Asus N6600gt

Status
Niet open voor verdere reacties.

azurewrath

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2006
Hey, ik heb onlangs een videokaart aangeschaft (ASUS Extreme N6600GT) en hij past niet in mijn computer. Ik heb pci-express en de videokaart ook. alle feitjes bij de kaart pasten bij de computer. Toen ik de kast openmaakte zag ik dat de pci-slot er ong zo uit zag ----------||----- zoals een gewone pci-slot er uit moet zien heb ik het idee. onderop mijn kaart zag het er andersom uit -----||-------------. dit past dus niet en ik vraag me af hoe het komt dat ik gewoon een verkeerde kaart koop terwijl het hoort te kloppen. Iemand ideen? ik stel het erg op prijs sinds de kaart mij 100 euro heeft gekost.

Laatst bewerkt:
wat is het type & merk van je moederbord, vrees wel dat je ergens een verkeerde stekker (die niet pci-express is) hebt

Wat bedoel je met stekker? achterin de computer of? ik snap niet hoe dat te maken heeft met de slot waarin de kaart past.

Moederbord: K8N8X-LA Motherboard

Nu ik zo de details over me moederbord lees, zie ik Graphics connector (AGP) AGP-8x. maar als ik kijk naar eeigenschappen van mijn nu videokaart en nieuw gekochte audiokaart die erin paste staat er dat ze in pci-sleuf (pci-bus 2) zzitten (alhoewel de bus van mijn nu videokaart er anders uitzag dan de andere 3)

Laatst bewerkt:
PCI =/= PCI-express

je hebt een AGP stekker ... je kan de nieuwe kaart dus NIET gebruiken

de audiokaart is gewone PCI (witte stekkers)
je nieuwe videokaart is PCI express (zwarte stekkers)
en je oude kaart is AGP (meestal bruine stekkers)

Laatst bewerkt:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Wat bedoel je met pci stekkers? Ik snap niet zo heel veel van computers dus als je het alsjeblieft uit wil leggen zou ik erg dankbaar zijn.

Met stekker bedoeld serverdude waarschijnlijk gewoon slot. :)
Je hebt dit moederbord?
Daar zit een agp slot op, als je pci-express aangeschaft hebt zal dit dus niet passen.
Je moederbord heeft een agp slot dus zul je ook een agp-model grafische kaart moeten aanschaffen.

Overige slots die er op zitten zijn pci en dat is weer iets anders dan pci-express, dat gaat ook niet passen.

Laatst bewerkt:
Aha, dankjewel. Dus de kaart die ik heb is pci-express en die drie slotten zijn alleen pci?
die bruine is dus een agp slot?

bedankt voor het uitleggen

dus : stekker = slot ... of connector ... noem een kat een poes ... maar het blijft een katachtige :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan