frankwannet had het goed.

Ps enige uitleg van geheugen zie hier.

Laatst bewerkt:
Hmmm oké, het zal dan 4GB worden... Bedankt alvast :)

En nog tips om mijn laptop zo goed mogelijk te houden, want hij staat echt wel vaak 10 uur constant aan met de RAM voor 90% bezet.....

Ook zie ik dat mijn HDD blijkbaar al 139 dagen aangestaan heeft! Hoe lang schatten jullie dat een HDD zo mee kan gaan? Gewoon even weten.

Hoi,

Zou hem in ieder geval op een harde ondergrond zetten en bij dit gebruik regelmatig je lucht gaten stof vrij maken . En ja het is net als bij auto's als de 1 per jaar 20.000km rijd en de ander 50.000 dan zal de tweede over het algemeen eerder op zijn dit geld ook voor pc's en notebooks.

Hij staat op een soort coolingpad, en jaarlijks clean ik de laptop wel ja. Bedankt alvast :)

En kan ik in mijn laptop ook gewone DDR3 RAM steken? Dus niet speciaal SODIMM, waardoor ik dat nieuwe latje ook nog in andere PC's kan steken?

Oké bedankt. En zou het misschien rapper/slimmer zijn om 2 x 2GB in mijn laptop te steken, ipv maar 1 latje van 4GB?

Oké bedankt. En naar de Mhz snelheid moet ik niet echt kijken dus, meer mag, minder is niet aangeraden. Bedankt :)

Speccy zegt over mijn RAM:

Memory slots
Total memory slots 4
Used memory slots 2
Free memory slots 2
Maar ik heb net in een YT video gezien dat er maar 2 slots in mijn laptop zijn? De officiële site zegt dit ook denk ik....
http://www.asus.com/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N61Jq/#specifications

Memory DDR3 1066 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM socket for expansion up to 8 G SDRAM

Met andere woorden, ik ga ipv mijn geplande 8GB maar 6GB hebben denk ik? Aangezien er maar 2 slots zijn :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan